Bu Blogda Ara

27 Ağustos 2009 Perşembe

SEBZELİ PİLAV

malzemeler:
  • 3 su bardağı pirinç
  • 1 su bardağı bezelye
  • 1 adet havuç
  • 1 adet dolmalık kırmızı biber
  • 2 yemek kaşığı konserve mısır
  • 1/2 dereotu (ben koymadım)
  • 3 yemek kaşığı tereyağ+1 çay bardağı sıvıyağ
  • tuz

yapılışı: Bezelyeyi küçük bir tencerede haşladım. Havuçları yıkayıp soyduktan sonra minik küp şeklinde doğradım. Kırmızı biberi yıkayıp çekirdeklerini temizleyip minik küp şeklinde doğradım. Pirinci yıkayıp üzerini örtecek miktarda sıcak suda 30 dakika beklettim.Pilav tenceresine tereyağ ve sıvı yağı koyuyoruz. Pirinçi ekleyip kavurdum. 4,5 su bardağı sıcak su ekledim. hazırladığım sebzeleri ilave edip suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirdim. Ocağın altını kapattıktan sonra tencerenin kapağının altına kağıt havlu yerleştirip dinlendirdim.

afiyet olsun...

Hiç yorum yok: