Bu Blogda Ara

28 Haziran 2010 Pazartesi

Havuçlu Kurabiye

Son zamanlarda poğaca, kurabiye yaptığımda yoğurt yada süt yerine krema kullanıyorum. Çok daha kıyır kıyır oluyorlar.. Bu kurabiyede onlardan biri:)
malzemeler:
  • 125 gr. margarin(oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1/2 çay bardağı nişasta
  • 2 adet yumurta
  • 100 gr. krema
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • içi içi:
  • 2 su bardağı rendelenmiş havuç
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay bardağı ceviz
  • üzeri için; pudra şekeri

yapılışı: Rendelenmiş havuç, toz şeker ve tarçını kısık ateşte suyunu çekinceye kadarpişirin. Ocaktan alıp soğutun ve ceviz kırığı ekleyin. Ayrı bir kapta margarin ve pudra şekerini mikser ile 2 dakika çırpın. Yumurta, vanilya ve kremayı ilave edip 2 dakika daha çırpın. Un, kabartma tozu ve nişastayı ekleyip yoğurun. Hamuru merdane ile 0,5 cm kalınlığında açıp, su bardağı yardımı ile kesin. (ben tırtıklı yuvarlak kurabiye kalıbı ile kestim.) Üzerine havuçlu harçtan koyun ve poğaça şeklinde kapatın. Yağlanmış fırın tepsisine dizin. Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 20-25 dakika pişirin.

afiyet olsun...

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Havuçlu kurabiye hiç yemedim.Denemek isterim .Gülay cığım ellerine sağlık.Sevgiler

YeMeK vAkTi dedi ki...

Gülaycım inan bende öyle poğaça ve kekte krema muhteşem bir lezzet veriyor ellerine sağlık.Havuçlu kurabiye hiç yemedim ama güzel olduğuna eminim

Saglıklımutfak dedi ki...

Elmalı olur da havuçlu olmaz mı değil mi. süper gözüküyor eline sağlık Gülay'cım

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerıne sağlık ağızda dağılıp da içinde sakladığı lezzet tin damak da hissedilmesi cok hoş...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Pek leziz görünüyor bu kurabiyeler. Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

hım harika.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

hımmmm. canım çok güzel görünüyor.sende çok başarılısın .tebrik ediyorum.

ARİFE dedi ki...

çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık

emelce yemek dedi ki...

gercekten guzel fikirmis havuclu kurabiye ellerine saglik

pelince dedi ki...

Bende yemedim ,ama güzel olmuştur eminim..
ellerine sağlık...

Sevil Şahin dedi ki...

Ellerine sağlık canım sevgiler

ezginame dedi ki...

selamlar arkadşım kurabiyeler nefis görünüyor havuçlu yapmamıştım deneyecem en kısa zamanda sevgiler iyi akşamlar

made in funda dedi ki...

denemek lazım bu tarifi.ellerine sağlık..

Sevtap dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım.Miraç Kandilin de Mübarek Olsun

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

MİRAÇ KANDİLİMİZ MÜBAREK OLSUN .
BU ANLAMLI GECEYİ LAYIKIYLA DEGERLENDİRMEK DİLEĞİYLE..
DUALARDA BULUŞALIM:))

SEVGİLER

mutfaktakizaman dedi ki...

TALİHİNİZ GÖZLERİNİZ KADAR BERRAK,
KADERİNİZ BAKIŞINIZ KADAR GÜZEL,
UMUDUNUZ YARIN KADAR YAKIN,
YARININIZ AŞKINIZ KADAR MUTLU,
AŞKINIZ MİRAÇ KADAR MUKADDES,
DUALARINIZ İSTEDİĞİNİZ GİBİ KABUL OLSUN.
KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN

Unknown dedi ki...

mmm ellerine saglik gülaycim .Hayirli cumalar öptüm.