Bu Blogda Ara

26 Mayıs 2010 Çarşamba

Sebze Şiş

TuzBiber Dergisi için hazırladığım ikinci tarifim... Kızartmanın farklı sunumu:) Biraz el oyalıyıcı olsada lezzeti için değer bence... Benim soğuk olarak tadı daha hoşuma gitti... Siz dilerseniz üzerine sarmısaklı yoğurt yapabilirsiniz.. Fotoğrafı çekerken güzel görünmez diye üzerine dökmedim:) Denemek isteyenlere şimdiden kolay gelsin...
malzemeler:
  • 2 adet kabak
  • 2 adet patlıcan
  • 1 adet salçalık kırmızı biber
  • 1 adet sarı dolmalık biber
  • 4 dlim kepek ekmeği
  • 10-12 adet yeşil zeytin
  • 2 çorba kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri
  • 5-6 çorba kaşığı zeytin yağ
  • 6-7 kıvırcık salata yaprağı
  • tuz, karabiber

yapılışı: Kabak ve patlıcanları temizleyip uzun ve ince dilimler halinde doğrayın. Üzerine tuz serpip 5 dakika dinlendirin. Kurulayıp ızgarada veya yapsız teflon tavada hafifçe közleyin. Kırmızı ve sarı biberleri temizleyip ince şeritler halinde doğrayın. Teflon tavada çok az kavurun. Ekmek dilimlerinin kabak kısımlarını bıçakla alın. Tavla zarı büyüklüğünde doğrayın. Teflon tavada 1-2 dakika kızartın. Biberleri, ekmek dilimlerini, kaşar peyniri, çekirdeklerini çıkartıp doğradığınız zeytinleri bir kasede karıştırın. Tuz, karabiber ile tatlandırın. Kabak ve patlıcanları düz bir zemine alıp her birinin bir ucuna bir çorba kaşığı kadar ekmekli harçtan koyup rulo olarak sarın. Ruloları değişimli olarak şişlere geçirin. Izgarada yada fırında 10 dakika çevirerek pişirin. Servis tabağına kıvırcık salata yapraklarını dizip şişleri üzerine alın.. Sıcak veya soğuk servis yapabilirsiniz...

afiyet olsun...

18 yorum:

Limonlu Kek dedi ki...

Valla sadece görüntü bile yeter, her tarafında lezzet fışkırmış :) Ellerine sağlık Gülaycığım...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık muhteşem olmuş sevgiler...

Sevil Şahin dedi ki...

gülaycım ellerine sağlık
harika olmuş..

Sevil Şahin dedi ki...

gülay bir ara beni ara ok

Unknown dedi ki...

mmm nefis canim degisik bir fikir ama cok hos görünüyor ellerine saglik.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Çok etkıleyıcı bir tarıf.
Sunum ise ayrı güzellıkde..
Özellıkle davet sofralarına yakışacak bir tarif..
Ellerıne sağlık afiyetler olsun bereketi ile..
Sevgiler ...

Betül KAVAL dedi ki...

harika bir fikir. ellerine sağlık canım nefis gözüküyor.

sevgiler öpüyorum.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım çok şık olmuş.
Bayıldım
Ellerine sağlık
sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

HARIKA BIR SUNUM ELLERINE SAGLIK CANIM...SEVGILER

GÜL dedi ki...

sunum harika ye beni diyor eline sağlık

Fatma dedi ki...

ellerinize saglik Gulay hanim harika olmus serviside cok pratik ve hoss olur ... sevgilerle

Tümay Öztürk dedi ki...

Zaten dergide ilk gördüğümde de çok beğenmiştim. Ellerine sağlık gerçekten harikalar. Ben de en kısa zamanda deneyecğim. Çok öptüm:) Sevgiler...

mine dedi ki...

görüntüsü gerçekten çok güzel denemenin de tam zamanı
ellerine sağlık
sevgiler...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Gülay'cığım görüntü muhteşem ellerine sağlık.dediğin gibi el oyalayıcı ama buna değer:)sevgiler

Unknown dedi ki...

Che buona questa ricetta, adoro questo tipo di piatto :)

arzu dedi ki...

Gülaycığım çok güzel ellerine sağlık.Sevgiler

Adsız dedi ki...

tariflerin hepsini tek tek yapasım geldi ... muhteşem bir site ve ben daha yeni keşfettim !!! ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

golden goose mid star
supreme clothing
yeezy boost 350 v2
adidas iniki runner
goyard handbags
jordan shoes
adidas eqt
kobe 9
yeezy 500
yeezys