Bu Blogda Ara

3 Ağustos 2009 Pazartesi

PATATES BÖREĞİ

Çay saatlerinde ve öğün olarak doyurucu ve çok pratik bir lezzet...
malzemeler:
  • 1 kilo patates,
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 2 bardak un
  • 1 paket kabartma tozu
  • tuz, karabiber, pul biber
  • üzeri için kaşar peyniri

yapılışı: Patatesleri yıkayıp kabuklarını soyalım küçük küp şeklinde doğrayalım. Bir kapta yumurta sıvıyağ, sütü çırpalım. Unu, kabartma tozunu ve baharatları katıp karıştıralım doğradığımız patatesleri ekleyip karıştıralım. Yağlanmış fırın tepsine döküp üzerine rendelenmiş kaşar peyniri serpelim 180 derece fırında 40-45 dakika pişirelim. dilimleyip servis tabağına ters çevirerek servis edelim. Dilerseniz üzerine sarmısaklı yoğurt yapıp yağda kırmızı biber kızdırıp gezdirebilirsiz.

afiyet olsun...

5 yorum:

keskinli dedi ki...

merhaba
blog mansette görüp geldim
börek enfes görünüyor ellerine saglik sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Gülaycığım ellerine sağlık nefis gözüküyor...
Sevgilerimle öptüm canım

PAPATYA PRENSES dedi ki...

bir zamanlar pek sık yapardım bu börekden. çok efes oluyor.

ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Çok da şık bir börek olmuş,ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Selam
Tarifinizi denedim cok yerinde verilen ölcüler...Fakat denemek isteyene bir tavsiyem olacak..Bir bas kuru sogani küp küp dograyip söyle bir ovalayin..harcin icine katmadan önce dogranmis patateslere karistirin.daha sonra ayni tarifteki islemi yapin...sogan apayri bir lezzet katiyor...ben denedim cok lezzetli oldu..tarif icin cok tesekkürler gülay hanim..