Bu Blogda Ara

17 Eylül 2009 Perşembe

TAVUKLU RULO BÖREK

Yapım aşaması biraz uğraştırmalı olsada çok lezzetli bir börek oluyor. Çok zaman önce teyzemden öğrendiğim bu börek favori böreğimdir. Bir arkadaşımda bu böreğe benzer bir börek yemiştim o üzerine beşamel sos ile servis yapmıştı. Ama ben hiç denemedim. Bizim evde çok sevilerek yenen bir börek fotoğrafını da çekmek son dilimine kısmet oldu:)
malzemeler:
  • 3 adet yufka
  • 1 tavuk but
  • 150 gr. beyaz peynir
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • tuz, kırmızı toz biber, karabiber,kimyon
  • dövülmüş ceviz ( isteğe bağlı)
  • 1 adet yumurta sarısı (üzerine sürmek için)

yapılışı: Tavuk butunu haşlayıp, soğuduktan sonra ditip, bir tavada çok az yağ ile tuz ve baharatlar ile tatlandırıp, dövülmüş cevizleri de ekleyip, 5-7 dakika kavuruyoruz. Tavukları haşladığımız suyu yufkaları ıslatmak için bir kenarda bekletiyoruz. 1 yufkayı tepsiye kenarları dışarda kalacak şekilde seriyoruz. Sıvı yağ sürüp, fırında 5 dakika kızartıyoruz. Diğer 2 yufkaya da aynı işlemi yapıyoruz. Fırından çıkan 1. yufkayı yuvarlak tepsiye serip tavuk suyu ile ıslatıp (tavuk suyu sıcak olamalı yufkaların kolay yumuşaması için)2. yufka üstüne koyup ıslatıp, 3. yufkayıda üzerine koyup tavuk suyu ile ıslatıp, (eğer hala yufkalar yumuşamışsa tepsinin boyutunda başka bir tepsi ile üzerini örtüp 2-3 dakika beklersek güzel yumuşar) tavada kavurduğumuz ditilmiş tavuk etlerini her yere eşit şekilde dağıtıp, rulo şeklinde sarıp, 2 parmak genişliğinde dilimliyoruz. Rulonun şeklini bozmadan, üzerine yumurta sarısı sürüp, 200 derece fırında 30-35 dakika pişiriyoruz.

afiyet olsun...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

bizim evdede favoridir tavuklu börek hele içine kattığım kimyonla eşsiz bir lezzet oluyor..

bir dahaki sefer içine birazcık kimyon at bak bakalım beğenecekmisin...

afiytet şeker olsun canım ellerine sağlık

http://www.buramburam.blogspot.com/

hülya

Sevil Şahin dedi ki...

canım benim ellerine saglık bak ben bunu yapabilirim hemde kurutulmuş yuıfkam varken sanırım su ev yufkaları var ya zonguldaga gittiğimde kayınvalidemle yapmıştık işte onlarla deneyecegim inş. begenirler misafirlerim 3. bayram gunu allahtan bir sey olmazsa iftara alamadıgım bazı arkadaşları ya yemege ya kahvaltıya alıcam da :)

harun dedi ki...

gülay abla ben harun çok güzel yemekler yapıyorsun ben düyüne gelemedim ama geldiğimde bana bu yemeklerden yap

raybanoutlet001 dedi ki...

nhl jerseys
cheap nike shoes
ferragamo outlet
broncos jerseys
nike trainers
polo ralph lauren
nike shoes
oakley sunglasses wholesale
oakley sunglasses wholesale
coach outlet online

Unknown dedi ki...

kobe basketball shoes
nike sneakers
golden goose
john wall shoes
lebron 13
nike air max 90
100% real jordans for cheap
air force 1
asics gel kayano
nike polo

raybanoutlet001 dedi ki...

zzzzz2018.4.14coach outlet
new england patriots jerseys
fitflops sale clearance
reebok shoes
giants jersey
chrome hearts
bills jerseys
oakley sunglasses
coach outlet
skechers shoes