Bu Blogda Ara

21 Haziran 2010 Pazartesi

Çikolata Bantlı Pasta

Çift çikolatalı pasta:)
Çikolata bantlı pastayı ne zamandır denemek istiyordum. Hafta sonu ziyarete geleceklerinin haberini aldığım kuzenlerimi fırsat bilerek denedim.. Gözümün korktuğu kadar zor değilmiş. Sadece dikkat edilecek püf nokta pastayı evde yanlız iken yapılmaması:) Çikolata bantını pastanın çevresine sararken evde size yardım edecek birisi olsun... Bana evde o esnada yardım edecek biri olmadığından tam istediğim gibide düzgün olmadı:( Bundan sonraki denemelerimin daha güzel olacağı umuyorum:) Serviside kolay oldu.. Güzel bir biçimde dilimlendi... Kuzemlerim pastanın görümünü ve tadını çok beğendiler..
Ayrıca burdan bir kez daha babamın ve tüm babaların ''babalar gününü'' kutluyorum....
Pastanın yapılışı kısaca yazmam gerekirse;
Pandispanyasını ve kremasını burdaki pasta gibi yaptım... Bir bardak süt ile bir poşet kremşantiyi hazırladım.. Pandispanyayı üç kata ayırdım.. Yarım bardak süte 1 yemek kaşığı çilek reçeli ile karıştırıp, Pandispanyanın bir katını servis tabağına alıp reçelli süt ile ısladım.. Kremanın yarısını sürüp, çikolata kaplı antep fıstığı serptim. (İstersenin tuzsuz antep fıstığını biraz kavurupta kullanabilirsiniz) ince bir tabaka hazırladığım kremşantinden sürdüm.. (bu işlem hem fıstıkların sabit kalmasını hemde ara katının daha çok olmasını sağlıyor:) ) İkinci pandispanyayı üzerine koyup, yine krema sürdüm.. Vişne ve parça çikolata serptim.. Üzerini ince bir tabaka kremşanti sürüp, üçüncü pandispanyayı koyup, kalan krem şanti ile kapladım... Pastanın çevresini ölçüp, yağlı kağıdı bu ölçülerde kesin. ( ben pastadan 2 cm yüksek olsun istedim üzerine çikolata rendesi ile süsleceğim için) Düz bir zemine serin. 150 gr. çikolatayı bennari usulu eritip, yağlı kağıdın her yerine eşit biçimde sürün. (ben frambuazlı çikolata kullandım) Çok az donunca pastanın etrafına yağlı kağıt dışa bakacak şekilde yapıştırın. 10-15 dakika içinde donuyor.. Yağlı kağıdın bir ucundan tutup pastanın etrafından sıyırın. İç kısmını dilediğiniz gibi süsleyin.. Ben beyaz çikolatayı sebze soyacağı ile sıyırıp bukleler yapıp süsledim..

17 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerıne sağlık cok zarif bir pasta cıkmış görüntü olarak..

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Nefis görünüyor, ellerinize sağlık, zor ve meşakatli bir zenaat vesselam bu güzellikler...sevgiyle kalın.

Damak Tadı dedi ki...

Çok hoş olmuş pastan sevgili Gülay'ciğim,ellerine sağlık canım..


Sevgilerle..

birsence dedi ki...

bence tek başınada olsa çok güzel başarmışsın canım bant çok şık durmuş...ellerine sağlık...bir dilimde bana ayırmadınmı???

Saglıklımutfak dedi ki...

Sen aşıyorsun artık canım. süper olmuş eline sağlık:)

Banu dedi ki...

Ellerine ve emeğine sağlık canım harika ve nefis bir pasta olmuş... sevgilerimle...

Ballı Cimcime dedi ki...

Bir çiçek buketini hatırlattı bana, tek kelimeyle enfess...

Ellerine sağlık canım, sevgiler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Gülaycığım harikasın yaaa çok güzel olmuş:D:D:D

Temmuzda evlilik yıldönümüm var mutlaka deneyeceğim:D

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycım nefis bir görüntü ellerine emeklerine sağlık.Sevgiler.

YeMeK vAkTi dedi ki...

ben şu bant olayını beceremedim gittti ellerine sağlık sen bence ayet güzel yapmışsın

Canan dedi ki...

O ne şeker bir pasta. Ellerinize sağlık. Bayıldımmm.

Sevgiler
Canan

mutfaktakiruya-arzu- dedi ki...

Harika bir pasta olmuş,ellerine sağlık sevgiler

Canan Demirbağ dedi ki...

Elinize sağlık çok nefis gözüküyor.Bende bantı yapmaya cesaret edememiştim ama öyle kolay anlatmışsınız ki deniycem sevgiler...

Narince dedi ki...

Gülay çok hoş olmuş bu pasta, ellerine sağlık.

sinem dedi ki...

Canım blog ödülün var ,siteme beklerim sevgilerimle.

boncuk mutfakta dedi ki...

Çikolata ve frambuaz ah nefis ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

gülaycım harika görüntü.tabiki tadıda muhteşemdir.ellerine sağlık .başarılar