Bu Blogda Ara

18 Mart 2010 Perşembe

Mantarlı Bezelyeli Muska Böreği

Bir kaç haftaya kadar pazar tezgahlarında taze bezelye görmeye başlayacağız. Ben de geçen yazdan buzluğa attığım bezelyeleri tüketmeye çalışıyorum. Bazen salata bazen de pilav yapıyorum. Bu börekte evdekilerin favorisi oldu diyebilirim.
malzemeler:
  • 500 gr. mantar
  • 500 gr. bezelye (2 su bardağı)
  • 2 adet kuru soğan
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • çay kaşığı tuz
  • 3 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 6 adet yufka
  • sos için:
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • üzeri için
  • yumurta sarısı
  • çöre otu

yapılışı: Sebzeleri ayıklayıp yıkayın. İnce ince doğrayın. Bir tavaya önce mantarı ve tuzu sonra soğanı kavurun. Bezelye ve karabiber ekleyip karıştırın. Bir yufkayı tezgaha serin üzerine bir kasede çırptığınız yumurta, süt, sıvıyağlı sostan sürün. İkinci yufkayı serin. Tekrar sostan sürün. Dört parmak genişliğinde boydan kesin ve yufkayı ikiye bölün. Yufkanın kenar kısımlarına hazırladığınız mantarlı bezelyeli harçta koyun. Üçgen katlayıp muska şeklini verin. Yağlanmış kağıt serili fırın tepsisine dizin. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, çöre otu serpin. 200 derece fırında 30 dakika pişirin.

15 yorum:

birsence dedi ki...

tatlım ellerine sağlık...keşke bir tane yollayabilsen bana:)) öpüyorum şekerim...

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

ellerine sağlık.börek içinde sebzeler ayrı bir lezzetli oluyor.sevgiler.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycığım ellerine sağlık benimde buzlukta geçen seneden kalan bezelyelerim variyi bir öneri sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

Gülaycım eline sağlık canım.nefis gözüküyor. çok öptüm sevgiler

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık.afiyetler olsun...sevgiler.

HÜLYA dedi ki...

ühhüüüü diyet sebebi ile bana bezelyede börekte yasak . eee napcez şimdiii. bakıp bakıp doymaya çalışayım bariii :)

sana afiyet olsun canım

sera dedi ki...

Bir kez daha yazmıştım bir yerlere, gerçekten yemeklerin güzel.

LEZZETİKRAM dedi ki...

canım elline sağlık ,oh mis gibi
sevgiler

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK MANTARLI BEZELEYELİ HİÇ DENEMEDİM .
AKLIMDA BULUNSUN :)

SEVGİLER

hanife dedi ki...

eline sağlık ne kadarda güzel görünüyor

Unknown dedi ki...

mantara bayılırım.o yüzden bu börek muhteşem olmuştur eminim.ellerine saglık.

balböcükleri dedi ki...

ellerine kollarına sağlık tamda börek yeme modundayım:)nerden bulcam bu saatte:)

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik .Hayirli cumala canim öptüm.r

angel dedi ki...

cnmm böreğin kokusu burnuma geldı.ellerıne sağlık

Esma Ercengiz dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyorlar.
Bloğunuz ve tarifleriniz de çok başarılı. Tebrikler..