Bu Blogda Ara

13 Ağustos 2009 Perşembe

ASMA PİDESİ

Asma pidesi bizim yöreye ait bir lezzet.. Bizim evde yazın çok sık yapılır ve sevilerek yenir. Çay saatlerinde ve öğün olarak yanın da bir bardak ayranla nefis oluyor..
malzemeler:

  • 2 bardak mısır unu
  • 1,5 bardak yoğurt
  • 1 su bardağından bir parmak eksik sıvı yağ
  • 1 demet taze soğan
  • yarım demet nane
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • pul biber
  • 250 gr. taze asma yağrağı

yapılışı: Yeşil soğan ile naneyi yıkayıp ince bir şekilde doğruyoruz. Asma yaprağı hariç tüm malzemeleri bir kapta karıştırıyoruz. (kek kıvamından biraz koyu olacak) Asma yapraklarını yıkayıp teflon tavaya biraz sıvı yağ döküp boşluk kalmayacak şekilde diziyoruz hazırladığımız harçtan döküyoruz. (bu ölçü ile 3 tava çıkyor siz ne kadar yapmak istiyorsanız ölçüyü ona göre ayarlayabilirsiniz.) Üzerini yine yapraklarla kaplayıp alt üst pişiriyoruz. (çevirme işlemini ben balık tavasının kapağı ile yaptım) dilimleyip servis edebilirsiniz..

afiyet olsun...

10 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ben bunu bir yemek programında görmüştüm gerçekten çok ilginç...
Ellerine sağlık hayırlı cumalar.

Limonlu Kek dedi ki...

Gülaycığım harika bir lezzet gibi görünüyor. Hiç yemedim, ama yemek için dayanılmaz bir istek duydum şimdi :) Ellerine sağlık canım, sevgiler...

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

ne kadarilginçbir tarif..her yörenin kendine has lezzetleri var..tadını merak etmedim değil..ellerine sağlık..izlemey aldım senicanım..seni de beklerim..

şenay dedi ki...

Merhaba Gülay hanım ..Sitenizi ilk kez ziyaret adiyorum.(asma Pidesi Tarifi sayesinde farkettim)

Asma pidesinin tarifiyle karşılaşmak beni çok sevindirdi ..Bu lezzete bayılırım. Ama biz taze soğan koymuyoruz ..ilk fırsatta sizin yaptığınız şekliyle de deniycem..Kırklarelili biriyle karşılaşmaktan çok mutlu oldum.. Sevgiler..

tubanıntarifleri dedi ki...

İlk defa duyup görüyorum ama hoş görünüyor,ellerinize sağlık.sevgiler.

Sevil Şahin dedi ki...

aaaa gülayım
bende bu tarifi ilk defa duyanlardanım
valla harikasın ellerine saglık seni kardeşime mi alsam ne
bu kadar becerikli bir geline ihtiyacımız vardı sorması ayıp kaç yaşındasın
bak görücüye cıkıyon ha
neyse pazar gunu bir alıcı gözle bir daha bakam gelin adayımıza demi :)
kız olursun demi beni görümce olarak alırmısın :))))))))

hanife dedi ki...

çok ilginç bi tarif eline sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

bunu pek kimse bilmez bir bileni görmek ne güzel.bizde yaparız ve çok severiz.ne de olsa trakyalıyız:):):)

serap dedi ki...

Asma pidesi benim en sevdiğim ve yapmaktan en zevk aldığım tariflerden biri ben sadece bizim yöreye ( Bursa)ait bilirdim demek Kırklarelinde de yapılıyormuş, bir kaç gün önce yaptım arkadaşlarım bayıldı nasıl bişey nasıl bişey derlerken bir de baktım silinip süpürülmüş :)) tek fark biz mısır unu koymuyoruz sadece unla yapıyoruz mısır unuylada deniycem mutlaka ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

babaannemin yaptığı yemeklerdendi.Görünce çocukluğum aklıma geldi. Teşekkürler.
manisa suna