Bu Blogda Ara

16 Aralık 2010 Perşembe

Cevizli Tarçınlı Kurabiye

Bu kurabiyeleri yeni doğum yapan arkadaşımın bebeğini görmeye giderken yapmıştım. Arkadaşımın ve misafirleri tarafından çok beğenilmişti. Her tadan kişiden hımm bunun içinde ne var diye sesler yükseldi:) Tarifi buraya yazacağım diye söz vermiştim aradan haftalar geçti...

  • malzemeler:
  • 250 gr. tereyağ
  • 4 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 1 su bardağı ceviz
  • 1 paket vanilya
  • 3,5 su bardağı un
  • üzeri için:
  • 3 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 2,5 çorba kaşığı tarçın

yapılışı: Hamur yoğurma kabına tereyağı, pudra şekeri, cevizi (200 derece fırında arada karıştırarak ,10 dakika fırınlayıp, rondadan geçirin), vanilyayı, unu alın ve yoğurun. Hamuru 30 dakika oda sıcaklığında dinlendirin. Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartın ve elinizde yuvarlayın. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin. Ön ısıtma yapılmış 170 derece fırında 25-30 dakika pişirin. Bir kasede tarçın ve pudra şekerini karıştırın. Fırından çıkan kurabiyeler az ılınınca tarçınlı karışıma bulayıp, servis tabağına alın...

22 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

kurabiyeler harika görünüyor.ellerine sağlık arkadaşım.tarifini aldım.insaalh deneyecem.sevgiler.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ceviz,tarçın of of nefis bir kurabiye olmuş
senin tariflerin hep farklı ve çok lezzetli
ellerine sağlık arkadaşım

reyhandan dedi ki...

GÜLAY ABLA SENİN KURABİYELERİNİN TAKİPÇİSİYİM ELLERİNE SAĞLIK HEPSİ BİRBİRİNDE LEZİZ GÖZÜKÜYO BANADA BEKLERİM selametle...

Sevil Şahin dedi ki...

daha önce ben bu kurabiyeden yemiştim sanırım annemin bir komsusunda idi enfesti canım ellerine
senin tarifinle mutlaka yapacağım sevgiler

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Merhaba arap kurabiyesine benziyor benim de canım ondan çekiyor bu aralar. Ellerine sağlık, bende beklerim :) sevgilerimle..

Neşece herşey dedi ki...

Ben de bu kurabiyeden yapıyorum ama sade olarak..En kısa zamanda cevizlisinide deneyeceğim...Sevgiler hemşerime..

tub@ dedi ki...

Canım merhaba, ellerine sağlık kurabiyelerin nefis görünüyor yanında ıhlamurla mis gibi :)

sevigler

Unknown dedi ki...

görüntüsünden tadının çok güzel oldugu anlaşılıyor zaten.ellerine saglık.

lezzettabağı dedi ki...

Bu kurabiyelerintadını bilirim çok güzel olurlar ve de misler gibi kokar eline sağlık Gülay'cığım..sevgiler..

Gülcan dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık sevgiler.

Eya dedi ki...

Gülaycigim ellerine saglik, kurabie olsun da ne olursa olsun...sevgiler

zehra

Unknown dedi ki...

merhaba gülay hanım,kurabiye tarifi ararken geldim blogunuza ve bir saattir çıkamadım nefis şeyler yapmıssınız bayıldım doğrusu.bundan sonra sık sık gelirim,izleyiciniz oldum bile.sevgilerimle.

Lezizsofralar dedi ki...

Tarifinizi denedim harika oldu yakinda blogumda yayinlayacagimda ellerinize saglik Gülay hanim.
Sevgiler
Seval

FERZAN dedi ki...

off yaaa gece gece canım çektiii,görüntü muhteşem...

Adsız dedi ki...

kabartamatozu yok mu??

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,

evet kabartma tozu yok..

sevgilerimle

Unknown dedi ki...

MERHABA BUGÜN KURABİYEYİ YAPTIM HERKES BAYILDI....

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba fatma hanım,
deneyip, beğenmeniz beni çok mutlu etti..

sevgiler..

Banu dedi ki...

tarifinizi denedim ve ailecek çok beğendik.paylaşımınız için teşekkürler.

gülay mutfakta dedi ki...

banu hanım,

deneyip beğenmeniz beni çok mutlu etti..

sevgiler

Adsız dedi ki...

Az önce kızımın isteği üzerine yaptım okuldan geleli yiyor harika oldu, tarif için teşekkürler

gulsenmutfakta dedi ki...

Ben de yapıyorum ama sürekli fırında yayılıyor kurabiyeler nedenini bilen var mı? Tereyağı kullandığım için mi acaba ?