Bu Blogda Ara

21 Ocak 2013 Pazartesi

Pırasalı Arnavut Böreği

Bu börek gün soframızda pırasa sevenden de, sevmeyenden de çok övgü alan bir lezzet oldu. Özellikle kışın bol bol yapılır bizim evde, daha önce de kıymalısının tarifini vermiştim.. Bir de pırasalı deneyin derim.. Bu böreği bir gece önce hazırlayıp, ertesi gün misafirlerinize çay demlerken pişirip sıcak sıcak servis edebilirsiniz.. Hiç fark olmuyor..
malzemeler:
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı yoğurt
1 su bardağı ılık su
2 çorba kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı sirke
1 yumurta
1/2 paket k.tozu
5,5-6 su bardağı un
tuz
ayrıca
1 su bardağı eritilmiş tereyağ
iç malzemesi:

1 kg. pırasa
1/2 demet yeşil soğan yada 2 adet kuru soğan
1 adet yumurta
1 çay bardağı süt
karabiber, pul biber, tuz
2-3 çorba kaşığı sıvı yağ
yapılışı: Hamur yoğurma kabına süt, yoğurt, ılık su, sıvıyağ, sirkeyi alıp, karıştırın. Kabartma tozu ve tuzu ekleyin. Unu azar azar ekleyip yumuşak bir hamur yoğurun.  Üzerini örtüp, 15 dakika dinlendirin. Üç parçaya bölünmüş pırasayı yıkayıp, soyun. Beyaz kısmını ortadan ikiye bölüp dilimleyin. (çok ince olmasın) Yeşil kısımlarını süzgeçe alın suyu süzülsün. Yüksek ateşte tencereye sıvı yağı alın. Pırasanın beyaz kısımlarını kavurun. (çok fazla değil,  biraz diri kalsın) Pırasanın yeşil kısmını ve yeşil soğanı doğrayın. (kuru soğan kullanacaksanız, pırasanın beyaz kısımları ile birlikte kavurun) Tencereye ekleyip, ocağı kapatın. Karabiber, pul biber ve tuz ile tatlandırın. Harç soğuyunca süt ve yumurtayı ekleyip, karıştırın. Dinlemiş hamuru 18 parçaya bölün. Tezgaha un serperek, her birini merdane ile tabak büyüklüğünde açın. 6 adet tabak büyüklüğünde açtığınız hamurun, aralarına tereyağ sürerek üst üste koyun. (6. hamura yağ sürmüyoruz) Elinizle yada merdane yardımı ile tepsi büyüklüğünde açın. (35-40 cm ölçülerindeki fırın tepsisinde pişirdim) Yağlanmış fırın tepsisine alıp  üzerine iç harçın yarısını yayın. Tekrar 6 yufka için aynı işlemi yapıp kalan iç harçımızı yayın. Son 6 hamura da aynı işlemi yapıp harçın üzerini örtün. Eritilmiş tereyağından sürün. Kare şeklinde kesip 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
afiyet olsun...

32 yorum:

Özge'nin Oltası dedi ki...

Bir Trakyalı olarak pırasalı böreğe asla hayır demem. Elde açma börek hiç yapmadım ama bu tarifle ilk kez yapıcam sanırım :) Ellerine sağlık nefis görünüyor.

nevininyemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık hem pırasalı hemde el açması.Eminim lezzetide bu emeğe değmiştir canım.

Deniz dedi ki...

Nefis olsa gerek. Bu aralar çok rastlıyorum pırasalı böreğe ama böyle elde açmasına rastlamamıştım. Bu çok daha lezzetli olmalı. Mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık.

Nil dedi ki...

Pırasa son zamanlarda baya yükselişte denemek farz oldu :D

HaticeMutfakta dedi ki...

Börekler muhteşem görünüyor. Ellerine sağlık..

filizceyemekler dedi ki...

bayıldım ve özlediğimi hatırladım, Özge'nin dediği gibi Trakya'da pırasalı börek çok yapılır... Rahmetli annemde çok güzel yapardı offf.... Hiç elde börek yapmadım ama denemek lazım... ellerinize sağlık...

Ferkay dedi ki...

Benim için pırasalı olması ayrı, birgün önceden yapılması ayrı bir güzel, mutlaka deneyeceğim.
Ellerine sağlık Gülaycım..

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Gülaycım harika bir börek olmuş. Şimdiye kadar Pırasalı börek denememiştim. Senin tarifin ile denemeye başlayacağım.
Ellerine ve emeklerine sağlık, sevgiler, Pırıl.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Merhaba Gülay hanım ellerinize sağlık süper bir börek olmuş,pırasalı olmasınıda çok sevdim..Bence pırasa böreğe çok yakışıyor..Hiç Arnavut böreği denemedim..Sabah sabah canım çekti..Blogunuz çok keyifli ve çok güzel tarifler var..Sizi takibe aldım..Banada beklerim..sevgiler...www.nurlumutfakta.blogspot.com.

Özgen dedi ki...

Nefis ellerine sağlık bayıldım sevgiler...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pirasali Arnavut boregini cok severim ama kendim hic yapmadim:)) elinize saglik

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlıkkkk gülaycığımmm ... Kıyır kıyır güzel kızarmış enfess gözüküyor .....

Unknown dedi ki...

işte börek dediğin budur. ben hamurunu sadece un,su ve tuzla yapıyorum. bir de böyle denemeliyim.

hüseyin kagıt dedi ki...

teşekürler paylaşım için

konteynerler dedi ki...

gülay hanım hayırlı günler...ellerinize sağlık farklı yöreden lezzetleri denemek tecrübe kazandırır ki bir arnavut olarak çok arkadaşım tarifi alıp denemek istedi ama şu görüntüyü ilk defa görüyorum,pul pul dökülüyo hamur,tebrik ediyorum sizi..
tariflerinizi takip etmekteyim ;)
arnavut böğreğini bir daha ki denemenizde '3 yumurta,5 kaşık yoğurt,ekşimik dilediğiniz kadar ve yarım çay bardağı zeytin yağı atarakta farklı bir iç harcı hazırlayarak deneyebilirsiniz ;)

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
güzel yorumunuz için çok teşekkürler..
önerinizi en kısa zamanda deneyeceğim..

sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

İlk kez açarak yaptığım börek bu tarif oldu. herkes çok beğendi. ben de tabi :) şimdi ikinci kez yapıyorum, fırında pişiyor şuanda. favorilerime ekledim bile. sayenizde açmayı öğreniyorum. teşekkürler :))

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
bende ilk elde acma borek yapmaya bu borekle basladim:) deneyip begenmeniz beni mutlu etti.. blogta kiymali versiyonu var o da nefis oluyor benden soylemesi :) bir sonraki deneniz icin tavsiye ederim..

sevgiler...

prefabrik dedi ki...

Nişanlım arnavuttur ve ben hiç börek sevmeyenbiriydim ama bu pırasalı böreği yedikten sonra bütün damak tadım değişti. Harika bir şey. Herkese tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

Hamur malzemesine yumurta yazılmış ama yapılışında yazmıyor acaba yazmayı mı unuttunuz.şimdiden teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

sayın arkadaşlar ben anadan babadan koyu bir arnavutum bizim böreğimizin hamuruna un,tuz,ılık su haricinde hiç birşey katılmaz tabak büyüklüğünde açıldıktan sonrada asla oklava değmez katlar yağlanıp elle büyütülür ve bu böreği bütün arnavut kızları bilir biz anamızdan el alırız bir çok yorum okudum ve açıklama yapma gereği hissetttim iyi günler dilerim :)

elif dedi ki...

Yaptim pisiyor goruntu super umarim lezzet de ayni olur!!

elif dedi ki...

Yaptim pisiyor goruntu super umarim lezzet de ayni olur!!

Adsız dedi ki...

Guzel gorunuyo

Adsız dedi ki...

Şimdi yaptım ilk börek tecrübem ilk kez açıyorum benim 15 yufka oldu 2 kat daha iyi olacak gibi deneyin muhakkak tarif için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Şimdi yaptım ilk börek tecrübem ilk kez açıyorum benim 15 yufka oldu 2 kat daha iyi olacak gibi deneyin muhakkak tarif için teşekkürler.

Unknown dedi ki...

k.tozu nedir

gülay mutfakta dedi ki...

Gülhan hanım merhaba,

kabartma tozu :)

sevgilerimle

Unknown dedi ki...

YUMURTRTAYI NERDE KULLANDINIZ PEKİ ?

sandviç panel dedi ki...

off canım çekti :D

Adsız dedi ki...

ben de yaptım bugün ama maalesef içi güzel pişmedi

Unknown dedi ki...

kd shoes
kyrie 4
tory burch
kevin durant shoes
yeezys
lacoste polo shirts
crazy explosive
links of london sale
stephen curry shoes
nike air max