Bu Blogda Ara

5 Mayıs 2010 Çarşamba

Ada'nın Diş Buğdayı Menüsü ve Hazırlıkları

Daha önceki yazımda arkadaşımız Havva'nın kızı Ada için yaptığımız üçü bir arada (doğum günü, diş buğdayı ve tay tay poğacası) olan partimizden bahsetmiştim. Benim yeğenim Zeynep için hazırlıklarını yaptığım diş buğdayı partisi tecrübelerimden, Havva arkadaşımın nette yaptığı küçük araştırmalarını birleştirerek ve diğer gün arkadaşlarımızın hazırladığı yiyeceklerle güzel bir gün geçirdik. İlk önce Havva arkadaşımızın pembe kurdele ile süslemiş olduğu kadehlerde diş hediği servis edildi.. İçlerinden bir tanesinin içinde altın vardı. Altını bulan şanslı arkadaşımız Ebru oldu.. Geleneğe göre altını bulan bebeği baştan aşağı giydiriyor...

Şermin arkadaşımızın hazırladığı bu poğacalar ile de tay tay poğaçası merasimini yaptık.. Bilmeyenler için küçük bir açıklama yapayım. Bizde güzel bir gelenek olan, bebek ilk adımı atmaya başlayınca yapılan küçük bir kutlama.. Yapılan poğaçaların bir tanesinin içine para konulur. Kim o poğacayı alırsa bebeğe küçük bir hediye alır. Poğacaları servis ettik. Herkes merakla ve dikkatlice yemeğe başladı. Kime çıkacak acaba derken? Parayı bulan Nebiye arkadaşımız oldu:)
menümüzde neler mi vardı?


Ada'dan doğum günü partisine gelen ablaları ve abileri için süpriz hediyeleri vardı. Havva arkdaşım kız çoçukları için çok hoşlarına giden gri yaldızlı küçük çantanın içine ayna ve süslü tokalar koymuş, erkek çoçukları içinde oyuncak uçak.. Hepsini ayrı ayrı hediye paketi yaparak hazırlamış...
Havva arkadaşımla birlikte parti havası vermek için odayı bolanlar ve çeşitli süsler ile süsledik..
Ada'nın pastayı üflediği an:) İYİ Kİ DOĞDUN ADA!!!
Evet en son da meslek seçimi; Ada ilk önce eline steteskopu aldı. (burda biraz hile vardı, çünkü tepsi içindekilerin arasında en renkli olanı idi:) ) sonra ısrarla kalemi alınca tamam bu kız okuyacak deyip bir oh çektik:)
Ada bebeğe burdan tekrar inci gibi parlayan dişler ve sevdikleri ile beraber upuzun bir ömür diliyorum...

13 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

canımm herşey harika allah güzel sağlıklı mutlu yaşlar nasip etsin miniğinize.. hani derler ya diş buğdayı olduu gelinliğini de görün inşallah:))

Banu dedi ki...

Ellerinize sağlık herşey harika görünüyor... Güzel Ada'yı öpüyorum Rabbim nice yaşlar nesip etsin hep birlikte... Sevgilerimle...

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

herşey harika olmuş

herkesin ellerine sağlık

umutluhayat dedi ki...

ohhh ne harika bir kutlama olmuş.uzun ömürlü olsun inşallah.ne güzel adetler varmış ben hiç bilmezdim.

Benhurum dedi ki...

Herşey ADA için yani;) Allah bağışlasın şekerim, çok da tatlı maşaallah:)) Vesilesi ile sizlere de afiyet şekerler olsunn..

Canım pazar günü biraz geç de olsa aramızda olmana çok sevindim, seni tekrar gördüğüme çok memnun oldum, en kısa zamanda tekrar görüşmek üzere hoşçakal..

Bu arada sende geleceğe yatırım anlamında iyibir tecrübe kazanmışsın bu günün edinimleri olarak;) işin kolaylaşıyor yani hadi bakalım artık yavaş yavaş adım atma zamanı geldi sana da bir tay tay diyelimmi? :D

Tümay Öztürk dedi ki...

Herşey harika görünüyor. Herkesin ellerine sağlık. Nice yaşlara olsun sağlıklı sıhhatli bebişe:) kendine iyi bak. Sevgiler...

GÜL dedi ki...

canım hepsi çok güzel elini sağlık hepinizin herşey çok güzel görünüyo

sarımutfak-hande dedi ki...

hepsi ayrı güzel orda olmak varmış:)))
ellerinize sağlık
yarasın kilo olmasın

ozlemhan dedi ki...

Anneler günün kutlu olsun canım benim

Adsız dedi ki...

MERHABALAR HERŞEY ÇOK GÜZEL ELİNİZE VE EMEGİNİZE SAĞLIK ADA FISTIĞIMIN DOĞUM GÜNÜ KUTLU OLSUN UZUN ÖMÜRLER DİLERİM
BUDA ADAYA ADACIM SENİ ÇOK SEVİYORUM TATLIM YANINDA OLAMASAMDA BEBEĞİM BENİM TEYZESİNİN GÜLÜ

serap çağlar dedi ki...

maaşallah adaya. ben de kızım için diş buğdayı hedik yapmak istiyorum. bazıları şekerli bazıları tuzlu yapıyormuş. tuzlusu kulağa daha güzel gibi geliyo ama siz nasıl yaptınız lütfen yardım:))))

Unknown dedi ki...

qzz0724
harden shoes
swarovski crystal
coach outlet online
pandora charms
mulberry handbags
mac makeup
reebok outlet store
keen shoes
ray ban sunglasses
oakley sunglasses

Unknown dedi ki...

nike air max 90
yeezy boost 350 v2
nike shox for women
lebron 15
custom baseball jerseys
off white hoodie
coach factory outlet
valentino shoes
curry shoes
lebron james shoes