Bu Blogda Ara

14 Eylül 2009 Pazartesi

SULTAN LOKUMU

Geçen hafta perşembe akşamı büyük dayımlara iftar davetine götürmek için yapmıştım. Çok beğenildi.. Hatta dayım bunlar bir pastanede satılsaydı sırf bunlardan yemek için o pastaneye giderdim dedi:) Oysa yapılışı çok basit ve her zaman evde bulunan malzemelerle yapılıyor..
malzemeler:
  • 1 kg. süt
  • 1 paket margarin
  • 2 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 2 su bardağı +2 yemek kaşığı un
  • ceviz
  • tarçın

yapılışı: Unla yağı kavurun, şekeri ekleyip kavurmaya devam edin. Sütü azar azar ekleyin, çırparak pişirin. Oldukça yoğun bir muhallebi kıvamına gelip pişince ocaktan indirin. Hemen vanilyayı ekleyip 10 dk. çırpın.Buzdolabında en az 2-3 saat bekletin. Soğuyunca her birinden ceviz büyüklüğünde parçalar alın, içine ceviz + tarçın karışımından koyup kapatın ve yuvarlayın. Lokumları hindistan cevizi serpilmiş tepsiye dizin. her tarafının hindistan cevizine bulanmasını sağlayıp, kürdan batırın. servis edene kadar buzdolabında saklayın...

afiyet olsun...

9 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

mımm insan bunları yerken kendini kaybeder:)

ellerine sağlık canım..

Adsız dedi ki...

ellerinize saglik çok lezzetli gorunuyor. Kurdanlariniz da cok şık ayrica, nerden aldiginizi sorsam:)
Tesekkurler simdiden.
Gülbeyaz

gülay mutfakta dedi ki...

gülbeyaz canım çok teşekkürler beğenmenize çok sevindim.
kürdanları ortaköyde incik boncuk satan tezgahlardan almıştım.bir kısmınıda eminönünden pasta malz. satan dükkanlardan almıştım.. umarım ist. oturuyorsunuzdur...
sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

İLK DEFA GÖRÜYORUM BLOĞUNUZU HARİKA Bİ BLOK ELLERİNİZE SAĞLIK GÜLAY HANIM

Periveş Sipahi dedi ki...

Ben de yaptım :) Çok güzel oldu. Tariflerinizi takip ediyorum.

Adsız dedi ki...

ya bırsey sorabılırmıyım ben de yaptım ama yuvarlamak cok zor muhallebıyı nasıl yuvarladıgınızı ogrensem top seklıne olmuyor yapısıyor ellere hemen

Periveş Sipahi dedi ki...

Bir gece dolapta beklettim ben muhallebiyi. Bekletince kolaylıkla yuvarlanıyor.

Unknown dedi ki...

nike foamposite
retro jordans
burberry
retro jordans
yeezy
real jordans for sale cheap
air jordan 13
lebron soldier 11
nike flyknit
yeezy boost 350

raybanoutlet001 dedi ki...

zzzzz2018.4.14baltimore ravens jerseys
true religion outlet
atlanta falcons jerseys
colts jerseys
louboutin shoes
jordan shoes
hugo boss sale
cheap oakley sunglasses
coach outlet
denver broncos jerseys