Bu Blogda Ara

4 Eylül 2009 Cuma

DÜĞÜN ÇORBASI

Çorbanın fotoğrafını çok acele çekmiştim. Kırmızı biberi tereyağında kızdırıp üzerinde gezdirerek öyle servis etik... Çok nefis bir çorba oluyor...
malzemeler:
  • 250 gr. kuzu gerdan
  • 1 yumurta sarısı
  • 3 çorba kaşığı un
  • 1 limonun suyu
  • 1 çorba kaşığı tereyağ
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı biber
  • tuz

yapılışı: Eti bir tencereye bırakıp, kendi suyunu salıp çekinceye kadar pişirelim. Etleri kemiklerde ayıklayın ve tencereye etleri tekrar alın. 5 bardak su ilavesiyle kısık ateşte etler iyice yumuşayıncaya kadar pişirelim. Daha sonra unu, limon suyunu, yumurtayı, tuzla çırpalım ve ılıttıktan sonra yavaş yavaş çorbaya ilave edelim. Un kokusu gidinceye kadar kısık ateşte 10 dakika daha pişirelim. Üzerine kırmızı biberle kızdırılmış tereyağ gezdirerek, hemen servis edelim.

afiyet olsun....

8 yorum:

hdidem95 dedi ki...

iftar için süper bir lezzet ellerine sağlık canım ayrıca hilalinmutfağı arkadaşımızın mesajınıda sana iletiyorum duyarlı olmak adına böyle insanları kınıyorum

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım çok besleyici süper bir lezzet yedim fakat hiç denemedim ellerine sağlık...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok istah acici bir corba! Ellerine saglik.

Sevil Şahin dedi ki...

sen yaparsında güzel olmazmı hiç canım benim ellerine saglık

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık hiç yemedim ama tadını merak ettim birgün denemek isterim .çorba çeşitlerine merakım vardır.
sevgiler

Gül-Dem dedi ki...

gülay hanım öncelikle tarfileriniz çok güzel..bir kaçını denedim bile..bu çorbayıda bu haftasonu iftar davetimde denemek istiyorum..ancak şöyle bir problemim var gelecek misafirlerimden ikisi kırmızı et tüketmiyor..onun yerine tavuk eti kullansam nasıl olur..şimdiden teşekkürler...

Ceyda dedi ki...


Merhabalar corbanizi denedim,biraz limon fazla gibi corbanin tadi eksi geldi bana. Bir limon yerine yarim limon kullanilabilirmi.

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba ceyda,
tabiki de yarım limon olur, damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz..

sevgilerimle