Bu Blogda Ara

15 Haziran 2010 Salı

Çilekli Mini Tart

TuzBiber Dergisi için hazırladığım tariflere devam:) Çok uzun zaman önce aldığım mini tart kalıbımı ilk kez kullanma fırsatı buldum bu tarifle...

malzemeler:


  • tart hamuru için:

  • 200 gr. tereyağ

  • 3 su bardağı un

  • 1,5 su bardağı pudra şekeri

  • 1 yumurta sarısı

  • kreması için:

  • 3 su bardağı süt

  • 100 gr. margarin

  • 3 çorba kaşığı un

  • 1 su bardağı şeker

  • 1 paket vanilya

  • 3 adet yumurta

  • 1 limonun rendelenmiş kabuğu

  • üzeri için:

  • 20-25 adet çilek

  • 1 paket tart jölesi

yapılışı: Krema için süt, un, toz şeker, vanilya ve yumurtaları derin bir kasede çırpın. Margarini sos tenceresinde eritin. Rendelenmiş limon kabuğu ile sütlü karışımı ekleyin. Çırpıp kısık ateşte muhallebi kıvamına gelene dek pişirin. Ocaktan alın, arada bir çırparak soğumaya bırakın. Hamur için un ve küp şeklinde doğranmış tereyağını karıştırma kabına alın. Yoğurun. Pudra şekeri ve yumurta ayrı bir kapta çırpın. Unlu karışıma ekleyip, pürüzsüz bir hamur elde edinceye kadar yoğurun. Hamuru tart kalıbının ölçülerinde açın. Kalıpların içinde düzgün bir şekilde yayın. Hamurun üzerini çatalla delin. (fazla kabarmaması için) 180 derece fırında 20 dakika pişirin. Tart hamurunu fırından çıkartıp soğumaya bırakın ve hazırlamış olduğunuz kremayı paylaştırıp üzerine yayın. Çilekleri iyice yıkayıp süzdükten sonra dilimleyip, kremanın üzerine dizin. Jöleyi paketin üzerindeki tarife göre hazırlayın. Jöleyi çilekleri dizdiğiniz tartın üzerinde gezdirin. Buzdolabında 1-2 saat dinlendirdikten sonra servis edin...

afiyet olsun....

19 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Aldım bir tane. Eline sağlık Gülay'cım

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bayıldım bu görüntüye eline sağlık Gülaycım.Sevgiler...

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuş

sofrasanati dedi ki...

çok şekerler çok seviyorum tartları bu tarifide deneyeceğim. bu tartları hazırlayıp buzlukta saklayabilirmiyiz gerektiğinde çıkarıp kullanmak üzere.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Hmmm nefis olmuş canım.
Yapacağım bu hafta
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Banu dedi ki...

Nefis görünüyor... ellerinize sağlık...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Gülaycım harika olmuş ellerine sağlık

hanife dedi ki...

Eline sağlık tablo gibi bir görüntü ablacım

çeşnici Handan dedi ki...

Görüntü süper. Ellerinize sağlık

Mutfak Havlusu dedi ki...

Şık ev hoş duruyor,ellerinize sağlık.Mini mini çilekliler:)

Serap dedi ki...

Görüntü çok güzel, eminim ki tadı da öyledir. Ellerinize sağlık

Sevil Şahin dedi ki...

gülaycım harikasın ellerine sağlık
hep diyorum seni alan yaşadı
bak kırk kez birşey söylersen olurmuş gel kardeşime alayım seni :)

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyorlar sevgili Gülay'cığım..Fotoğrafların ise çok güzeller..Ellerine v egönlüne sağlık şekerim..Sevgilerle..

Mimosa Café dedi ki...

yeme de yanında yat cinsinden birşey olmuş bu :) kırmızı beyazlarla pek şık. sevgiler.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Kücük ve bir o kadar da sevimli birsey olmus bunlar, ellerine saglik diyorum. Cilek mevsiminde tam gaz harika cilekli lezzetler siraliyorsun dikkatimi cekti, ama iyi de yapiyorsun, gözlerimiz bayram ediyor.

Seni kocaman öpüyorum ve sevgilerimi birakiyorum.

Hoscakal

canimçektipişirdim dedi ki...

çok güzel olmuş ellerinize sağlık tartı çok severim ama hep denediğim tarifler çok kabarıyor.bi de bu tarifi deneyeceğim güzel olur umarım..

birdamlahayatim dedi ki...

merhaba ilk defa bu tarifinizi denedim ama hamur dağılıyor sıvıyağ ekledim yinede toparlanamadı hamur birebir ölçülere göre yaptım ama hamur kıvama gelmedi

Suki dedi ki...

<a href="https://fuzzyduck.co" rel="dofollow”>awesome write up thanks</a>

Suki dedi ki...

yummmmmmy