Bu Blogda Ara

14 Kasım 2012 Çarşamba

Kuymak

 Hayatımdaki son iki ayı saymaysak kuymak yada mıhlamayı bir iki defa yemişliyim vardır.. Trabzondan gelen bir arkadaş bolca özel peynirini getirince karadeniz mutfağının lezzetlerinden kuymağı bol bol yapma şansım oldu. Az malzemeli, yapımı kolay gibi görünsede ilk başlarda yaptıklarımın kıvamları çok farklı oldu.. Aşağıdaki ölçüler ile yaptıklarımdan güzel sonuç aldım.. 
malzemeler:
2 çorba kaşığı tereyağ
2 çorba kaşığı mısır unu
2 çay bardağı sıcak su
200-250 gr. dil peyniri
tuz
yapılışı: Tavaya tereyağını alın. Tamamen eritin. Beş on saniye cızırtatıp, mısır unu ve tuzu ekleyin. Karııştırarak rengi dönene kadar kavurun. Suyu ekleyip karıştırın. Fukurdamaya başladığında peyniri üzerine yayın. (peyniri ekledikten sonra içinden kaşığı çırkartıp, kendi haline bırakın.) Peynir eriyip, tereyağ üzerine çıkınca ocağı kapatın. Sıcak olarak servis edin.
afiyet olsun...

13 yorum:

esra yağız dedi ki...

elinize sağlık, nefis görünüyor. Hatay'da da künefelik peynir çok güzel süner, tuzsuz olması bakmından da kuymak yapımında denenebilir :))

Arzu Sözen dedi ki...

nefisssss... ellerinize sağlık:))))

Unknown dedi ki...

Gülaycigim ellerine saglik arkadasim Adapazarindan cok güzel yapar sabah kahvaltilarinda nefis oluyoor size de afiyetler olsun.

Özge'nin Oltası dedi ki...

Canım ellerine sağlık, ben de sık sık yaparım. Artık göz kararı yapmaya başladım :) Ama bence kıvamı ve lezzetinde en önemli faktör malzeme.

Ben normal mısır unuyla yapıyordum, sonra Rize'de gözümüzün önünde çekilen mısırlardan yapılmış mısır unu aldım, arada inanılmaz bir fark oluştu hem lezzet hem kıvam olarak.

İmkanın olur da bulursan bir dene mutlaka hak vereceksin.

Sevgiler...

arzunun mutfak güncesi dedi ki...

gerçekten nefis görünüyor ellerinize sağlık:)

*mehtap dedi ki...

ben buna bayılıyorum ama dediğiniz gibi kolay görünen ama pekte kolay tutturulamayan bir yemek.Bir kez denedim olmadı ,bir kere pişirenden görmem lazım kıvamı.Harika görünüyor bandıra bandıra yemeli:)Elinize sağlık...

murat dedi ki...

memleketimi özletti ,elinize sağlık .

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Dünkü menülerden en favorim olandı Gülaycığım bayıldım ve kesinlikle hafta sonu deneyeceğim en çokta ben yedim herhalde ellerine sağlık seni tanıdığımada çok memnun oldum sevgiler...

Ömer Yetmişbir dedi ki...

Selam Gülay;
Kuymak tarifini okudum inan çok güldüm.Tarifini kimden aldınız bilmiyorum ama bizim yaptığımız kuymağa bir defa tuz konmaz.Bize özel peyniri vardır zaten onun %20'si tuzdur.Zaten kuymağın özelliği Ağo adlı peynirden gelir.BYaılış şekline gelince yağı erittikden sonra peynir ile mısır ununu kavuruyorsun.Üzerine sıcak su koyup dipi yapışana kadar pişiriyorsun.Esas püf noktası dipine tutan kazıntısıdır.Bizler kuymaktan ziyade kazıntısını severiz.Dipine tutması için teflon tavada kesinlikle olmaz...

gülay mutfakta dedi ki...

ömer abi merhaba,
güzel yorumun icin çok teşekkürler..
ben trabzondan gelen özel peyniri ile yapıyorum, ev halkı tuz beklemediğim zaman tuzsuz buluyordu diye yazdım. tuz eklemek şart değil:)
bir dahaki sefer senin tarifin ile yapılacak bakalım ev halkının yorumu ne olacak....
Saygılar

Duru Mutfak dedi ki...

biz her kuymak yapışımızda önce su mu peynir mi kavgası yaparız:)

ömer yetmişbir dedi ki...

Merhaba aşçıbaşım;
Kuymak peyniri Sürmene'ye has yöresel kuymak peyniri dediğimiz AHO peyniridir.Size Trabzon'dan gelen peynir sanırım tuzsuz yağsız bir peynir çeşididir.O peyniri daha ziyade tereyağı ile tavada pişirip öyle de kullanabilirsiniz...

Unknown dedi ki...

Siz yazarmısınız tarifini dediğiniz peynir her yerde varmı