Bu Blogda Ara

9 Mayıs 2010 Pazar

Fındıklı Çilekli Pasta

Öncelikle başta annemin olmak üzere tüm annelerin anneler günü kutluyorum...
Bu pastayı yayınlamayı aslında düşünmüyordum. Çok gösterişiz bir süslemesi olduğu için. Ama bu gün anneler günü ve bir pasta tarifi vermek istedim. Ayrıca kız kardeşim Tülay'ın eşi Nihat'ın cumartesi doğum günüydü. Tülay'a haftalar öncesinden nasıl bir pasta hazırlayım diye sorduğumda pasta istemiyorum. Bu yıl dışarıda bir yemek ile kutlamayı düşüyorum dedi. Ve cuma akşamı saat 11 de arayıp abla programda değişiklik oldu bana bir pasta yaparmısın? Nasıl yaparım bu saatten sonra desemde, sen bir şeyler yaparsın.. Kıramayıp o saatten sonra yapmaya başladım ve evde olan malzemelerimle bu sade pastayı yaptım. Süsleme kısmına geldiğinde gözlerimden uyku akıyordu:) Çok yaratıcı fikirler gelmedi.
Nihat'ın doğum gününü burdan bir kez daha kutluyorum. Hep birlikte daha nice uzun yaşlara...
pandispanya için:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı nisaşta
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 1/2 çay bardağı kaynar su
  • 1 paket k.tozu
  • 1 paket vanilya

yapılışı: Yumurtaların sarısı ile beyazı ayrılır. Beyazları kar haline gelene kadar çırpılır. Çırptığınız kabı ters çevirdiğinizde düşmüyorsa olmuş demektir;) Diğer kapta sarıları ile şekeri ve kaynar suyu çırpıyoruz. Daha sonra unu, kakaoyu, nişatayı, k.tozu ve vanilyayı ekleyerek çırpıyoruz. En son diğer kapta çırptığımız yumurta beyazlarını ekliyoruz. Dikkatlice karıştırıyoruz. Yağlı kağıt serdiğimiz 26 cm kelepçeli kalıba dökün. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 50 dakikada pişirin.

muhallebisi için:

  • 3 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 3 yemek kaşığı un
  • 2 tatlı kaşığı mısır nişastası
  • 2 yumurtanın sarısı
  • 1 paket sade toz krem şanti
  • 1 su bardağı süt (kremşanti için)

yapılışı: Kremşanti hariç tüm malzemeyi sos tenceresine alın. Çırpma teli ile çırparak kaynayıp koyulaşana kadar pişirin. Kaynamaya başladıktan sonra yani göz göz olduktan sonra ocaktan alın. Bir süre ılınmak üzere tezgahta bırakın. Ara ara çırpma teli ile çırpın ki kaymak bağlamasın. Ilındıktan sonra içine 1 bardak süt ile hazırladığınız krem şantiyi koyup iyice çırpın. Krema iyice soğuduktan sonra kullanıma hazırdır.

ara katları için:

  • 250 gr. çilek
  • damla çikolata
  • çikolata kaplı antep fıstığı

üzerini süslemek için:

  • 1 poşet kremşanti
  • 1 su bardağı süt
  • file fındık

pastanın hazırlanması: Pandispanyayı üç kata bölün. Servis tabağına en üstteki parçayı ters çevirin. 1/2 su bardağı süt ve 2 çorba kaşığı çilek reçelini karıştırıp ıslatın. Kremanın yarısını koyup, kaşın tersi ile düzleyin. Dilimlenmiş çilek, çikolata kaplı antepfıstığı ve damla çikolata serpin. Orta katı üstüne koyun ve aynı işlemleri tekrarlayın. En üst katı koyun. (Bu işlemleri yaparken kalıpın kelepçe kısmının içinde yapıyorum.) Vaktiniz varsa 2-3 saat bekletin. Süt ile hazırladığınız kremşanti ile üzerini kaplayın. Yanlarına file fındık ile süsleyin.


afiyet olsun...

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım kendine haksızlık etme harika bir pasta olmuş ellerine sağlık.Senin
de Anneler günün kutlu olsun öpüyorum

iki dirhem bi çekirdek dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuş gerçekten aslında ben görüntüyü de çok beğendim

umutluhayat dedi ki...

ben sadeliği çok severim bence pastada sade ama çok zarif olmuş,çokta lezzetli görünüyor.nihat beye mutlu yıllsar dilerim.ellerinize sağlık

arzu dedi ki...

güzel görünüyor .deneyeceğim.