Bu Blogda Ara

14 Mayıs 2010 Cuma

Çilekli Hindistan Cevizli Muhallebi

TuzBiber dergisi Mayıs2010 sayısı için hazırladığım tarif... Benimde arşivimde olması istediğim için sırayla diğer tarifleride yazacağım.. Geçen yıl bu zamanlar bloğum daha yeni bir kaç tarifim vardı. Bir çoğu da çilekliydi:)) Bu yıl ise çilekli olarak diğer tarifim çilekli mini tartların dışında daha bir şey yapmadım. Bunun sebebi marketten veya pazardan aldığım çilekler eve gelene kadar püre olması:) Bu yazımı yazarken hatırladım. Ben çilek almaya pazara giderken yanımda küçük plastik kova alıyordum. Çilekleri olun içinde koyup taşıdığımda ezilme olmuyordu aklınızda bulunsun...
malzemeler:
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 çorba kaşığı un
  • 3 çorba kaşığı nişasta
  • 1 kutu krema
  • 1 çay bardağı hindistancevizi
  • çilek püresi
  • 250 gr. çilek
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • süslemek için:
  • hindistan cevizi

yapılışı: Muhallebi için bir tencereye unu, nişastayı, şekeri ve sütü koyup karıştırın. Ocağa alıp muhallebi kıvamına gelene dek karıştırarak pişirin. Hindistan cevizi ve kremayı ekleyip çırpın. Biraz ılınca kaselere paylaştırın. Çilekleri robottan geçirip, bir tencereye alın. Şeker ve nişastayı ekleyip, karıştırarak bir taşım kaynatın. Muhallebilerin üzerine paylaştırın. Hindistan cevizi ile süsleyin...

afiyet olsun....

18 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Süper bir görüntü ellerine sağlık canım...

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

HAYIRLI CUMALAR

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerinize sağlık ..
Afiyetler olsun bereketi ile..

kalpkurabiye dedi ki...

canım harika görünüyor hemde çilekli ayy ellerine sağlıkk:))

Sevil Şahin dedi ki...

gülayım nefis olmuş yine ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık enfes enfes öpüyorum...

Gönül dedi ki...

ellerine sağlık hayatım nefis görünüyor...öpüyorum sevgilerimle

GÜL dedi ki...

süper olmuş eline sağlık bloğumda seni bekleyen tatlı bir hadiyen var....

made in funda dedi ki...

nasıl güzel görünüyor...ellerine sağlık canım.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerinize saglik cok hos bir sunum olmus! blogunuzu cok begendim, linklerime hemen ekliyorum sizi.. kocaman sevgilerime..

alkım akkurt akyalçın dedi ki...

HARİKA GÖZÜKÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Tam yazlık bir tarif...
Nefis
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Gamze Konuk dedi ki...

Merhaba...Ödülünüz var bende tatlı ödül :)

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

nefiss görunuyor ellerıne saglık Gülay'cığım.son blog bulusmasında tanısmısttık.hanı sana sıtem etmısttım benı eklememıssın dıye:) eklıyorum senı yenıden.tarıflerın cok guzel hepsı bırbırınden şık sunumlar.sevgiler :)

angel dedi ki...

ellerıne sağlık cnm.goruntu harıka tadıda muhteşemdır...

Tümay Öztürk dedi ki...

Yaşasın heryeri çilek bastı:) Mis gibi çilek kokuları yayılmaya başladı:) Ellerine sağlık. Çok nefis görünüyor. ben de dün çilek soslu tavuk göğsü yapmıştım o yüzden resimden tadını anlıyorum taze taze:) Sevgiler...

arzu dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
bir hindistan cevizi delisi olarak o muhallebiye ne de güzel bir aroma katmistir ve o güzelim cilek sosuyla de harika bir sekilde süslenmis. Hersey harika ve ellerine saglik diyorum.

Sevgiler