Bu Blogda Ara

21 Mayıs 2010 Cuma

Nevbahar Salatası

Bu salatayı hafta sonu hazırladığım çay sofrası için yapmıştım.. Salatanın tarifini annemin yıllardır topladığı gazete köşesindeki tarifler arasında uzun zaman önce görüp, bunu denemeliyim diye kenara ayırmıştım, fırsat bilip denedim.. Annem daha önce bu salatayı yapmamış. Ben kendi yaptığım ölçüleri veriyorum....
malzemeler:
  • 5 adet patates
  • 2 adet salatalık
  • 2 adet havuç
  • 1/2 adet limon
  • 1 kase yoğurt
  • 1/2 demet maydanoz
  • 2 diş sarmısak
  • 1 çorba kaşığı sıvı yağ
  • tuz,karabiber,pul biber,nane,kimyon

yapılışı; Patatesleri ve havuçu haşlayıp, rendeleyin. Tuzu, karabiber, kimyonu ve 1 diş sarmısağı dövüp ekleyin. Kabukları ile rendelediğiniz salatalığı ekleyin. Üç yemek kaşığı yoğurt, sıvı yağı, doğranmış maydanozu ve limon suyunu ekleyip güzelce karıştırın. Kelepçeli kek kalıbının çemberini düz bir servis tabağına alın. Hazırladığınız salatayı boşaltıp kaşığın tersi ile düzleyin. 2 saat bekletip çemberi alın üzerini kalan sarmısak ile çırptığınız yoğurt ile örtün. Pulbiber ve nane ile süsleyip yanlarına da dilimlenmiş salatalık dizin...


afiyet olsun...

19 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

gülaycım süper olmuş ellerine sağlık

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycığım nefis görünüyor eline sağlık.Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

çok güzel görünüyor gerçekten ellerine emeklerine sağlık canım benimm:))

Yeşim dedi ki...

görüntü süper ellerinize sağlık

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım harika bir salata olmuş... süslü süslü pasta gibi...

afiyet olsun tatlım

ayrıca yeni profik resmin de çok hoş

Unknown dedi ki...

Gülaycigim cok güzel görünüyor ellerine saglik canim

Unknown dedi ki...

Gülaycım resmen pasta gibi olmuş
ellerine sağlık öpüyorum...

etamincikizlar dedi ki...

Görüntüsü çok güzel ellerinize sağlık.. sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ne kadar şık bir sunum olmuş. ellerine sağlık tatlım..

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Çok güzel olmuş Gülay'cığım, bayıldım.Ellerine sağlık arkadaşım.
Hayırlı cumalar..

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Görüntü sunum benı ben den aldı..
Ellerınıze sağlık afıyetler olsun bereketi ile..
Sevgiler..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

GÜLAYCIĞIM ELLERİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR..:))

boncuk mutfakta dedi ki...

Eline sağlık Gülaycığım salata tariflerin çok başarılı.sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok şık bir görüntü olmuş,lezzeti de nefisitir kesin.ellerinize sağlık.

umutluhayat dedi ki...

gülay hanım harika görünüyor.çok ne4fis bir kremalı paqsta gibi,hafta sonu gelcek misafirlerim için denemek isterim

oznurunelemekleri dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis görünüyor yemede yanıda yat misali en kısa sürede bende deniyeceğim sevgilerimle

sarımutfak-hande dedi ki...

harika oluyor geçen bende yaptım bu salatayı yayınlanmak için sırada bekliyor:)))
sunumunda çok şık olmuş ellerine sağlık gülaycım
sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık çok hoş bir görüntüsü var eminim tadıda görüntüsü kadar güzeldir...
peki bir gün önceden yapılırsa tadında ve şeklinde herhangi bir değişiklik olurmu misafirlerime yapmayı düşünüyorum.

filizceyemekler dedi ki...

sevgili gülay hanım, salata çok güzel gözüküyor lezzeti de bir o kadar güzeldir, sizin tarifinizi kardeşim denemişti bende kendi bloğumda paylaştım, (Bu arada birkaç gün önce blog açtım, ben de tariflerimi paylaşıyorum.) Blogu düzenlemekte biraz zorlanıyorum, öğrenmeye çalışıyorum, sevgiyle...