Bu Blogda Ara

7 Ağustos 2009 Cuma

SOYA SOSLU TAVUK

Bu yemeği bir çok blogcu arkadaşlarımın sitelerinde görüyordum. Tadını çok merak ediyordum. Tatilde kaldığım otelde soya soslu hindi çıkmıştı. Tadına bakıp beğenince eve geldiğimde ilk denediğim tarif oldu... Ben erişte ile servis yaptım..

malzemeler:
  • 8 adet tavuk kalça
  • 1/2 çay bardağı soya sosu
  • 3 adet kesme şeker
  • 1 adet soğan
  • karabiber, kekik, pulbiber
  • 1 yemek kaşığı un

yapılışı: Tavuk etini ince ince şeritler halinde doğruyoruz. bir kapta 1 adet küp şekeri, soya sosu ve doğradığımız tavuk etini harmanlayıp yarım saat buzdolabında dinlendiyoruz. tavaya sıvıyağ döküp soğanı piyazlık doğrayıp kalan şeker ile karamelleşinceye kadar kavuruyoruz. soğanlara tavukları ilave edip harlı ateşte ara sıra karıştırarak pişiriyoruz. son indirmeye yakın un ilave edilir bir iki karıştırıp baharatları da ekleyip bir iki dakika daha pişirilir.

afiyet olsun...

5 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Soya sosunu ben tavuğa çok yakıştırıyorum ellerine sağlık canım...

Ozan Misali dedi ki...

ŞİİR GÖNLE DOSTÇA UZANAN BİR EL, DOYUMSUZ BİR LEZZET BİR MUHABBETTİR. DİLERSEN TATMAYA BUYUR SEN DE GEL, ŞİİR SOFRASINA BU BİR DAVETTİR.

hanife dedi ki...

eline sağlık bende bayılırım tavuğa soya soslu hiç denemdim eminim muhteşemdir

cimcime dedi ki...

Gülay,
Mutfağın güzelmiş..

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor. Hemen deneyip bende kendi bloğuma koymayı düşünüyorum. Sizide beklerim