Bu Blogda Ara

22 Aralık 2010 Çarşamba

Alman Kurabiyesi

Fındıklı minik kurabiyeler.. Ne kadar mı minik? Mesela bu fotoğrafta mini fırın kabının içinde 15 adet kurabiye var:) Aşağıdaki ölçüler ile yaparsanız 150 adetten fazla kurabiye çıkıyor. Bu kurabiyelerin tadını hanımeller bisküvisine benzetiyorum..
malzemeler:
  • 250 gr. tereyağ
  • 2 adet yumurta
  • 2 su bardağı fındık
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri
  • 1,5 su bardağı nişasta
  • 2,5 su bardağı un
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

yapılışı: Derin bir kaba un, nişasta, pudra şekeri, vanilya ve kabartma tozunu alıp ortasın havuz gibi açın. İçine yumurta ve tereyağı küp küp kesin. Fındığı çok ince olmayacak şekilde dövüp tereyağın üzerine alıp hamuru yoğurun. Çok yumuşak bir hamur oluyor. Un eklemeyin. Buzlukta bekleyince normal halini alıyor. Hamuru streç film ile sarıp buzlukta 5-10 dakika bekletin. Hamurdan parçalar kopartın. Sosisten biraz kalın olacak şekilde rulo yapın. Streç flimin eni uzunluğunda 8-10 adet rulo olacak. Bir tepsiye alın. Buzlukta 2 saat bekletin. 1 cm eninde kesip avucunuzun içinde bastırın. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin. 170 derece fırında 15-20 dakika pişirin.

afiyet olsun...

23 yorum:

Gülcan dedi ki...

eline sağlık ablm ben tabağı alıp kaçıyorum o zaman.

Saglıklımutfak dedi ki...

tadan biri olarak çok çok çook beğendim. deneyeceğim . Ellerine sağlık Gülaycım:)

Adsız dedi ki...

gülay merhaba.bayıldım ben kurabiyelere.ne kadar masum duruyorlar.ellerine sağlık.içinde kaybolduğum harika tariflerin olduğu en sevdiğim bloglardan biri blogun.iyi ki varsın..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

bu kurabiyenin nesini seviyorum biliyor musun? misina ile kesilmesi - oyun gibi ince ince olabildiğince ince... tadı da cabası:) ama ben hazırlamasındayım çocuk gibi...

emel (domates sepeti) dedi ki...

tek lokmalık ne güzel ellerinize sağlık...

tub@ dedi ki...

150sini de yerim :)

ellerine sağlık canım mini mini ne de hoş görünüyorlar, öpüyorum :)

Tümay Öztürk dedi ki...

Tadının güzel olduğuna eminim çünkü malzemeler öyle. Bende not ettim şimdi en kısa zamand deneyeceğim. Simay fırsat verdikçe:)

Unknown dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık minik
ikramlık kurbişler süper olmuş öpü
yorum.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycığım malzemelere bakınca çok nefis olduğu kesin tarif defterime not ediyorum ellerine sağlık sevgiler...

karamel mutfak dedi ki...

ay minicik gir cik atistir sanki birsey yememis gibi:)harika gorunuyorlar canim ellerine saglik.

kalpkurabiye dedi ki...

Gülay'cığım;
canım ellerine sağlık olsun.
kurabiyelerin çok şekrler yapımı da çok çok eğlanceli benim aklıma bir fikir getirdiler bakalım nasıl olacak bir deneyeceğm:))
öpüyorum canım..
sevgiler..

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine,emegine saglik minis minis cok cici olmuslar..al beni yeee diyorlar :))
sicacik sevgilerimle..

LaMa dedi ki...

150 tane kurabiye:)cok sabir isteyen bir is, helal olsun :)

Nehir Butik Pasta dedi ki...

nefis olmuş Gülay
ellerine sağlık

TARİF BAHÇESİ dedi ki...

Selam canım, kurabiyelerin çok şirin. Minik minik, bir lokmada gider. Ellerine sağlık Gülaycığım, kendine iyi bak. Sevgiler Nesrin

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Gülay'cığım ellerine sağlık nefıs örunuyor.sevgiler:)

nesrin dedi ki...

Mutlaka deneyecegim. Ellerinize saglik. sevgiler...

Emel Kurt dedi ki...

selam bu kurabiyeler çok şirin,çok beğendim.ellerine sağlık,sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

canım Gülaycığım bu cicişlerden ben bugün yapsam soğutup kavanozda saklasam yılbaşı akşamına kadar bayatlamaz değilmi bana bir yanıtt verirsen hemen başlayacağım:)

gülay mutfakta dedi ki...

deniz canım merhaba,
bu kurabiyeler 3-5 tazeliğini koruyor.. dediğin gibi cam kavonozda saklarsın. umarım cevap yazmak için geç kalmamışımdır..
bir önceki yorumda yazdığın gibi değişik fikrini sabırsızlıkla bekliyordum:

sevgilerimle

Mutfak Havlusu dedi ki...

teyzem için yapacağım!
hanımeller bisküvisi çok sever,ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Merhaba 7 sene önce en son yorum girilmiş ama ben yazmadan edemeyeceğim. Şimdiye kadar denediğim en güzel kurabiye tarifiydi. Ben fındık yerine ceviz kullandım, vanilya özütü kullandım, hamuru tezgahta açıp yuvarlak kalıpla kestim. Sonuç: Ağızda dağılan mis kokulu kurabiyeler. Oğlum (3,5 yaşında) okuluna götürüp arkadaşları ve öğretmenleriyle paylaştı. Çok teşekkür ederim. Yıllarca yapacağım bir kurabiye tarifi oldu.

Unknown dedi ki...

michael kors outlet
yeezy
nike roshe
nba jerseys
golden goose superstar
goyard handbags
michael kors outlet handbags
jordan 12
nike roshe one
adidas shoes for men