Bu Blogda Ara

24 Eylül 2009 Perşembe

BADEM TATLISI

Öncelikle geçmiş bayramınız mübarek olsun. Bloggerdeki sorunlar nedeniyle bir süredir yazı ekleyemiyordum. Niyayet bu gün sorun çözüldü gibi görünüyor. Umurarım sevdiklerinizle beraber güzel bir bayram geçirmişsinizdir. Ben bu bayram memleketime gidemedim, İstanbuldaydım. İstanbulda geçirdiğim bayramlar benim için pek anlamlı olmuyor. Bütün büyükler memlekette olduğu için, sadece kısa bir tatil gibi oluyor. İlk günü bir kaç akraba ziyareti diğer günlerde de arkadaşlarımla görüşerek geçirdim. Bu tatlıyı da bayramdan önce yapmıştım.
malzemeler:
  • 2 su bardağı un
  • 100 gr. pudra şekeri
  • 1 adet yumurta
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 1 paket k.tozu
  • 1 çorba kaşığı limon suyu
  • 1 su bardağı toz badem
  • 125 gr.margarin
  • 1 fiske tuz
  • şerbeti için:
  • 2 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı su
  • 1 çorba kaşığı limon suyu

yapılışı: Önce iki bardak şekerle bir bardak suyu bir tencereye bırakıp, 5 dakika kaynatalım. Bir çorba kaşığı limon suyuyla kestirdikten sonra ocaktan indirelim ve soğumaya bırakalım. Bir hamur yoğurma kabında unu eleyip, ortasını havuz gibi açalım. Bu havuza erimiş yağı, bir yumurtayı, pudra şekerini, kabartma tozunu, tuzu, limon suyunu ve bademi bırakıp, etrafındaki unu yavaş yavaş alarak yumuşak bir hamur hazırlayalım. Bu hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp, elimizle yuvarlayıp tepsiye aralıklı dizelim. Dilerseniz benim yaptığım gibi üzerine bütün badem koyup. Üzerine yumurta sarısını sürdükten sonra 160 derece fırında 40 dakika pişirelim. Fırından çıkar çıkmaz, üzerine soğuk şerbeti dökelim. Soğuduktan sonra ikram edelim.

afiyet olsun..

9 yorum:

boncuk mutfakta dedi ki...

Gülaycığım tatlının adı da kendi de çok güzel.
Geçmiş bayramın kutlu olsun.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

pek nefis görünüyor canım,ellerine emeğine sağlık..

Sevil Şahin dedi ki...

GÜLAYCIM CANIM BENİM ELLERİNE SAGLIK HER ZAMANKİ GİBİ NEFİS OLMUŞ
TEKRAR BAYRAMIN MÜBAREK OLSUN BALIM
EE NE ZAMAN GELİYOZ SANA :))

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım geçmiş bayramın kutlu olsun...
Tatlı harika gözüküyor ellerine sağlık...

made in funda dedi ki...

mmmmmmm pek nefis.ellerine sağlık canım...

tatlilar gülcandan dedi ki...

Ellerine saglik canim serbetli tatlilara bayilirim.Nefis görünüyor.Afiyetler olsun.Hayirli aksamlar öptüm.

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık gülaycığım...ilgine tşkler,ist da çok kalamadım,gelecek sefere inş. sevgiler...

Biletsizkedi dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Biletsizkedi dedi ki...

Cok güzel elinize sağlık.

vpn
lorentlabs