Bu Blogda Ara

14 Haziran 2010 Pazartesi

Pirinçli Kabak Çorbası

TuzBiber dergisi için hazırladım çorba.... Hem yaz mevsimine uygun hemde diyet yapanlar için idael bir çorba....
malzemeler:
  • 2 adet kabak
  • 5 su bardağı su
  • 1 çorba kaşığı pirinç
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 1 diş sarmısak
  • 1/2 demet dereotu

yapılışı: Kabakların kabuklarını soyun ve küp şeklinde doğrayın. Suyu tencereye alın ve kaynamaya bırakın. Kaynayınca kabak, yıkanmış pirinç ve tuz ilave edin. Pirinç yumuşayıncaya kadar pişirin. Dövülmüş sarmısağı yoğurtla çırpın ve kaynayan çorbanın suyundan bir kepçe alıp, yoğurtun içine katın. Çırptıktan sonra yavaşça çorbaya ilave edin ve bir taraftan karıştırın. 1-2 taşım kaynadıktan sonra tencereyi ocaktan alın. Kıyılmış dereotunu ekleyin. Üzeri için sıvıyağı bir tavada hafif kızdırın. Toz kırmızı biber ve pul biber ekleyin. Çorbanın üzerine gezdirip sıcak olarak servis yapın....


afiyet olsun....

25 yorum:

mutfaktakiruya dedi ki...

çok sağlıklı bir çorba ellerine sağlık.sevgiler

Sevtap dedi ki...

Tadına bakma fırsatım yok ama görüntü pek bir iştah açıcı ellerine sağlık

çeşnici Handan dedi ki...

Çorba çok güzel olmuş çok beğendim tam yaza göre hafif ve besleyici. Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

çok saglıklı bir çorbaymış.ellerine saglık.

Saglıklımutfak dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım:) Eline sağlık

oznurunelemekleri dedi ki...

hayatım ellerine sağlık iştah açıçı görünüyor sevgilerimle

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

İLK FIRSATTA YAPACAGIM ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER..
DİYETTE UYGUNMUŞ MADEM:)))

Unknown dedi ki...

Gülaycigim hayirli aksamlar ,Ellerine saglik degisik nefis bir corba afiyetler olsun.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım nefis olmuş. Yaz çorbası...
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Adsız dedi ki...

21 aylık oğlum için az önce yaptım ... ellerinize sağlık

arsız bela dedi ki...

çok güzel bir çorba

fundyy dedi ki...

lezzetli bir çorba elınıze saglık

efecan dedi ki...

tarifler için teşekürler

oyun havaları dedi ki...

tarifleriniz çok güzel admin

kürtçe şarkılar dedi ki...

tadı çok güzel tarifler için teşekürler

fundyy dedi ki...

lezzetlı bir çorba

asi styla dedi ki...

llerine sağlık iştah açıçı görünüyor

türküler dedi ki...

görüntü ve lezzeti mukemel

fundyy dedi ki...

çorba tarifi çok güzel

asi styla dedi ki...

elinize saglık tarif için

hakkında bilgiler dedi ki...

çok sağlıklı bir çorba ellerine sağlık

şarkı dinle dedi ki...

Çorba çok güzel olmuş çok beğendim tam yaza göre Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık.

yemek tarifleri dedi ki...

Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık.

sagopa kajmer dedi ki...

Çorba çok güzel olmuş çok beğendim

Adsız dedi ki...

Ben de denedim tarifınızı ancak maalesef beğenmedim.:( Çünkü çok sulu kıvamda oldu. birşeyler eksık sanki yoğurdun içinde . un ve yumurta sarısyla yapsak daha guzel bir yogunluk verir mi acaba.ne dersiniz? Yoğurdu söylediğiniz gibi kattım ama kesik kesik oldu.