Bu Blogda Ara

28 Aralık 2010 Salı

Balkabağı Çorbası

Çocukluk yıllarında annanem yapardı bu çorbadan.. Geçen hafta sonu ben de ilk defa yaptım. Uzun zamandır da içmemiştim.. Tatlımsı bir tadı olduğu için herkezin damak tadına uymayabilir. Bu lezzete yabancı olmadığımızdan olsa gerek biz seviyoruz. Birde balkabağından börek yaparız. O da sevdiğim bir lezzettir. Tabi o da tatlı börek oluyor.. İlk fısatta yapıp tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum..
malzemeler:
  • 300gr. balkabağı
  • 1 çorba kaşığı un
  • 1 çay kaşığı muskat cevizi
  • 1 çay bardağı süt
  • 3 çorba kaşığı sıvıyağ
  • tuz
  • su

yapılışı: Kabukları soyulmuş küp küp doğranmış kabakları yıkayın. Üzerine yaklaşık olarak 1 lt su koyun. Tencereyi ocağın üzerine alın. Kaynatıp, kabakları pişirin. Pişirdikten sonra el mikseriyle kabakları püre haline getirin. Diğer tarafta tencerenin içine sıvıyağ koyup un ile kısık ateşte kavurun. Üzerine soğuk sütle birlikte soğuk suyu aynı anda döküp, hızlıca karıştırın. Diğer tarafta püre haline getirdiğiniz kabakları ilave edip karıştırın. Kaynamaya başlayınca muskat cevizi rendeleyip tuzu ilave edin. Çorbanın suyunu kontrol edip gerekiyorsa sıcak su ilave edin. Arzu ederseniz karabiber, pulbiber ekleyebilirsiniz.. Kısık ateşte 5 dakika daha kaynatıp servis kaselerinde servis edin...

21 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlık:)
balkabağı çorbasını sanırım hiç deneyemeyeceğim ben bizimkiler ısrarla reddediyor:( dediğin gibi tatlımsı olduğundan:) olsun bende bakarak doyarım:)

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım ellerine sağlık afiyet bal olsun

aycan dedi ki...

tadı nasıldır acaba çok merak ettim?

Tümay Öztürk dedi ki...

Ben beğeniyorum tadını bu çorbanın. Ellerine sağlık canım.

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok leziz görünüyor.

Saygılar.

Unknown dedi ki...

efe küçükken yapardım.son zamanlarda yapmaz oldum.ellerine saglık.

Gülcan dedi ki...

elinize sağlık. çok güzel görünüyor olsada yesek

Tarifkolik - Öznur dedi ki...

Merhaba Gülaycım tadını hiç hayal edemedim. Birgün denemek isterim ellerine sağlık sevgiler..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

bu aralar bal kabağından cok degışık tarıfler eklenıyor.hepsıde cok guzel ve çorbasıda ayrı bır guzel olacagına ınanıyorum ellerıne sağlık canım sevgıler:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bende geçen yıl yazmıştım tadı çok nefis yapmayanlara tavsiye ederim ellerine sağlık Gülaycığım sevgiler...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Tam benim damak tadıma göre:))
Bir fincan kahve yerine bir fincan balkabağı çorbası bence...
Ellerine sağlık canım

sevgiler

Adsız dedi ki...

vallaha babannemin annannemin çorbaları hem leziz hemde besleyici geçmişe götürdü bu çorba beni .ellerine sağlık canım .günümüzde nesli tükenen yemekleri eminim ki sen yeniden sevdireceksin:))

mihri dedi ki...

vallaha babannemin annannemin çorbaları hem leziz hemde besleyici geçmişe götürdü bu çorba beni .ellerine sağlık canım .günümüzde nesli tükenen yemekleri eminim ki sen yeniden sevdireceksin:))

evatolyesi dedi ki...

Tadını merak ettim doğrusu hep tatlı olarak tüketilince insan biraz tereddüt ediyor doğrusu
Afiyet olsun:)

yildiz dedi ki...

Havalarin sogudugu ve kabagin bol oldugu bu günlerde güzel bir tercih

Yeniyilin size ve sevdiklerinize saglik,huzur getirmesi dilegiyle
sevgiyle ve dostca kalin...

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

muskat çok yakışıyor evettt!! ve bir de maydanoz - harika bir çorba bu huzur veriyor patates gibi! ben çok severim, ellerine sağlık...

Sevil Şahin dedi ki...

canım sayfamda bir yılbaşı çekilişim var beklerim
sevgiler

Unknown dedi ki...

Her yeniyıl bir başka güzel.. 2011 yeniyıl sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsın. Yeniyıl ınız kutlu olsun.

özlem dedi ki...

yeni yılınızı kutlar sağlıklı mutlu huzurlu yıllar dilerim

TARİF BAHÇESİ dedi ki...

Arkadaşım yeni yılın kutlu olsun, Allah sana 2011 de huzur, sağlık ve mutluluk versin canım. Kendine iyi bak canım. Nesrin

çeşnici Handan dedi ki...

Sağlıklı ve güzel bir yıl dilerim.