Bu Blogda Ara

29 Ocak 2013 Salı

Arap Kurabiye

Hayat bazen öyle güzel tesadüfler çıkıyor insanın karşısına, geçen yaz blogger arkadaşlarımızla yıldız parkında piknik yapmıştık.. Herbirini keyifle takip ettiğim bir çok arkadaşım gelmişti. Bir çoğu ile daha önce tanışıyordum, ilk defa yüzyüze tanıştıklarımda oldu, içlerinden biri vardı ki, sohbet arasında nerseyde kapı komşu olduğumuzu öğrendiğimizdeki şaşkınlığımız görülmeye değerdi:) Geçen hafta sonu, sevgili Reyyan, Nebiye ve beni evinde konuk etti.. Giderken yapıp götürdüğüm bu kurabiyeler özellikle Reyyan'ın üç yaşındaki kızı, Duru tarafından çok beğenildi. Ben bayıldım bu kurabiyelere yorumu ise beni çok güldürdü:)
malzemeler:
250 gr. tereyağ (oda sıcaklığında)
3 adet haşlanmış yumurta sarısı
1 paket vanilya
3 su bardağı un
üzeri için: 
2 çorba kaşığı kakao (silme)
2 çorba kaşığı pudra şekeri (silme)
2 çorba kaşığı nesquik (silme)
not: bu tarifin hamurunda kabartma tozu ve şeker yok...
yapılışı: Büyük bir kasede tereyağ, vanilya ve yumurta sarısını krema kıvamına gelene kadar karıştırın. Unu yavaş yavaş ekleyerek yumuşak bir hamur yoğurun. 20 dakika buzdolabında dinlendirin. Fındıktan biraz büyük parçalar kopartıp yuvarlayın. Yağlı kağıt serili fırın tepsiye dizin. Ön ısıtma yapılmış 180 derece fırında 15-20 dakika pişirin. 15 dakika biraz ılınmasını bekleyin. Derin bir kasede pudra şekeri, kakao ve nesquiki karıştırın. ( kaseye üçünü de eleyerek koyarsanız daha iyi olur. benim pudra şekerim toplanmıştı, karıştırırken ezilmedi) Ilınan kurabiyeleri içine atıp, tamamını bulayın. Bulanan kurabiyeleri büyük bir tepsiye aralıklı dizin. İçini geçen kurabiyeleri servis tabağına alıp, servis edin..
afiyet olsun...

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Gülaycim ellerine saglik ben cok seviyorum yumurta sarisi ilk duygugumda kokar diye düsündüm ama cok güzel degisik bir tarif

Melike - Habibe dedi ki...

Eline sağlık bunu denemeliyim fakat içinde şeker yok dışı sadece pudraşekerli içinin tadı nasıldı peki 8-) ??

müjde dedi ki...

Nefis görünüyor Gülaycığım.Ellerine sağlık.Sevgiler...

durutarifler dedi ki...

AAA çok güzel bir görüntü olmuş gerçekten.
Ellerine sağlık
Sevgiler

nevininyemekleri dedi ki...

Harika kurabiyeler canım.Ellerine sağlık. Sevgiler:)

*mehtap dedi ki...

haşlanmış yumurta sarısı doğrumu okudum diye bir daha baktım??
Çok ilginç deniycem eline sağlık.

Adsız dedi ki...

nesquik yerine ne koyabiliriz? gülay hanım

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba
kahve olabilir diye düşünüyorum ama ben denemedim..
Sevgiler

Adsız dedi ki...

çok hoş görünüyorlar ellerinize sağlık... kenardan 1 tane aldım :)

Duru Mutfak dedi ki...

:))) " Senin getirdiğin kurabiyelere bayıldım.", "Anne o kızın getirdiği kurabiyelerden istiyorum." Biz de hemen yedik bitirdik sağolasın. Ben 2 sene önce denemiştim becerememiştim açıkçası, kahve, kakao vs. bulamıştım bir de yanlış hatırlamıyorsam. Bence orjinal tarif daha lezzetli, tekrar yapılacaklar listeme aldım.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Bu kurabiyeleri Tr.iken bir arkadasim yapmisti cok beyenmistim..Duru nun sevdigi kadar varlar:)) Ne guzel hem blog arkadasi hem normal arkadaslik..daim olsun diyorum sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Yıllardır çok severek yaptığım ve yediğim kurabiyeler. Nefis oluyor gerçekten..

Ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

ellerinize saglık.çok farklı bir tarif.deniycem.takipteyim.banada beklerim:)

Fatosca Tadlar dedi ki...

Ellerine sağlık Gülaycım, görüyorum bazı blog arkadaşlarımda ve hep merak etmişimdir tadını, içine giren haşlanmış yumurta itibariyle :)
Kaldı ki bir yumurta delisiyimdir :)
İnşallah senin tarifinle ilk fırsatta denemek istiyorum canım,
Bu arada bana da beklerim :)))
sevgiler...

sevgili günlük dedi ki...

Çok merak ederek yaptım.Haşlanmış yumurtayı ezmek biraz zor oldu ve az da olsa pütür kaldı.Bir de tarifte fındıktan az büyük denmiş,oysa kurabiyeler kabarmıyor.Sonuçta biraz küçük oldular ve yapmak çok vakit aldı.Bir de pişirdiğim akşam değil de ertesi gün çok daha lezzetli oldular.Sıcakken biraz şekersiz gelmişti bize.

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba elif,
evet kurabiyeler fazla kabarmiyor, ama hamurunda seker yok sadece disina bulanan seker ve nesguik ile tatlaniyor buyuk yapinca bana tatsiz geliyor o yuzden kucuk yapiyorum.. biraz el oyalayici oluyor ama sonuca deger dimi :)
yumurta sarisi ve yagi karistirirken mikser kullanilabilir, ben kullanmiyorum ama senin karsilastigin sorunu yasamiyorum...


sevgilerimle

nalan dedi ki...

slm biraz önce yaptım çok hoş oldular ama tarifin birinde pudra şekeri vardı 3 çorba kaşığı oda fena olmadı ama sonuç mükemmel bi daha şekersizde denerim paylaşınımız için teşekkürler
muğladan nalan