Bu Blogda Ara

13 Haziran 2012 Çarşamba

Haşhaşlı Çörek

Bu tarifin fotoğrafı çektikten sonra kaç defa yaptığımı hatırlamıyorum. Öyle çok kişiye tatmak nasip oldu ki; her defasında da sevilerek yendi.. Umarım sizde dener beğenirsiniz...
malzemeler:
1 su bardağı ılık süt
1 adet yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı ılık su
2 çorba kaşığı toz şeker
10 gr. yaş maya
1 tatlı kaşığı tuz
4,5-5 su bardağı un
iç malzemesi:
3-4 çorba kaşığı haşhaş ezmesi
2-3 çorba kaşığı sıvı yağ
1 su bardağı ceviz
3 çorba kaşığı toz şeker
yapılışı: Hamur yoğurma kabına mayayı ve şekeri alın. Üzerine ılık suyu döküp, mayanın erimesini bekleyin. Süt, yumurta, sıvı yağı ve tuzu ekleyip karıştırın. Unu azar azar ekleyip, yumuşak bir hamur hazırlayın. Üzerini örtüp, 20 dakika mayalanmasını bekleyin. Hamuru 2 bezeye bölün. Tezgahta merdane ile her iki hamuruda yufka büyüklüğünde açın. İç malzemesi için bir kasede haşhaşı sıvı yağ ile inceltin. Şekeri de ekleyip karıştırın. Açtığınız hamurun her yerine sürün. İri dövülmüş ceviz serpin. Bir ucundan başlayıp rulo yapın. 2-3 parmak genişliğinde dilimlere kesin. Yağlanmış tepsiye dik şekilde dizin. 30 dakika daha mayalanması için bekleyin. 200 derece fırında 30 dakika üzeri kızarana dek pişirin. Ilık yada soğuk olarak servis edin.
afiyet olsun...

14 yorum:

EflHatun dedi ki...

harika görünüyor, o zaman tarif isteyenlerdendim ben zannedersem :)))
ellerinize sağlık!

lezzettabağı dedi ki...

Gülaycığım merhabalar iyileşir iyileşmez ziyarete geldim. haşhaşlı çöreği bu haliyle çok severim normalde ço0k haşhaşı kullanmıyorum. görüntü de muhteşem olmuş tarifi not ettim zaten.kocaman sevgiler.

Unknown dedi ki...

ellerine saglik canim...
cok lezziz olmustur eminim...

sevgiler :-)

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Sorarım sana Gülay'ım: nereden bulacağız bu haşhaş ezmesini. Annem haşhaş kavurup kahve değirmeninde öğütürdü yıllar önce. Şimdi bunun yöntemi ne? Bırakmam öyle hemen seni, de bana bakalım

filizceyemekler dedi ki...

haşhaşlı çöreği çok severim ve fırınlardan taze çıkınca dayanamam alırım.hiç denemedim sizin tarifinizi deneyeceğim..... haşhaş ezmesini nereden bulabiliriz?

vintageduygular dedi ki...

Bu nasil güzel bir görüntü, ellerinize saglik. Mutlaka deneyecegim! Sevgiler ;)

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba filiz hanım,
haşhaş ezmesini bir arkdaşım bana memleketinden hediye getirmişti.. bende bulamıyordum.. ama yöresel lezzetler satan yerlerde bulunabilir diye düşünüyorum..

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

tarifinizi denemek istiyorum ama oncesinde bir sorum olacak. hamur pistikten sonra gevrek bir hamur mu oluyor yoksa yumusak mi. Busra

Adsız dedi ki...

Hanımlar büyük marketlerde rahatlıkla bulunur. Gülay hanım ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

hanımlar haşhaş ezmesi BİM de var bilginize

Emine dedi ki...

merhaba gülay hnm tarif için çok tşkr ederim çok uzun zaman sonra cesaretimi toplayıp sizin tarifiniz haşhaşlı çörekten yaptım çok güzel oldu kendim bile inananamadım :) bana göre şekerli oldu bundan sonraki çöreklerde şeker miktarını azaltıcam favori tarifim oldu sevgilerrrr

Adsız dedi ki...

Merhaba Arkadaşlar Bim marketlerin hepsinde Gelincik Haşhaş Ezmesi var. Bim markette pasta malzemelerinin olduğu reyonda bulunuyor. Hatta ürünün resmini ekledim. Ürün fiyatı gayet hesaplı ve ürün katkısız çok lezzetli kahvaltılarda da tüketiyorum. Ambalajın arkasında birde tarif var. Afyonkarahisarda üretiliyormuş.
Umarım faydalı olmuştur :)

Unknown dedi ki...

qzz0724
harden shoes
swarovski crystal
coach outlet online
pandora charms
mulberry handbags
mac makeup
reebok outlet store
keen shoes
ray ban sunglasses
oakley sunglasses

zzyytt dedi ki...

lacoste polo
nike polo
tory burch handbags
adidas store
ultra boost
fila disruptor 2
kd shoes
nike jordans
golden goose shoes
cheapjordans