Bu Blogda Ara

22 Haziran 2010 Salı

Çiğ Börek

Bu ikiliye kim hayır diyebilir?
Geçen haftalarda kuzenlerim ve yengem için yaptığım bu börek ben diyetteyim diyene bile beyaz bayrak çektirerek tamam teslim oldum yiyeceğim dedirtti:) Eskişehir yöresinin meşhur böreği olarak bilinir.. Tabiki de börek çiğ değil:) İç malzemesi çiğden yapıldığı için sanırım böyle bir isim vermişler.. Tarif annemin yemek programların birinden uzun zaman önce not aldığı defterinden yaptım.. Annem de daha önce bir kaç sefer yapmış.. Bizim yörede de bu böreğe yarımca ismi ile biliniyor...
Ben aşağıdaki ölçülerin iki katı ile yaptım 18 adet börek çıktı...
malzemeler:
  • 2 su bardağı un
  • 1 yumurta
  • 1/2 su bardağı su
  • tuz
  • iç malzemesi;
  • 250 gr. kıyma
  • 1 adet soğan
  • 1 adet domates
  • maydanoz
  • 1 çorba kaşığı su
  • tuz, karabiber

yapılışı: Hamur malzemelerini derin bir kaba alıp, yoğurun. Yumurta büyüklüğünde parçalara bölüp, yuvarlayın. Harç malzemelerin kıyma hariç tüm malzemeleri rondadan geçirin. Bir kaseye alıp kıymayı da ekleyin. Karıştırın. Hamurun her birini tabak büyüklüğünde açın. Harçtan yarım daire şeklinde kısmına koyun. Diğer kısmını üstüne kapatın. (ben şekilli hamur keseceği ile uclarından geçip tırtıklı şekil verdim) Teflon tavaya bol yağ döküp ikişer ikişer önlü arkalı pişirin..

afiyet olsun....

13 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Sabah sabah benim gibi Tatar gelinine yapılır mı bu !
Nasıl da canım istedi anlatamam..
Sağolsun kayınvalidem yapar ben ne yazık kı onun gibi yapamıyorum...

Ellerıne sağlık afiyetler olsun bereketi ile..

Sevgiler..

çeşnici Handan dedi ki...

Bayılrım çiğ böreğe. Şimdi olsa çayla ne güzel yenirdi. Ellerine sağlık. Harika olmuş.

Unknown dedi ki...

çig börege bayılırım yanınada ayran koymuşsun.oh oh.ellerine saglık.

pelince dedi ki...

Gülay ben hayatta hayır demem ;)) vallahi bir çırpıda bu tabağı yirim;))
ellerine sağlık...

Sevgiler...

Saglıklımutfak dedi ki...

Bayılırım çiğ böreğe. Eline sağlık canım.

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Tabiki kimse hayır demez bu ikilye... Bayılırım çiğ böreğe. Ellerine sağlık canım.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bende bu böreği çok yaparım canım...
Bayılırız...
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Serap dedi ki...

Uzun zamandır yapmadım ve yemedim de. Görüntü süperrr. Ellerinize sağlık.

oznurunelemekleri dedi ki...

hımmm ellerine sağlık hayatım bayılırımm çiğ böreğe .....
sevgilerimle

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok severim,tok olduğum zamanlar bile yiyebilirim.Ellerinize kollarınıza sağlık,sevgilerrrrr.

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

İzmir de çok sevilir bu çiğ börek, bzler tatar böreğide deriz, sık sık yaparım ben, lezzeti diğer böreklere göre daha güzel, elleinize sağlık.

Damak Tadı dedi ki...

Bizde kızlarla günü birlik Eskişehir'e gidip, bu böreklerden yiyecektik sözde..Size gelsek mi Gülay'cığım?

Ellerinize sağlık..Öpücükler sana ve böreklere..))

dokuzuncubulut dedi ki...

Sanırım kimse hayır demez. Hatta herkes bayılır, yanında ayran çay hepsi yakışır.
Bir arkadaşım geçen gün çiğ börek tarifi arıyordu. Tarifiniz çok güzel bloğunuzu ona da yolladım.. Ellerinize sağlık...
Sevgiler...