Bu Blogda Ara

14 Aralık 2010 Salı

Havuçlu Rulo Kurabiye

Daha önce verdiğim elmalı kurabiye tarifindeki hamuru ile bazen fındıklı havuçlu, bazende cevizli incirli kurabiye yapıyorum. Her üçünden de güzel sonuç alıyorum. Bu defa elmalı kurabiyenin hem iç malzemesini hem de şeklini değiştirerek yaptım:)
malzemeler:
  • 1 paket margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı pudra şekeri
  • 4,5 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabatma tozu
  • için için:
  • 4 adet havuç
  • 4 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 çay bardağı kırılmış fındık
  • tarçın

yapılışı: Kurabiye hamuru için verilen malzemler derin bir kapta yoğurulur. Hamurun üzeri örterek 15 dakika dinlendirilir. Hamur dinlenirken, havuç rendelenip şeker ile birlikte teflon tavada 5 dakika kadar sotelenir. Ocağı kapatıp tarçını, iri dövülmüş fındığı ekleyip karıştırın. Unlu zeminde hamurun yarısı dikdörtgen şekilde açılır. (yaklaşık yarım cm.) üzerine havuçlu harçı serpin ve hamuru rulo sarın. 1 cm genişliğinde kesilerek yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Üzerine hafifçe bastırın ve toz şeker serpin. 200 derece ısıtılmış fırında pembeleşinceye kadar pişirin.

16 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

havuçlu kurabiye hiç denemedim ama çok güzel görünüyor.not aldım.inşallah deneyecem.ellerinize sağlık.sevgiler.

BETÜLCE dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

lezzet sarayı dedi ki...

nefis olmuş ellerine sağlık.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Harika bir goruntu!! Ellerine saglik. Havuclu kek olurda, kurabiyesi neden olmasin degilmi?:)

Sevil Şahin dedi ki...

ellerine sağlık kuşum nefis olmuş
afiyet bal olsun

Tarifkolik - Öznur dedi ki...

Harika bende havuçlu kurabiye yapacaktım belki bunu denerim ellerine sağlık Öpüyorum Sevgiler..

Ordanburdanhayattan dedi ki...

bunun elmalı versiyonunu biliyorum, ama bunu da çok merak ettim. eline sağlık

Saglıklımutfak dedi ki...

Neden olmasın süper olmuş ellerine sağlık canım

ozlemhan dedi ki...

Maşallah çok aktifsin sürekli tarif ekliyorsun.Ellerine sağlık canım

Tümay Öztürk dedi ki...

Hımm nefis duruyor walla. Ellerine sağlık Gülaycım:)

Avrupa'da yasam dedi ki...

cok güzel görünüyor.Gecenlerde bir toplantida ben de buna benzer bir sey görmüstüm.Neyseki tarifine desizin sayenizde ulasiyorum.Ellerinize gönlünüze saglik

kalpkurabiye dedi ki...

canım Gülay' cığım;
ellerin dert görmesin..
çok lezzetli görünüyorlar..
:)
harikasın sen:)

Nehir Butik Pasta dedi ki...

havuç fikri süper mutlaka denenmeli
ellerine sağlık arkadaşım

Gizemli Tatlar dedi ki...

ellerinize sağlık.sevgiler...

narcicegirengi dedi ki...

Fotograflar ve sunum harika olmus. Ellerinize saglik. Kulaga cok hos geliyor bu tarif. Havuc ne kadar guzel bir nimet. Hem tatlilarla hem tuzlularla hemen uyum sagliyor.
Huzurlu ve saglikli gunler dilerim. Sevgi ve muhabbetle...

Adsız dedi ki...

bende biraz sonra denicem bakalım nasıl olcak :) sonra yazıcam buraya begenip begenmediğimi:)