Bu Blogda Ara

15 Ocak 2013 Salı

Ağlayan Pasta

Geçen hafta sonu kız kardeşimle ortak arkadaş grupumuzla olan günümüzün sırası kardeşimdeydi. Her zamanki gibi menü hazırlıklarına büyük katkım oldu:) İlk olarak benim çok severek yediğim ağlayan pasta tarifini paylaşmak istedim..Eminim şuana kadar yapmamışsanız bile yemişsinizdir. Yapılışı üç kademeli olsada hazırlanışı kolay, zaten lezzeti için değer dimi:) Epey de bereketli, aşağıdaki ölçüler ile hazırlasanız rahatlıkla 20-25 dilim pastanız olur bilginize:)
malzemeler:
4 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
4 çorba kaşığı süt
4 çorba kaşığı kakao
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
ayrıca: 
1,5 su bardağı ılık süt (keki ıslatmak için)
1 paket krem şanti
1 su bardağı soğuk süt
sosu için:
1 su bardağı süt
3 çorba kaşığı toz şeker
1 çorba kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı nişasta
200 gr. sütlü çikolata
süslemek için:
toz antep fıstığı yada hindistan cevizi
dilerseniz hazır çikolata sosta kullanabilirsiniz.. 
yapılışı: Yumurta ve şekeri çırpın. Sütü ekleyip çırpın. Kakaoyu ekleyip düşük devirde çırpmaya devam edin. Un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip karıştırın. Harçı yağlanmış dikdörtgen borcama boşaltın. (dilerseniz büyük fırın tepsisinde pişirebilirsiniz, kekiniz daha ince olur sadece) Ön ısıtma yapılmış 180 derece fırında 15-20 dakika pişirin. Kek ılınınca ılık süt ile ıslayın. (çok ıslak olamsını istiyorsanınz süt miktarını arttırabilirsiniz) Bir bardak soğuk süt ile kremşantiyi çırpın. Üzerine yayın. Buzdolabında 2-3 saat bekletin. Sos için küçük bir tencerede süt ve şekeri karıştırarak kaynatın. Küçük bir kasede nişasta ve kakaoyu çok az su ile açın. Süte ekleyip, karıştırmaya devam edin. Koyulaşınca ocağı kapatıp, ince kıyılmış çikolatayı ekleyin, karıştırarak erimesini sağlayın. Sos ılınınca üzerine yayın. (kaşık kullanmadan tepsinin tam ortasına döküp sağa sola çevirip yayılmasını sağlarsanız pürüzsüz olur) Tekrar buzdolabında 1-2 saat dinlendirip, dilimleyip servis ediniz.. (Dilerseniz, sosu servis esnasında tatlıyı dilimledikten sonra yapıp üzerine dökebilirsiniz) 

28 yorum:

tatlı sefam dedi ki...

ellinize saglik bu pasta aglarmi hic guler ancak izlemeye aldim sizi

Adsız dedi ki...

çok nefis görünüyor en kısa zamanda deneyeceğim inşaAllah! ellerinize sağlık:)

nevininyemekleri dedi ki...

Ben cok yaparim. Zahmetli gorunur AMA basit ve lezzetlidir. Sunumunuz harika. Ellerinize saglik. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik güzel ,nefis görünüyor afiyetler olsun.

elif dedi ki...

Merhaba siz bu tatlıyı hangi kalıpla pişirdiniz gerçekten merak ettim.Dilimlerinizde kalın. kare borcamdan bu vardiğiniz ölçüdeki kadar kek çıkarmı acaba aklım takıldı bilgilendiriseniz sevinirim. Görüntü muhteşem..Sevgiler...

Sengül dedi ki...

Merhaba Gülay Hanım.Ağlayan Pastanın kekini pişirdiğiniz borcamın ölçülerini verebilirmisiniz acaba.

ZEYNEP dedi ki...

Harika gözüküyor elinize sağlık

Unknown dedi ki...

Bu pasta hakikaten aglıyor. Çok lezzetli görünüyor yemekten yeni kalkmıs tatlı istegi tavan yapmıs biri olarak pastanıza bayıldım:) ellerinize saglık.

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Bende geçenlerde yapmıştım, tadı harika oluyor gerçekten. Ellerinize sağlık

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Eline sağlık yaptımta yedimde :) enfes bir tatlı
sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Hımm çikolataaa sos mu? denenecek:)

Adsız dedi ki...

Bu kekte yag yok mu acaba gulay hanim

Adsız dedi ki...

Acaba borcamın ebatları nedir?

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,

bu pastada hiç yağ yok :)

büyük boy dikdörtgen borcamda yaptım. sanırım bir kaç model dikdörtgen borcam var, en azından benim elimde 2 çeşiti var, birinin yanlarında tutma yerleri var ve biraz daha yüksek,(paşabahçenin değil) diğeri ise yanları düz ve diğerine göre yüksekliği 2cm kısa..

bu pastayı yaptığım borcamın fotoğrafını aşağıdaki tarifte görebilirsiniz..

http://www.gulaymutfakta.com/2011/09/iki-renkli-biskuvili-pasta.html

umarım yardımcı olabilmişimdir...


sevgilerimle...




Zuhal dedi ki...

Gülay hanım, bloğunuzu gerçekten çok beğendim. Bana üye olduğunuz için hem şaşırdım hem de sevindim.
Yalnız sizin bu ağlayan pasta nasıl oldu da ağlamadı :)))) ( yani sosu akmadı) açıklar mısınız?

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba zuhal hanım,
aslında sosu servis ederken hazırlayıp, dilimleyip üzerine dokuyorum o zaman pasta ağlıyor :) fotoğraftaki pastada bir gece önce hazırlayıp, döktüm sos donduktan sonra dilimleyip, servis ettim. bu halide çok hoşuma gitti, siz nasil arzu ederseniz öyle yapabilirsiniz..

Adsız dedi ki...

Merhaba gülay hanım geçen hafta yaptim kekik kuru oldu iyi islatamadim sanırım, çikolata sosunu dokunce krem şantiye karıştı millet ilk yapımında tutturmuş ben tutturamadim yaa :(

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
istediğiniz sonuçu almadığınıza üzüldüm:(

yapılış kısmında keki çok ıslak seviyorsanız süt miktarını arttırın diye not düşmüştüm.. sanırım kremşanti ile kapladıktan hemen sonra sosu döktünüz, yaşadığınız sonuç kaçınılmaz bir son malesef, kremşantinin biraz soğumasına, donmasına müsade ettiniz mi, yapılış kısmında 2-3 saat bekletin diye yazmıştım. tabi sosunda ılınmasını da beklemek gerek..

bence siz bir kez daha bu sefer tarife şans verip tekrar deneyin, eminim bu sefer istediğiniz gibi olacak:)

sevgilerimle

Banu dedi ki...

en nefis ağlayan pasta hazır çikolata sos kullanmadığın için kaptım tarifi ellerine sağlık hımmm yapınca haber ederim... sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel oldu. Fakat keki için şekeri biraz fazla oldu normal şekerli seçimler için yarım bardak şeker kafi.
Teşekkürler

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
güzel yorumun için çok teşekkürler...
şeker olayı kişilere göre farklılık gösterir tabi, benim her zaman yaptığım pandispanya tarifime sadece daha fazla kakao ve su yerine süt kullanarak yaptım.. yani benim damak tadıma uygun, şekeri bana göre normal:)
yeni denecekler için bu yorumları göz önüne alarak yapmaları iyi olur sanırım..

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

bu tarifi pazar günü gelen misafirlerime yaptım buyuk begeni aldı kelepçelide yaptım kelepceyi serwise yakın çıkarttım cok şık nefis bir görüntü oldu, kimi hazır oldugunu duşundu. ellerinize sağlık paylaşımlarınız için çokkk teşekkürler

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
deneyip begenmeniz beni cok mutlu etti...

sevgiler

nazo gelin dedi ki...

Bende şimdi oğlum istedi diye tariflere bakıyodum,görüntüye takıldım şimdi yapıcam eminim güzel olacak sizde belliki severek ve isteyerek yapmışsınız.Ellerinize sağlık hakkınızı helal edin..

nazo gelin dedi ki...

Bende şimdi oğlum istedi diye tariflere bakıyodum,görüntüye takıldım şimdi yapıcam eminim güzel olacak sizde belliki severek ve isteyerek yapmışsınız.Ellerinize sağlık hakkınızı helal edin..

resimli tarifler dedi ki...

elinize kolunuza sağlık muteşem görünüyor.
Bu da benim ağlayan kek tarifim... incelerseniz çok sevinirim.
mutlu günler dilerim

Unknown dedi ki...

Tarif için çok teşekkür ediyorum daha önceden üç kez farklı tariflerden yaptığım denemeler başarısız oldu sizin tarifinizle sonuç muhteşem şuan afiuetle pastamızı yiyoruz.Sizi takip etmeye devam edeceğim.Başarılar diliyorum

Unknown dedi ki...

longchamp bags
coach outlet store
kyrie 3
links of london
michael kors handbags
curry 4
vans outlet
harden shoes
adidas stan smith
russell westbrook shoes