Bu Blogda Ara

2 Ağustos 2009 Pazar

KURU MEYVELİ KEK

TATİL BİTTİ...
Evet tatil bitti döndüm tekrar burdayım:) Tatiller çabuk bitermiş hemen bitiverdi:( Çok güzel ve eğlenceli bir tatil geçirdim...
Yorumları ve ziyaretleri ile beni yanlız bırakmayan dostlarıma çok çok teşekkür ediyorum.Hepinizi çok özledim ve neler yaptıklarınızı çok merak ediyorum:)
Tatil döşünü tatlı bir şeyler olsun dedim.
malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1,5 bardak toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2,5 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı nişasta
  • 1/2 su bardağı kuru meyve şekerlemesi

yapılışı: Kuru meyveleri 10 dakika sıcak suda bekletip süzgeçe koyup suyu süzdürelim. Yumurta ile şekeri çırpalım. Sütü ve sıvı yağı ekleyip çırpmaya devam edelim. K.tozu, vanilya unu ve nişastayı eleyelim ve karışıma ekleyelim. Tahta kaşıkla karıştıralım. kuru meyvelerimizi de ekleyip karıştıralım. Yağlanmış kek kalıbımıza döküp önceden ısıtılmış 175 derece fırında 35-40 dakika pişirelim.( benim yaptığım gibi muffin kalıbında yapacaksanız muffin kağıtlarını yerleştirip içlerine pay edelim.dilerseniz üzerini file antep fıstığı ile süsleyelim)

afiyet olsun...

10 yorum:

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYO.. MİNİCİK LEZZETLER...SEVGİLERİMLE

aleyna dedi ki...

arkadaşım hoşgeldin.ellerine sağlık.kekler çok güzel.bende seviyorum bu kuru meyveli kekleri.sevgiler.iyi haftalar canım

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Hosgeldin, guzel tatil gecirmene sevindim. Minik kekler cok guzel olmus ellerine saglik.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım hoş gelsin tatilinin güzel geçmesine sevindim...
Kek nefis gözüküyor ellerine sağlık canım mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle...

hanife dedi ki...

hoşgeldin sefa geldin elin boşta gelmemişin eline sağlık kekler nefis görünüyor

Unknown dedi ki...

ay ben bu kuru meyvelei oldugu gıbı atıyordum kekin içine demekki suda bekletmediğim için kazık gibi oluyormuş:) sağol şeker sayende öğrendim:) eline sağlık nefis görünüyor

elif dedi ki...

Gülay Hanım merhaba sitenizde bulunan TRUFF tarifi var. Siz ben kuru meyveli kek ile yaptım demiştiniz.Bu tarifteki kekimi kullandınız truff'u yaparken? Yardımcı olabilirmisiniz ... Sevgiler...

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba elif,
bu kek ile yapmadim: benim klasik kek tarifime kuru meyve ekleyerek yapmistim..
4 yumurta
1 su bardagi toz seker
1 su bardagi sut
1 su bardagi sivi yag
1 paket vanilya
1 paket k.tozu
2,5 su bardagi un
1 cay bardagi kuru meyve
umarim yardimci olmusumdur...

sevgilerimle

gülay mutfakta dedi ki...

tekrar merhaba elif,
tabi tum keki truff icin kullanmadim.
1 olcu truff icin 2-3 su bardagi kek kirintisi yeterli olur...


sevgiler

elif dedi ki...

çok yardımcı oldunuz çok teşekkür ederim. O zaman gün Truff günü...Ben mutfağa gider:) Sevgiler...