Bu Blogda Ara

3 Ocak 2013 Perşembe

Haşhaş Ezmeli Açma

Yine mi haşhaşlı diyorsunuzdur.. Evdekilerden ve yakın çevremden son zamanlarda en çok istek alan bir kuymak iki haşhaşlı çörek..  Haşhaşlı çörek her defasında farklı hamur, farklı şekil ile yapıyorum.. Sizlerlede bir çoğunu paylaştım zaten:)  Bugünkü tarif daha önce yaptığım zeytinli açma tarifinde değişikler yaparak uyguladım.. 
malzemeler:
1 su bardağı ılık süt
1,5 su bardağı ılık su
1 çay bardağı zeytin yağı (yada sıvı yağ)
20 gr. yaş maya
3 çorba  kaşığı toz şeker 
1 çay kaşığı tuz
2 yumurtanın akı 
1 kg un
250 gr. tereyağ veya margarin (oda sıcaklığında)
iç malzemesi:
2 çorba kaşığı tahin
1 çay bardağı ceviz (dövülmüş)
1 su bardağı haşhaş ezmesi
üzeri için:
2 yumurta sarısı 
beyaz haşhaş yada susam
yapılışı: Bir kabın içine ılık süt, toz şekeri ve yaş mayayı bırakın. Maya eridiği zaman ılık su, zeytin yağı, yumurta aklarını ve tuzu ekleyerek karıştırın. Unu ekleyerek yoğurun. Hazırladığımız hamuru üç parçaya ayırın. Her bir parçayı un serptiğiniz tezgahta dikdörtgen şeklinde açın. Tereyağın 1/3 'nü sürün ve rulo şeklinde sarın. Diğer iki parça içinde aynı işlemleri yapıp, buzdolabında bir saat bekletin. Hamurdan bir yumurta büyüklüğünde parçalar kopartıp, dikdörtgen şeklinde açın. Bir kasede tahin, haşhaş ezmesini karıştırın. (Gerekirse bir miktar sıvı yağ veya su ile açın. (benim gerekmedi) Küçük parça açtığınız hamura bir çorba kaşığı kadar sürün. Üzerine dövülmüş ceviz içini serpin. Rulo sarıp, düğüm atarak açma şeklini verin. Yağlı kağıt serili tepsiye dizip, yarım saat oda sıcaklığında dinlendirin.. Üzerine yumura sarısı sürüp, susam ve beyaz haşhaş serpin. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirelim..
afiyet olsun...

12 yorum:

*mehtap dedi ki...

Açmayı her haliyle severim,eline sağlık.

ozlemhan dedi ki...

Ellerine sağlık gülayım harika görünüyor.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ah bu nefis oluyor
olmuşda ! :))

iyi seneler diliyorum gülaycım,
çok sevgiler

SiLeNT dedi ki...

Tarifleriniz İçin çok teşekkürler harika görünüyor Film İzle

Unknown dedi ki...

Gülaycim ellerine emklerine saglik afiyetler olsun.

yeni hayat dedi ki...

ne güzel bir bloga geldim ben:)) hepsinden denemek istiyorum! ellerinize sağlık gerçekten herşey çok güzel ve lezzetli görünüyor!

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık haşhaşlı tarifleri çok seviyorum bu da onlardan biri sevgiler...

zeymurancafe dedi ki...

ellerınıze sağlık cok guzel olmus

belgesel izle dedi ki...

nefis görünüyorlar ellerinize sağlık :)

tatlı sefam dedi ki...

hashasla tuzlu hamurlar guzel oluyor deneyeceğim sevgiler

nigar dedi ki...

Haşhaş ezmesini istanbulda nerelerde bulabilirim

raybanoutlet001 dedi ki...

zzzzz2018.4.14new york jets jerseys
seahawks jersey
cheap ray bans
coach outlet
ray ban sunglasses
polo ralph lauren
nike roshe
canada goose outlet
coach outlet
fitflops sale clearance