Bu Blogda Ara

22 Aralık 2009 Salı

Garnitürlü Brokoli Salatası

Gün menüsü için hazırladığım salata.. Bir kaç yıl önce tatilde kaldığım hotelde buna benzer bir salata yemiştim ve çok beğenmiştim. Daha önce de bir kaç sefer yaptım. Çok beğenilen, benden istek alan bir salata oldu:) Ölçü veremiyorum hepsi göz kararı...
malzemeler:
  • brokoli
  • havuç
  • patates
  • bezelye
  • mısır
  • yoğurt
  • sarmısak
  • mayonez
  • tuz
  • közlenmiş kırmızı biber
  • dereotu
  • sosu için:
  • limon
  • sıvıyağ

yapılışı: Bokoliyi haşlayın. Patatesleri ve havuçu yıkap, soyun ve küp şeklinde doğrayın. Bezelyeyi haşlayın. (dilerseniz hazır garnitür kullanabilirsiniz) Servis tabağında brokoli, bezelye, havuç, patates, mısırı ve ince doğranmış dereotu ile karıştırın. Limon ve sıvı yağ ile sos hazırlayıp üzerine dökün ve karıştırın. Ayrı bir kasede yoğurt, sarmısak,tuz ve mayonezi çırpın. Yarısını ayırın ve salatanın üzerine dökün ve karıştırın. Kalan yarısı ile üzerini pasta süsler gibi düzleyin. Közlenmiş kırmızı biberi şeritler halinde kesin üzerine dizin ve mısır, dereotu ile süsleyin.

afiyet olsun...

Bu fotoğrafta yoğurt dökülmeden önceki hali...

11 yorum:

tub@ dedi ki...

Valla tam benlikmiş bu, bayıldım canım, ellerine sağlık çok güzel görünüyor eminim tadı da öyledir

sevgiler

Limonlu Kek dedi ki...

Ayyy çok çok nefis görünüyor, tam benlik. Resim gibi de süslenmiş, ben de istiyorum...

Unknown dedi ki...

Canım harika bir görüntü ellerine sağlık sevgiler...

Şehnaz dedi ki...

merhabalar.....harika bir salata olmuş...ellerinize sağlık......

Sevil Şahin dedi ki...

FISTIGIM ELLERİNE NEFİS OLMUŞ..
BANADA YAPCAN DEMİ :))
26 DA GİDİYORUZ DEMİ..

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Gülay,
Brokoliyi nefis bir süsleme ile sunmuşsun,ellerine sağlık.

istebudurhayat dedi ki...

alalhımm görüntüye bak süperrrr
bayılırım salatalara en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık

Narince dedi ki...

Sevgili Gülay, özenle yapılmış salata, bende düzenli ve tertipli biri olduğun izlenimini uyandırdı. Yanılmıyorum sanırım. Ellerine sağlık.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Görünüm çok iştah acıcı ellerinize sağlık.

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Brokoliyi her türlü çok severim. Harika bir salata olmuş. Ellerine sağlık

Işıl dedi ki...

ayyy bu salatanın görüntüsü süper yaa