Bu Blogda Ara

1 Eylül 2009 Salı

SULU KÖFTE

Bizim evde çok severek yenen bir çorba.. Hem doyurucu hemde çok leziz..

malzemeler:
  • 300 gr kıyma
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 1 adet küçük soğan
  • 1 yumurta (akının yarısı köfte için)
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı tereyağ+1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • tuz, karabiber, pul biber, nane

yapılışı: Kıyma, pirinç, rendelenmiş soğan, baharatları ve bir yumurtanın akının yarısını(hepsi fazla geliyor) karıştırıp yoğurdum. Fındık büyüklüğünde yuvarladım. bir tepsiye unu serpip köfteleri içine koyup tepsiyi salladım ve unu yedirdim. Tencereye yağı koydum. Tereyağ eriyince 6 bardak su döküp kaynayınca köfteleri ilave ettim. 15 dakika kısık ateşte kaynattım. Terbiye için bir kasede 3 yemek kaşığı yoğurt, yumurta sarısı, bir kaç limon damlasını damlatıp güzelce çırptım. Çorbadan bir kepçe ilave edip tencereye yavaş yavaş ilave ettim. 2-3 dakika daha kaynatıp ocağı kapattım.

afiyet olsun...

Hiç yorum yok: