Bu Blogda Ara

21 Aralık 2010 Salı

Ezogelin Çorbası

Çok bilindik bir tad. Tabi her evin mutfağında farkı malzemeler eklenerek yapılır. İşte bu da benim yaptım ezogelin çorbası:)
malzemeler:
  • 1 kahve fincanı mercimek
  • 1 kahve fincanı bulgur
  • 1 kahve fincanı pirinç
  • 1 çorba kaşığı un
  • 1 çorba kaşığı domates+biber salçası
  • 2 çorba kaşığı tereyağ
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağ
  • 6 su bardağı su (varsa et suyu)
  • 1 tatlı kaşığı nane, kırmızı biber, tuz

yapılışı: Bir tencereye tereyağı, salçayı ve unu bırakıp, kavurun. Mercimeği ve bulguru da ilave edin ve 5 dakika daha kavurun. Sonra suyu ilave edip, karıştırın ve kaynamaya başlayınca kısık ateşe alın. Pirinci ekleyip 20 dakika daha pişirin. Bir tavada zeytinyağı kızdırıp, kırmızı birber, naneyi ekleyip karıştırın. İster çorbaya ilave edip karıştırın ister üzerinde gezdirip servis edin..

20 yorum:

Gülcan dedi ki...

ablacım süper görünüyor eline sağlık olsda yesek valla .

Saglıklımutfak dedi ki...

Eline sağlık canım. ben bu çorbaya bir limon tuzu koyuyorum ekşili süper oluyor:) öperim

Gezgin dedi ki...

Gezgin blogunuzu ziyaret etti...

karamel mutfak dedi ki...

bu guzelim corbada buz gibi havada mis gibi icini isitsin:) ellerine saglik tatlim.

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Bende çok severim sık yapamıorum ama oğlum yemiyor. ellerine sağlık..

KURABİYECİCİ dedi ki...

ellerinize sağlık çok beğendim sayfanızı ayrıca Kırklarelindenmişiniz çok severim orayı dayım oturur eskiden çok sık gelirdim

Unknown dedi ki...

bizimkilere bir türlü sevdiremedim bu çorbayı.ellerine saglık.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Bayılırım ezogelin çorbasına..ellerine sağlık canım

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ellerine sağlık canım,
bayıla bayıla içerim:)))nefis
öpüyorum canım

Tümay Öztürk dedi ki...

Walla zaten çorbacıyım. Ellerine sağlık canım fotoğraftan lezzeti belli.:)

anneanneninemekleri dedi ki...

Çorba süper görünüyor,içim ısındı.Ellerinize sağlık.

reyhandan dedi ki...

soğuk kış gecelerinin en gözde çorbası ellerine sağlık SELAMETLE...

Unknown dedi ki...

Kebapçı çorbası denir ya çok severim içine de bol pul biber Allah ellerine sağlık Gülaycım

Adsız dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel görünüyor. Çorbada kırık pirinç mi yoksa pilavlık pirinç mi kullanmak iyi olur?

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
ben akel pirinç kullanıyorum.. kırık pirinç ile denemedim..

sevgilerimle..

gül dedi ki...

Mercimek çorbanızdan sonra bu çorbayı da deneme fırsatım oldu. Tadı çok nefis oldu.Suyu (bardağım 250ml.olduğu) halde 6 bardak az geldiğinden 8 bardak kullandım.Tarif için teşekkürler.

gülay mutfakta dedi ki...

gül canım,
deneyip beğenmene çok sevindim. istediğin koyuluk miktarına göre sıcak su ilave edip ayarlayabilirsin.. ben ölçerek yapıyorum buraya yazıcam diye ama ölçü olarak kullandığımız fincan farklı olabilir:)

sevgilerimle

Ömer Yetmişbir dedi ki...

Merhaba Gülay hanım kolay gelsin;
Akel pirinç dediğiniz ithal pirinç mi oluyor?

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba ömer abi,
akel pirinç; bir pirinç cinsi, ama şart değil.. iri olmayan bir pirinçle hatta kırık pirinçte olabalir..

fotoğraf bloğun harika olmuş..

saygılarımla

Unknown dedi ki...

Gülay Hanım merhaba çorbayı yaptım fakat çorbada mercimek tadından ziyade bulgurun tadı biraz daha öne çıkmıştı.