Bu Blogda Ara

11 Mayıs 2010 Salı

Şam Tatlısı

Babamın en sevdiği bu tatlıyı daha önce bir kaç değişik tarifle denemiştim. Ama tam istediğim gibi olmamıştı. Sevgili Aylin bloğunda yayınladığında öyle ballandıra ballandıra anlatmıştı ki tamam dedim aradığım tarif bu:) O günden sonra her markete gidişimde sepete yer fıstığı atıyordum. Ben tatlıyı yapamadan her defasında bitiyordu. Geçen gün yine aldım bu sefer kararlıydım. Eve gelir gelmez ilk işim bu tatlıyı yapmak oldu:) Aylin'nin anlattığı kadar varmış. Biz çok beğendik..
Malzemeler:
  • 1,5 su bardağı yoğurt
  • 3 su bardağı irmik
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 paket karbonat
  • 1 paket vanilya
  • 2 avuç kabuksuz yer fıstığı
  • Fırın kabı için yağ
  • Şerbeti için:
  • 3,5 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı su
  • Sert kabuğu için:
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
yapılışı: Yoğurt, irmik, toz şeker, karbonat ve vanilyayı karıştırın. Fırın kabınızı yağlayın ve karışımı dökün. Tatlının üstünde sert bir kabuk oluşması için yumurta sarısı ile yoğurdu çırpıp tatlının üzerine sürün. Yer fıstıklarını fırın kabındaki karışım üzerinde otoban şeritleri oluşturacak şekilde dizin. Yer fıstığından oluşan çizgiler çok yakın olmasın, unutmayın bu şeritler arasından keseceksiniz. Önceden 190 dereceye ısıttığınız fırında, üzeri kızarana ve içi pişene dek tutun. Şerbeti, pişen tatlıyı soğumaya bıraktığınızda yapmanızı öneririm. Tencereye şeker ve suyu alın, orta ateşte kaynatın. Başlarda şekerin erimesi için karıştırmak lazım tabii. Şerbet koyu kıvama gelince ateşten alın ve soğuk tatlı üzerine yavaş yavaş dökün. Yani nedir, şerbet sıcak, tatlı soğuk olacak.
afiyet olsun...

41 yorum:

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK GÜLAYCIM
BENDE ÇOK SEVİYORUM BU TATLIYI.
ACIKTIĞIM ZAMAN CANIM TATLI ÇEKER.
SABAH SABAH AYYYY NASIL CANIM ÇEKTİ.
:))

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycığım eline sağlık Aylinde bende okumuştum sert kabuğu için ayrı malzeme dikkatimi çekmişti. Denemeliyim.Sevgiler...

umutluhayat dedi ki...

elllerinize sağlık.çok güzel olduğu görüntüsünden belli

tatlıhayat dedi ki...

AHHH,NE SEVERİM ŞERBETLİ,İNSANIN İÇİNİ BAYAN TATLILARI.SABAH SABAH AĞZIM SULANDIII.ELLERİNİZE SAĞLIK.SEVGİYLE...

Unknown dedi ki...

ilkokula gittigim yılları hatırlatır bu tatlı hep bana.okul önlerinde satarları.bizde bayıla bayıla yerdik.ellrine saglık.

kalpkurabiye dedi ki...

şam tatlı= babam...
eminöüne sırf bu tatlıyı yemeye gidermiş 78-79 yılları dolaylarında.. dilim dilim satarlardı diyor bir oturuşta 5 dilim yerdim diyor.. bizde yapıyoruz ama onların yerini tutmuyor.. beğenmiyor:))

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika olmuş eşimde çok sever denemem lazım öpü
yorum...

aleyna dedi ki...

ellerine sağlık gülaycım.

tub@ dedi ki...

canım nasılsın? ara vermiştim bayadır gelememiştim sana da ..

bende güzel bir şam tatlısı tarifi arıyordum, notumu aldım ve mutlaka deneyeceğim inşallah canım, öpüyorum

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim

otomatikkepce dedi ki...

Bende çok severim bu tatlıyı canım çekti şimdi elinize sağlık
Hülya

fuat gencal dedi ki...

Çok severim. Çokda güzel ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize emeğinize sağlık.

Saygılar.

sarımutfak-hande dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık canımcım

Ordanburdanhayattan dedi ki...

pek merak ettim ben de çok severim çünkü bu tatlıyı. ellerine sağlık

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Beğendiğinize sevindim Gülay'cım. Anneme söyleyeyim de sevinsin kadıncağız. Bu arada annene çok selam söylüyorum, geçmiş Anneler Gününü kutlayıp yanacıklarından öpüyorum.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

çok nefis görünüyor. ellerine sağlık Gülaycım..

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Hmmmmmmmmmmm
Ellerine sağlık canım Nefis nefis
sevgiler

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Guzel oldugu fotograftan belli zaten! Ellerine saglik.

Tümay Öztürk dedi ki...

Walla çok güzel gözüküyor ellerine sağlık canım. Sevgiler:)

LEZZETİKRAM dedi ki...

gülaycım ellerine sağlık biz bu tatlıyı çok severiz canım ellerine sağlık

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık görüntü süper sevgiler

Adsız dedi ki...

llerinize sağlık.yalnız tarifi olduğu gibi kopyalamışsınız.acaba sizin tecrübe ettiğiniz başka noktalarda yok muydu.bizimle paylaşırsanız sevinirim.bide hamuru karıştırıp fırına vermeden bekletenler var 2-3 saat hatta 6 saat ..bi fikriniz varmı acaba.sevgiler..sevilay

gülay mutfakta dedi ki...

sevilay canım merhaba,
tarifi olduğu gibi denedim. yazımda dediğim gibi babamın en sevdiği tatlı olduğundan bu tatlı benim için çok önemli.. Daha önce denediğim son tarifle malz. aynıydı zaten sadece üstüne sert kabuk olması için yapılan işlem benim ilgimi ilave yapmış oldum. fırına vermeden önce bekletildiği konusunda hiç fikrim yok.. daha önce denediğim tarifler yada bu tatlıyı güzel yapan dostlarımdan tarif aldığımda kimse böyle bir şey söylemedi.. bu tarif dışarıda satılan şam tatlılarına çok yakın lezzet...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

teşekkür ederim..aslında deneyip sonucu karşılaştırmak gerekli..üzerine ve altına pekmez süren var kızarması için.bazıları da tepsinin altını tahinle yağlıyor.bekletme olayı ise olayın püfü gibi geldi bana.sonucu etkiler diye düşünüyorum.neyse ben de denersem sizinle paylaşırım.sevgiler.. sevilay

gülay mutfakta dedi ki...

sevilay canım tekrar merhaba,
pekmezi ben yaptığım hamurlar işlerin üzerine sürdüğüm yumurtaya herzaman ekliyorum.. nar gbi kızarmış görünüyor:)evde pekmez olmadığı zamanda çilek yada vişne reçeli ile de yapıyorum. gelelim bu tatlıya bu tarifte ki üst sert kabuğu için yapılan işlem bence kafi geliyor.. eğer deneyip yada farklı yöntemlerle deneyip bana sonucu bildirirsen çok sevinirim. ilgine şimdiden çok teşekkürler..

sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Gülay kardeş Bu bizim baba mesleğimiz tam elli yıldır yapıp satıyoruz karacabeyde rahmetli babamı tanımıyan yoktur bende emekli olduktan sonra şu an yapıp satıyorum yalnız tarifi sizin ve size gelen tariflere hiç uymuyor bizim tarif şöyle 1Kg 3no irmik 500gr toz şeker 500 gr yoğurt 1 tatlı kaşığı kabartma tozu bunlat karıştırılıp hamur haline getirilecek tepsinin altına yoğurtlu şerbet sürülecek hamur tepsiye yayılacak aynı karışım hamurun üstünede sürülecek 180 derecedepişirilecek şerbeti içinde 1kg şeker lkg su kaynatılacak indirmeden evvel yarım limonun yarısı sıkılacak ve indirilecek tatlı sıcak şerbet soğuk olacak ancak hamur fırına atılmadan 3.4 saat bekletilecek afiyet olsun

Adsız dedi ki...

SAYIN ADSIZ YOĞURTLU ŞERBETİ NASIL HAZIRLIYORSUN.TEŞEKKÜRLER.İLKAY

Adsız dedi ki...

yoğurtlu şerbet nasıl oluyor ben de merak ettim.adsız bey yazsa da öğrensek.
deneyen oldu mu arkadaşlar.
jale

gizem dedi ki...

emeğinize sağlık ,denedim ancak çok şekerli oldu.
bu gün karacabeyli arkadaşın tarifini deniyorum sonucu yazarım.

Adsız dedi ki...

Denedim çokta iyi oldu

Adsız dedi ki...

çok güzel oldu yalnız biraz sert oldu çok az un koysak olmazmı? bu tarifini zgerçekten süper,teşekkürler

yasin basar dedi ki...

yogurtlu şerbet nasıl oluyor ustu ve altı için.acıklayablrmsnz deneyenler

gülay mutfakta dedi ki...

yasin bey,
yoğurtlu şerbet?

hazırladığımız tatlı harçını tepsiye döküyoruz, tatlının üzerinde sert kabuk olması için,1 yumurta sarısı ile 2 yemek kaşığı yoğurtu çırpıp, üzerine sürüyoruz. daha sonra fırına verip, pişiriyoruz. şerbetini hazırlayıp üzerine döküyoruz..

umarım anlatabilmişimdir..

Adsız dedi ki...

daha önce cok tarif denemıstm malesef olmuyordu bu tarif harika herkeze tavsiye ederim deneyın süperr oldu tskr

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
deneyip beğenmeniz beni mutlu etti..
güzel yorumunuz için çok teşekkürler...
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

kaç cmlik hangi kalıba dökmeliyiz harcı?

Adsız dedi ki...

lütfen kalıbın ölçüsünü yazarmısınız,kalıbın ölçüsü için bu önemli? zeynep

Adsız dedi ki...

hangi kaç cm kalıpta pişirdiniz?

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba
kare borcam da yaptim
Sevgilerimle

Banu Çam dedi ki...

Tatlıyı az önce şerbetledim,dayanamadım tattım hemen:)Ben çok beğendim.Gerçekten dışarda satılanlara oldukça yakın.Şimdiye kadar ki en iyi şam tatlısı tarifi bence.Birçok tarifinizden yararlanıyorum.Paylaşımınız için çok teşekkürler...

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba banu hanım,

afiyet olsun:)

güzel sözleriniz için çok teşekkürler...


sevgilerimle