Bu Blogda Ara

18 Ekim 2009 Pazar

ZEYNEP'İN DİŞ BUĞDAYI PARTİSİ

Geçen hafta pazar günü kız kardeşimin kızı zeynep'in diş buğdayı partisi ve tay tay poğacasını yaptık. Sizlere yaptığım hazırlıkları paylaşmak istiyorum. Bizim ailede aslından diş buğdayı için bir toplantı yapılmazdı. Bebeğin dişini ilk gören kişi hediye alırdı. Adım atmaya başladığında tay tay poğacası yapılır. Poğaca yapılır bir tanesinin içine para konur ve o kime çıkarsa o bebeğe hediye alırdı. Zeynep'in ilk dişi 2 ay önce çıktı, ben bir çok blogcu arkadaşlarımda diş buğdayı partileri görüyordum, kardeşime zeynep için bizde yapalım mı dedim:) olur dedi, ama araya düğünler ve ramazan, bayram girince kaldı. Zeynep adım atmaya başladı. O zaman ikisi bir arada yapalım. Madem heveslendik ikiside olsun.. Daha önce bir diş buğdayı partisine katılmadığım için neler yapılır bilmiyordum. Başladığım araştırmaya elimden geldiğince yapmaya çalıştım..
İlk önce arkadaşlarımıza ve akrabalarımıza davetiyemizi gönderdik.
ve zeynep partine gelen abilerini ve ablarını çeşitli oyuncaklarla sevindirdi. Teyzesi olarak bende kına keselerine renkli drajeler koyarak kurdele ile bağladığım çikolata keseleri hazırladım.

Ayrıca çocuklar için hazırlanmış olan yapraklarında diş fırçaları asılı olan çok şirin bir ağacımız vardı. Kendileri için hazırlanmış olan rengarenk diş fırçaları toplarken çocukların sevinci görülmeye değerdi:)

Bu güzel günü her daim hatırlatması için misafirlerimize kendi ellerimle hazırladığım, içinde zeynep hanımın çok tatlı bir fotoğrafı olan rengarenk buzdolabı süslerini pembe kalpli kutulara koyarak kurdele ile bağladım. Şansımız sürekli bol olsun diye uğur böcekleri yapıştırdım.

parti havası vermek için odayı balonlar ve çeşitli süsler ile süsledik.

Haşladığım buğdayı kaselere koyup üzerlerini çeşitli kuruyemiş ve nar ile süsleyip, bir tanesinin içine altın koydum. Büyük dayım kızı yaseminin aldığı kasenin içinde altın çıktı ve diş buğdayı şanslısı belirledik:) Daha sonra tay tay poğacası için yaptığımız, bir tanesinin içinde para koyduğumuz poğaca da küçük dayımın eşi aysel yengeme çıktı. Tay tay poğacası şanslısıda böylece belirlemiş olduk:)

Bu arada şeker hamuruyla ilk deneyimin olan, diş şeklinde, ayak şeklinde ve elbise şeklinde kurabiler ve ilk şeker hamuru ile pastamı yaptım:) Misafirlerimiz tarafından hem görüntü olarak hem de tad olarak çok beğenildi.

menümüzde neler mi vardı:

tarifleri en kısa zamanda yazacağım...


meslek seçiminde zeynep ilk önce kalemi, sonra tarağı aldı. Tamam okuyacağım ama ben kızım süsüme de bakarım dedi:)
Zeynep'e sağlıklı ve inci gibi parlayan dişler ile gülücükler dağıtan bir ömür diliyorum ve tüm gelen misafirlerimize burdan bir kez daha çok teşekkür ediyorum...

28 yorum:

HÜLYA dedi ki...

her karesi ayrı güzel bu partinin.. bahtı açık şansı bol olsun minik meleğin.. herşey harika görünüyor canım ellerinize sağlık..

sevgiler

boncuk mutfakta dedi ki...

Parti çok güzel geçmiş.Menülerde süper.pasta ise harika tebrik ederim.Zeynep e sağlıklı,inci gibi dişler diliyorum.

Pembe Tatlar dedi ki...

Ayy canım herşey süper ya...
Maşallah herşey gönlünce olsun zeynebin..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

canım herşey harika görünüyor ellerinize sağlık.yeğeninede sağlıklı ömürler ve dişler diliyorum:)

Krema Tadında dedi ki...

her şey harika görünüyor tebrik ediyorum

sema dedi ki...

Çok güzel olmuş herşey, ellerinize sağlık. Bence de böyle özel günler kutlanarak geçmeli.
sevgiler.

Peri Sofrası dedi ki...

Bence Zeynep bu kadar düşünceli bir teyzeye sahip olduğu için çok şanslı:))Şansı, bahtı hep açık olsun inşallah..
Çok hoş bir parti olmuş, ellerine sağlık canım, herşey süper görünüyor.
Sevgiler...

Sevil Şahin dedi ki...

cabnım benim ya bu poartide bulunamadım ya inan o kadar çok üzgünümki anlatamam sana çok ama çok üzgünüm ya ne güzel cicler hazırlamışsın pastyanda harika olmuş bak beni dinlediğin iyi olmuş demi önce kendin deneyeceksin baktın olmuyor sonra başkasına yaptıracaksın bence gayet hoş olmuş ellerin dert görmesin bu partiye gelemedim ama nerde kızım için ayırdıgın hediyeler ?? ayırmadınmı o keselerden :(((

birsence dedi ki...

gülaycığım harika bir parti olmuş ellerinize sağlık hepinizin...zeynepte çok tatlı maşallah...çok heveslendim bu tay tay partisine:))) bende yapacam :))) öptüm canım...

Narince dedi ki...

Bu ne dolu bir sofradır. Bak bak bitmiyor çeşitler. Küçük kız büyüsün de daha nice güzel günlerini görsün anne babası.

sarımutfak-hande dedi ki...

menü süper niye beni çağırmadın hayatım ya:(:(
ellerine sağlık
zeynepte çok şeker maşallah

Disalce dedi ki...

oooovvv..çok güzel..organizasyon süper olmuş canım..herşey harika görünüyor..

bebişe uzun yıllar diliyorum sağlıklı sıhhatli...

sizlerinde ellerinize sağlık...pastan ve kurabiyelerin harika olmuş...

Limonlu Kek dedi ki...

Maaşallah bu ne marifet, bu ne güzellikler böyle. İyi ki daha önce hiç bilmiyor muşsun, bir de bilsen neler yapacaktın acaba, o masada bir ben eksiğim :) Harika bir parti olmuş, böyle bir teyzeyi ve ona sahip olduğu için Minik Zeynep'i kutluyorum. Gülay benim kızlarımın da teyzesi olur musun? :) Öpüyorum canım...

ipek dedi ki...

Gülaycım, ne kadar güzel bir hazırlık yapmışsın. Tam prenseslere layık bir parti olmuş. İlk denemen olmasına rağmen şeker hamurları çok şgüzel görünüyorlar. Ellerine sağlık.

fidaneli dedi ki...

gulay cım, ılk deneme buysa sonrakıler kımbılır nasıl olacaklar.. tebrıkler

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Hazırlanan herşey çok güzel, özenli ve yaratıcı, ikramlar nefis, emeğinize sağlık. Zeynep' hayırlı sağlıklı bir ömür diliyorum. Sevgiler.

YENİ BİR HİKAYE BAŞLANGICI dedi ki...

arkadaşım ne olur cevap ver nasıl yaptın o dolap süslerini ,davetyesini,bende istiyom bi yardımcı ol ne olur yaa hadi lütfen

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

İlk önce geçte olsa doğum gününü kutlamak istiyorum canım. Sağlık ve sevgi ile nice güzel yaşlara...

Parti çok güzel olmuş. Pasta ve kurabiyeler çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık. Menünüzde çok güzel :))

Yeğeninin de inci gibi dişleri olsun :))

Sevgiler...

ozlemhan dedi ki...

OOOOO İNCİLERİNİZ HAYIRLI OLSUN ÇOK ŞANSLI ZEYNEP BEBEK SENİN GİBİ BİR TEYZESİ OLDUĞU İÇİN ELLERİNE SAĞLIK HERŞEY HARİKA GÖRÜNÜYOR

Adsız dedi ki...

Ben cıkolatalı topların uzerıne koydugunuz palyacolu kurdanları nereden aldınız onu merak ettım.Benım ıcın cok onemlı.Bılgı verırsenız sevınırım.ISIL

Adsız dedi ki...

merhaba güzel tarifleriniz için çok teşekkürler.ilk kez sizi okudum kızıma diş buğdayı yapıam neler hazırlanıyor diye araştırmak istedim size rastladım mükemmelsiniz:) diş ve ayak şeklindeki kurabiye kalıbını nerden bulabilirim bayıldım doğrusu

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba canım, öncelikle ziyaretiniz beni çok sevindirdi.. çok teşekkürler.. diş ve ayak şeklindeki kurabiye kalıplarını eminönü yüksel ticaretten aldım.. eğer istanbul dışındaysanız size kargo ile gönderebilirler..

Asmaaltı kızılhan Sk. No:3
Eminönü / ISTANBUL

Tel : 0 212 519 96 73
Tel : 0 212 519 73 72

sevgilerimle...

m dedi ki...

oğluma diş buğdayı partisi yapmak üzere araştırmaya koyulduğumda sitenizi fark ettim ve hemen izlemeye aldım. çok güzel bir bloğunuz var .bende yeni bloggerlardanım bana da beklerim.

Adsız dedi ki...

merhaba ellerinize sağlık herşey ço güzel
sipariş üzerinede yapıyormusunuz.

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
evet yapıyorum..

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

merhabalar gulay hanım hersey cok guzel olmus bende dusunuyorum oglum ıcın yanlız sızden davetıye konusunda yardım ısteyecektım cok hosuma gıttı sızmı yaptınız nasıl yaptınız yada nerde yaptırdınız yardımcı olursanız cok sevınırım

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
çok teşekkür ederim. evet davetiyeyi kendim hazırladım. blogtan resmi alıp, üzerindeki yazıları fotoshopta değişterebilirsiniz.

sevgilerimle

gülcenisa dedi ki...

Bu parti kaç TL ye mal oldu. Çok merak ettim doğrusu. Resimlere bakılırsa kusursuz bir masa ve süsler harika :)