Bu Blogda Ara

15 Aralık 2010 Çarşamba

Tel Şehriye Çorbası

Birkaç gün önce sebzeli çorba tarifime yorum yazan bir izleyiciğim yorumu beni çok mutlu etti.. Sizlerle bundan sonra daha sık çorba tarifi paylaşacağım:)

malzemeler:
  • 3 çorba kaşığı tel şehriye
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 diş sarmısak
  • 1 adet çarliston biber
  • 2 çorba kaşığı tereyağ
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 2 çorba kaşığı un
  • 6 su bardağı su
  • pul biber, nane, karabiber, kimyon, tuz

yapılışı: Tencereye yemeklik doğradığımız soğanı, minik doğranmış çarliston biberi, minik doğranmış sarmısağı ve 1 kaşık tel şehriyesini kavurun. Unu, salçayı ekleyip kavurun. 1 bardak soğuk su ekleyip kaynatın. 5 su bardağı soğuk su, 2 yemek kaşığı tel şehriyesi ekleyip kaynatın. Baharatları, tuzu ekleyin ve ocağı kapatın...

17 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı günler. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok güzel, leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım .Ben bu tür çorbalara soğan koymamayı tercih ediyorum yemiyor eşim malesef:(

Saglıklımutfak dedi ki...

en sevdiğim çorbalar arasındadır. ellerine sağlık canım

karamel mutfak dedi ki...

Tarifleri varkli olsada valgecilmez corbalarimdan birisidir canim ellerine saglik sevgiler.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Hmmmm olsada içsem:)))
Çok güzel olmuş...
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Disalce dedi ki...

canım ellerine sağlık...aslında bol bol çorba paylaşsak iyi olur bu soğuklarda:)))

hem değişik çorbalar öğrenmiş oluruz..

öpüyorum seni gülaycım..

Unknown dedi ki...

Bu havalarda en çok istene özlenen bu çorbalar zaten Gülaycım ellerine sağlık

anneanneninemekleri dedi ki...

Çorba nefis görünüyor ellerine sağlık.

Gülcan dedi ki...

çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık sevgiler.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Tam benim sevdiğim tarzda harika ellerine sağlık Gülaycığım ...

Unknown dedi ki...

gülay hanım çorbanızı yaptım tabi kendime göre ufacık değiştirmeler yaptım tek kelime ile mükemmel oldu sebze çorbanızı da deneyeceğim cumartesi günü misafirlerim gelecek ve yapacağım :))

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba meryan hanım,

deneyip, beğenmenize çok sevindim..

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık gülay hanım az önce çoçuklarıma pişirdim har,ka tadı iyiki sizi bulmuşum :)
deniz çakmak

Adsız dedi ki...

merhabalar bu güzel çorbayı deneyeceğim ama su ve şehriyeyi 2 seferde kullanmanızın sebebini öğrenebilir miyim?

Kelebek dedi ki...

Bu güzel çorba tarifi için çok teşekkür ediyorum Gülay Hanım. Çorbasever biri olarak sık sık yapıyorum. Her seferinde tekrar tekrar açıp bakıyorum tarife o ayrı. Ne yapayım bir türlü alışamadım şu göz kararı işine. ;)

Sevgilerimle.

Kelebek dedi ki...

Bu güzel çorba tarifi için çok teşekkür ediyorum Gülay Hanım. Çorbasever biri olarak sık sık yapıyorum. Her seferinde tekrar tekrar açıp bakıyorum tarife o ayrı. Ne yapayım bir türlü alışamadım şu göz kararı işine. ;)

Sevgilerimle.

Hill Y dedi ki...

Oldukça lezzetli ve iştah açıcı gözüküyor.İftar sofrası için iyi bir çorba olacağını düşünüyorum :)
Ellerinize,emeklerinize sağlık...