Bu Blogda Ara

16 Mart 2010 Salı

İki Renkli Kek

Tarif defterime yıllar önce Ayfer ablanın keki diye not almışım. Çok severek yıllardır yapıyordum. Geçen akşamda kız kardeşim Tülay'a misafirleri gelecekmiş benden kek yapmamı isteyince çok zamandır yapmadığım bu kek aklıma geldi..
malzemeler:
  • 4 adet yumurta
  • 2 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı kakao

yapılışı: Derin bir kapta yumurta ve şekeri 7-8 dakika çırpın. Süt ve sıvıyağı ekleyip düşük devirde 2-3 dakika çırpın. Unu, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip tahta kaşıkla karıştırın. Kek kalıbını margarin ile yağlayın. Hamurun 1/3 ayrı bir kasede kakao ile karıştın. Kalıba dökün. Üzerine diğer hamuru dökün. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 40 dakika pişirin.

18 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ne güzel kabarmış ve nefis görünüyor.
Ellerine sağlık canım.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık Gülay. Sevgilerimle...

emelce yemek dedi ki...

goruntu harika yine......

Şehnaz dedi ki...

gülaycım yine döktürmüşsün....kakin enfes görünüyor...ellerine sağlık canım....

Saglıklımutfak dedi ki...

GÜZEL GÖZÜKÜYOR CANIM ELİNE SAĞLIK

Sevil Şahin dedi ki...

iyi kide yapmışsın nefis olmuş canım ellerine sağlık
tülaya da selamlar
sevgiler

mandalincikmazi dedi ki...

kekin çok güzel kabarmış arkadaşım ellerine sağlık afiyetler olsun...
Sevgiler.......

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Bayiliyorum senin su süper kivamda görünen tüm keklerine, yine harika bir lezzet cikmis ortaya, ellerine saglik diyorum.

Sevgilerimle

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK.HARİKAAAAAAAA OLMUŞ.SEVGİLER.

tub@ dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok da güzel kabarmış, çayımın yanına bir dilim istiyorum hemen :)

sevgi dedi ki...

Ellerine sağlıkk canım.Canım şu an nasıl kek istedi.Olsada yesem çayın yanındaa.

aleyna dedi ki...

gülayım sadece bir dilim istiyorum.tamamaı.ellerine sağlık hamarat arkadaşım

Unknown dedi ki...

Nede guzel duruyor oyle :)
ellerine saglik olsun gulaycim, sana kek duayeni diyebiliriz degilmi, digerleri gibi buda nefis gorunuyor,
sevgiyle kal...

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik cok güzelde kabarmis afiyetler olsun hayirli aksamlar öptüm.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Kek cok guzel gorunuyor valla, ellerine saglik! Fotograflarda cok guzel:)

Adsız dedi ki...

Bu keki her zaman yapıyorum. Demirbaş listesinde yerini almış bir tarif, ölçüsü kıvamı süper. Ancak epey fazla oluyor, kek kalıbınız büyük olmalı yoksa taşar bilgilerinize.... Sevgiler, Cigdem

Adsız dedi ki...

Daha önce tarçınlı kurabiye tarifinizi denemiştim , herkes çok beğenmişti
Bu akşam da iki renkli kekinizi yaptım , tüm aile afiyetle yedik,çok teşekkürler paylaşımınız için.
Tam verdiğiniz dakikada da pişti :)
Bizim aile biraz az şekerli seviyor o yüzden gelecek sefer şekerini bir bardak denemeyi düşünüyorum,tekrar teşekkürler.
Daha nice tarifinizde buluşuruz inşallah :)

betullo

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba, tarifleri deneyip, beğenmenize çok sevindim..

tekrar görüşmek dileğiyle,