Bu Blogda Ara

15 Eylül 2009 Salı

SULTAN SARMASI

Mübarek kadir gecemiz hepimiz için hayırlara vesile olsun.. Mevlam bu gecenin yüz suyu hürmetine tüm felaketlerden bizleri uzak eylesin..
Bu sultan sarmasını aylinin iftar davetine götürmek için yapmıştım. Yapılışı çok pratik, leziz ve çok şık görüntüsü oluyor..
malzemeler:
  • 4 su bardağı süt
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket kakao (50 gr)
  • 1 paket şekerli vanilin
  • 1 yemek kaşığı margarin
  • 1 su bardağı hindistan cevizi
  • 1 paket krem şanti+1 bardak süt

yapılışı: Bir tencerede sütü, unu, şekeri, kakaoyu çırpma teli ile sürekli karıştırarak muhallebi kıvamında pişirilir. Ocağı kapatmaya yakın vanilya eklenir ve ocaktan indirilir. 1 Yemek kaşığı margarin ilavesi ile mikserle çırpılır. Büyük fırın tepsisinin zeminine bol hindistan cevizi serpilip muhallebi sıcakken tepsiyeye yayılır. (Burada oluşabilecek deformasyonlara dikkat lütfen hindistan cevizi tabakasını bozmadan ince hareketlerle karışım tüm zemine yayılmalı.) Kakaolu muhallebimiz soğumaya bırakalır. 1 Paket kremşanti 1 Su Bardağı süt ile hazırlanıp tepside bizi bekleyen kakaolu muhallebi üstüne yayılır. Buzdolabında bekletip iyice soğuduktan sonra büyük tepsideki sultanımız enine 2 parmak kalınlığında olacak şekilde şeritler halinde kesilir. Sonra bir de tepsiyi boydan ikiye bölecek şekilde kesilir. 2 Parmak kalınlığı şerit sultanımızı sararak işlemi tamamlıyoruz. Sultanlar sarma işleminin ardından dik olarak servis tabağımıza diziyoruz..

afiyet olsun...

17 yorum:

Limonlu Kek dedi ki...

Gerçekten çok nefis görünüyor, canım fena çekti inan, öpüyorum...

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Sizin de Kadir Geceniz mübarek, dualarınız kabul olsun.
Sultan sarması süper görünüyor, daha önce ben de denediğim için tadının da süper olduğuna eminim. Ellerinize sağlık, afiyetler olsun. Sevgiler.

Neşece herşey dedi ki...

Merhaba Gülay hemşerim ben de Kırklareliliyim.Edirnede yaşıyorum.Sultan sarması harika gözüküyor eminim tadı da öyledir.Ben kakaolusunudenememiştim ilk fırsata deneyeceğim.Bloğunu yeni farkettim ayrıca senin de kadir gecen mübarek olsun...

Sevtap dedi ki...

enfes gözüküyor bir türlü fırsat bulup yapamadım ellerine sağlık

gülcan dedi ki...

canım kadir gecen mubarek olsun sultan sarması dersen bir harika çok sık yaptığım bir tatlı çeşidi

aleyna dedi ki...

canım teşekkür edrim öncelikle.seninde gecen mübarek olsun.hayırlara vesile olur inşallh.sarmanda sultanlara layık canım.ellerine sağlık

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Bu günlerin feyzi üzerinize, rahmeti geçmişinize, bereketi evinize, nuru ahiretimize, sıcaklığı yuvamıza dolsun. Kandiliniz mübarek olsun..

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim bunlar tam bayramlik tarif olmus nefis görünüyorlar elerine saglik.

Adsız dedi ki...

gülay ablacım sultan sarması yaptım bugün misafirlerimize. herkes çok beğendi. e tabi bizde haliyle. iyiki de yapmışsın gerçekten harika oluyo. aysel :)

Adsız dedi ki...

gülay ablacım bugün sultan sarması yaptım misafirlerimize. herkes çok beğendi. ellerine sağlık iyiki de yapmışsın. :) aysel

Adsız dedi ki...

ben denedim ama bende olmadi bende pudding olarak yedim ama tadi güzeldi yinede ellerinize saglik acaba az mi beklettim buzdolabinda yani saramadim bir türlü kac saat buzdolabinda kalmasi gerekirdi acaba???

Nurcan'dan Tarifler dedi ki...

tatlınızı denedim sonuç mukemmel oldu o değil yetmeyecek diye düşünüyorum misafirlerime :D ellerinize sağlık tekrar

Adsız dedi ki...

trifi denedim şimdi dolapta soğuyor..bu tarifi de 1 gece önceden yapsak mı güzel olur..

bir de benim fırın tepsim mini fırın tepsisi 3/4 ölçü kullandım sanki genede kalın oldu..yarım ölçü mü kullanmalıyım...

sizin tepsinizin ölçüsü nedir??

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba (adsız)
evet bir gece dolapta bekleyince daha güzel sarılıyor ve daha iyi oluyor. ben en az olması gereken süre diye yazmak istemiştim. benim fırın ölçülerim, 35-40 büyük fırın tepsisi..
sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Yaptım mükemmel oldu,cok sagolun

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba (adsız)

deneyip, beğenmeniz beni mutlu etti..

sevgilerimle

Kashi Digital Agency dedi ki...

Seo company in Varanasi, India : Best SEO Companies in Varanasi, India: Hire Kashi Digital Agency, best SEO Agency in varanasi, india, who Can Boost Your SEO Ranking, guaranteed SEO Services; Free SEO Analysis.

Best Website Designing company in Varanasi, India : Web Design Companies in varanasi We design amazing website designing, development and maintenance services running from start-ups to the huge players


Wordpress Development Company Varanasi, India : Wordpress development Company In varanasi, india: Kashi Digital Agency is one of the Best wordpress developer companies in varanasi, india. Ranked among the Top website designing agencies in varanasi, india. wordpress website designing Company.

E-commerce Website designing company varanasi, India : Ecommerce website designing company in Varanasi, India: Kashi Digital Agency is one of the Best Shopping Ecommerce website designing agency in Varanasi, India, which provides you the right services.