Bu Blogda Ara

13 Mayıs 2010 Perşembe

Çatal

Bugüne kadar yüzlerce tarif deneyip sizlerle paylaştım ama daha önce çatal yapmak niye aklıma gelmemiş.. Son iki günde iki defa yaptım:) Lezzet olarak pastanelerden aldığımız çatala benziyor ama bir türlü aynı şekli veremedim:)

malzemeler:

  • 1 paket margarin(oda sıcaklıklığında)
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 yumurtanın akı
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı mahlep
  • 5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • Üzeri için:
  • yumurta sarısı
  • çörekotu

yapılışı: Yumuşak margarini küçük parçalara bölün ve hamur yoğuracağınız kaba alın. Üzerine sıvı yağı, yoğurtu, yumurta akını, toz şekeri, tuz ve mahlepi ilave edip karıştırın. Un ve kabartma tozunu ekleyin ve elinize yapışmayan yumuşak, elastik bir hamur elde edene kadar yoğurun. Hamuru uzunca bir süre yoğurmaya çalışın, kıvamı ve esnekliği artıyor ve çok kolay şekil verebiliyorsunuz böylece. Fırınınızı 175 dereceye ayarlayıp ısıtın. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparın. Her parçayı uzun ve parmak inceliğinde bir rulo haline getirip tezgahın üzerinde “S” şeklini verin. Daha sonra yine uçlarını birleştirerek çatal şeklini verdikten sonra yağlı kağıt serili tepsiye dizerek üzerlerine yumurta sarısı sürün. Çatalları tepsiye yerleştirdikten sonra çatal şeklinin arasındaki boşlukları elinizle açın ki, pişerken hamur kabarınca boşlukların dolmasına sebep olmasın. Üzerlerine çörekotu serpin ve önceden ısıttığınız fırında 40 – 45 dakika pişirin.


afiyet olsun....

10 yorum:

Sevtap dedi ki...

Evden çıkabilirsem mahlepalmaya gidicem:) Ellerine sağlık canım çok leziz gözüküyor

Serap dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık ...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım vermişsin şeklini...
Çok ta güzel olmuş...
Benim eşim bayılır. Yapıcam canım senin tarifini
Ellerine sağlık
sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

canımmm nefis görünüyor bence mühim olan lezzett:))

emelce yemek dedi ki...

turkiyeye gidince ilk yedigim seylerden,evde bilerek yapmiyorum cok yiyecegimi bildigimden ,ellerine saglik

Pembe Tatlar dedi ki...

Gülaycığım elelrine sağlık canım....

gibi dedi ki...

Ben de tadı yakalıyorum da şekil verme konusunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim:)

GÜL dedi ki...

canım eline sağlık bende bir türlü şeklini beceremedim bunun:))))seninkiler güzel görünüyo ama

sevimlimutfak dedi ki...

Şeklide gayet güzel olmuş. Resmi görünce benimde uzun zamandır yapmadığım aklıma geldi. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

http://duygununtarifleri.com/ dedi ki...

harika görünüyor yapacaklarımın listesine eklemem gerek :)