Bu Blogda Ara

20 Mayıs 2010 Perşembe

Enginar Salatası

Geçen cumartesi Tülay'ın arkadaşı Yeşim ve annesi, bize geldiler. Onlar için hazırladım sofrada bu salata vardı.. Benim enginarla aram pek yoktur sadece faydalı diye kendimi zorlayarak yerim. Hazırlarken az olsun istediğimden aşağıdaki ölçüler ile hazırladım. Elma ile enginar nasıl bir lezzet olur acaba.. Çok kötü olsa bile annem ve Tülay içinde enginar var diye bitirirler dedim:) Tahmin ettiğim gibi salatadan tabağına ilk alan Tülay oldu.. Bu salata süper bişey olmuş deyince ben de aldım ve yedim.. Şunu söyleyebilirim bana enginarı sevdiren bir lezzet oldu:)
malzemeler:
  • 2 adet enginar
  • 1 adet yeşil elma
  • 4-5 dal taze soğan
  • kapari
  • kornişon turşu
  • maydanoz
  • sos için:
  • 1/2 adet limon
  • zeytin yağı
  • hardal
  • mayonez
  • bir tutam şeker

yapılışı: Enginarları limonlu suda haşlayın ve iri küpler halinde doğrayın. Kabuklarını soyup çekirdeklerini çıkardığınız yeşil elmayı küçük küpler halinde doğrayın. Taze soğanlar ve kornişon turşularını doğrayın. Tüm malzemeyi bir araya getirerek kaparileri ve dereotunu ekleyin. Sos için zeytinyağı, hardal ve mayonezi istediğiniz oranda bir araya getirin. Limon suyunu ve şekeri ilave ederek iyice karıştırın. Salatanın üzerine dökerek servis yapın.

afiyet olsun...

11 yorum:

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık hoş bir tarif

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

değişik bir tarif...ellerınıze sağlık afiyetler olsun bereketi ile..
sevgiler..

Saglıklımutfak dedi ki...

Bende nerelerdesin diye merak ediyordum . Eline sağlık bende yerim vallahi:)

kalpkurabiye dedi ki...

nefis olmuş canımm:) ellerine sağlıkk :)

aydilber dedi ki...

mutlaka deniyicem ...enginarabayılırım

Sevtap dedi ki...

Enginarı sevmiyorum galiba tadını hatırlamıyorum küçükken yemiyordum bir daha da ağzıma sürmedim ama bir gün alıp denicem damak zevkleri değişiyor belki bu kez severim.Hatta pırasa ,bakla gibi silip süpürebilirim.Ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

ellerine saglik canim afiyetler olsun.

tatlıhayat dedi ki...

Şahane bir tarif,enginara bayılırım hemen deneyeceğim.Sevgiyle...

Tümay Öztürk dedi ki...

Bence içindeki elmalar kesinlikle olayı en çekici kılan kısmı:) ellerine sağlık. Bana değişik geldi tarif o yüzden mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık:) Sevgiler...

Sevil Şahin dedi ki...

hımm çok degişik mutlaka yemeliyim...

Unknown dedi ki...

nike roshe one
kyrie shoes
adidas nmd
nhl jerseys
cheap basketball shoes
jordan retro 12
yeezy boost 350
golden goose
air max 2018
ray ban