Bu Blogda Ara

16 Haziran 2010 Çarşamba

Çiçek Mücver Pastası

Mücverler çiçek açtı:)
TuzBiber dergisinin konuğu olduğum Mayıs 2010 sayısı için hazırladığım son tarifim... Her katı ayrı bir lezzet oldu.. Malzeme listesinin uzunluğuna bakıp gözünüz korkmasın yapılışını yazmak kolay olsun diye detaylı yazmak istedim:) Her mücvere eklediğim malzemeler aynı gibi sadece baharatları biraz farklı.. Kabak ve patates mücveri sıklıkla yapılır bizim evde ama havuç mücverinin tadını ilk kez bu tarifte tadmış oldum.. Biraz tatlımsı ama sevdim... Ben bu tarifi hazırlarken annem mutfağa gelip beni kurabiye kalıpları ile görünce yine oyuncakları almışsın, kimse böyle uğraşmaz diye mırıldandı, servis tabağında görünce ise çok beğendi:) Demek isteyipte ben kalıpla uğraşamam diyorsanız kalıpla kesmeyip bütün hali ile katlandırarakta yapabilirsiniz... Dilerseniz ara katlarına krem peyniri yerine süzme yoğurtta kullanabilirsiniz....
  • havuç mücveri için:
  • 500 gr. havuç
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 5 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta
  • tuz, pul biber
  • patates mücveri için:
  • 500 gr. patates
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 5 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta
  • tuz, karabiber, pul biber, kimyon
  • kabak mücveri için:
  • 500 gr. kabak
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 5 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta
  • 1 demet dereotu
  • tuz, karabiber, pul biber, kimyon
  • üzeri için:
  • 1 havuç, 4-5 kiraz domates, 1-2 dal maydanoz
  • ayrıca aralarına sürmek için:
  • krem peyniri

yapılışı: Patatesleri yıkayıp soyun. Derin bir kaseye rendeleyin. Patates mücveri için diğer malzemeleri ekleyip karıştırın. Teflon tavaya çok az sıvıyağ koyun. Harçın tamamını döküp düzleyin. Önlü arkalı pişirin. Düz bir zemine alıp çiçek kurabiye kalıbı ile kesip servis tabağına alın. Üzerine krem peyniri sürün. Kabakları yıkayıp soyun. Derin bir kaseye rendeleyin. Kabak mücveri için diğer malzemeleri ekleyip karıştırın. Teflon tavaya çok az sıvıyağ koyun. Harçın tamamını döküp düzleyin. Önlü arkalı pişirin. Düz bir zemine alıp çiçek kurabiye kalıbı ile kesip krem peyniri sürmüş olduğunuz patates mücverinin üzerine koyun. Üzerine krem peyniri sürün. Havuçları yıkayıp soyun. Derin bir kaseye rendeleyin. Havuç mücveri için diğer tüm malzemeleri ekleyip karıştırın. Teflon tavaya çok az sıvıyağ koyun. Harçın tamamını döküp düzleyin. Önlü arkalı pişirin. Düz bir zemine alıp çiçek kurbiye kalıbı ile kesip, krem peyniri sürmüş olduğunuz kabak mücverin üzerine koyun. Bir havuçu yıkayıp soyup, rendeleyin. Teflon tavada çok az bir sıvıyağ da kavurun. Mücver pastasının üstüne paylaştırın. Maydanoz yaprakları ve ikiye bölünmüş kiraz domatesle süsleyin....

19 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Göz alıcı..
Ellerinize sağlık afiyetler oslun bereketi ile..
Sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Çok hoş ve değişik olmuş Gülay'cığım,ellerine sağlık canım..



Sevgiler..

Saglıklımutfak dedi ki...

sabah sabah gözlerim fırladı yerinden ne kadar güzeller böyle. nefis eline sağlık canım.

Unknown dedi ki...

dedigin gibi havuç mücverini çok sevdim en kısa zamanda deneyecegim.ellerine saglık.

Calibe'nin Mutfağı dedi ki...

Merhaba sevgili Gülay cicek mücver pastan nefis görünüyor..Hem dekoratif hemde cok saglikli bir pasta..Güzel paylasimlarda bulusmak üzere sevgiler..
Cali

Meleğin Dünyası dedi ki...

Çok nefis ve estetik görünüyor..Ellerinize sağlık...

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerine sağlık

harika görünüyorlar

birsence dedi ki...

resim gerçekten harika gülaycığım...çiçekler desen harkulade...bu kadar uğraştıktan sonra çok kolay yiyememişsindir bu şirin çiçekleri eminim:)))ellerin dert görmesin şekercim...

Unknown dedi ki...

Canım harika bir görüntü olmuş kıyıp yiyemem sanki ben bu güzellik
leri öpüyorum...

çeşnici Handan dedi ki...

Gülaycığım, ne kadar şık bir sunum olmuş. Harika ellerine sağlık.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Offf nasıl güzel bir tarif bu böyle canım.
Renkler ve lezzetler bir arada
Ellerine sağlık canım
sevgiler

HÜLYA dedi ki...

işin bütün sırrı burda zaten görsel şölene dönüştürüp lezzetine lezzet katmak herkesin ahrcı değil bence..

Ben zamansızlıktan bazen istediğim gibi sunumlar yapamıyorum sonra aradan zaman geçtiğinde " aaah şimdi olsa bunu nasıl süslerdim şöyle olurdu böyle olurdu " diye çok hayıflanıyorum. Buda ayrı bir keyif bence..

ellerine sağlık canım gerçekten çok güzel olmuşlar

umutluhayat dedi ki...

tam bir şölen olmuş ellerinize sağlık

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Çok güzel olmuş. Ellerine sağlık Gülay. Sevgiler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok zahmetli ama sonuç süper,yeni fikirlere saygı ile eğiliyorum,ellerine ve emeğine sağlık,sevgimle kocaman öptüm.....

Banu dedi ki...

Gülay Hanım ellerine emeğine sağlık nefis olmuş... Hem göze hem mideye hitap eden bir tat... Özel sofralar için vazgeçilmez bir tarif olmuş...

Kandilin mubarek olsun gözlerinden öperim....

LEZZETİKRAM dedi ki...

görüntü muhteşem olmuş Gülaycım ellerine sağlık canım kandilin mubarek olsun

mandalincikmazi dedi ki...

Harika görünüyor
ellerine sağlık.

EflHatun dedi ki...

görüntü harika, tadı da öyledir eminim... kabak ve patates mücver biliyordum ama havuç mücver ilginç ve bir o kadar da bu çiçekleri renklendirmiş, bence romantik sofralar için kalp kalıpla da kesilebilir :)