Bu Blogda Ara

17 Ocak 2013 Perşembe

Nutellalı Kurabiye

Gün soframızda yer alan bir tane daha yesem dedirtten lezzetti kendileri.. Ben kaç tane yediğimi kendime bile itiraf edemiyorum:) Aşağıdaki ölçüler ile 60 adet kurabiye çıkıyor bilginize...
malzemeler:
125 gr. tereyağ (oda sıcaklığında)
3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
4-4,5 su bardağı nişasta
1 paket kabartma tozu
üzeri için:
1 su bardağı nutella
1/2 su bardağı sıvı yağ
200 gr. mısır gevreği
yapılışı: Derin bir kasede tereyağ, yumurta ve toz şekeri karıştırın. Unu ve kabartma tozunu ekleyip karıştırın. Nişastayı yavaş yavaş ekleyip yoğurun. Cevizden biraz küçük parçalar kopartıp yuvarlayın. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin. ( kurabiyeleri aralıklı dizin. kabarıyorlar, ben iki tepside pişirdim.) 170 derece fırında 15-20 dakika pişirin. (üzeri beyaz oluyor, piştiğini kurabiyenin altına bakarak kontrol ediniz) Sosu için bir cezvede nutella ve sıvı yağı benmari usulü eritin. Mısır gevreklerini elinizle ufulayıp bir tabağa alın. Kurabiyeleri teker teker önce sos batırıp, sonra mısır gevreklerine bulayın. Servis tabağına dizin...
afiyet olsun...

17 yorum:

tatlı sefam dedi ki...

ahh nutella onunla her sey guzel

Unknown dedi ki...

Cok güzel görünüyor canim ben de bu kurabiyeyi cok severim afiyetler olsun.

yemekbiraşk dedi ki...

muhteşem olmuş! sevgilerimle

Unknown dedi ki...

nutella olurda güzel olmaz mı:) elleriniz saglık eminim çok lezzetlidir

Ferkay dedi ki...

Nefis görünüyorlar ellerine sağlık canım..

arsız bela dedi ki...

ellerine saglık abla müthiş görünüyor.

Nil dedi ki...

nutellaya kim hayır diyebilir ki?

Adsız dedi ki...

merhaba,
Çok güzele benziyor.Nişasta olarak mısır mı buğday nişastası mı kullandınız?

Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba
mısır nisastasi kullandım

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

cevabınız için teşekkür ederim

gamze dedi ki...

merhabalar ben haftasonu tarifinizi denedim ve deneyen herkes çok beğendi yorumları görmediğim için buğday nişastası kullanmıştır. mısır nişastasıyla daha mı güzel oluyor sizce? tarifleriniz çok çok güzel

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba gamze,
deneyip beğenmenize çok sevindim..

evde mısır nişastası vardı ben onla yaptım, ama buğday nişastasını öneririm.. problem yok:)



sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Bir arkadasimda yedim inanin harika bisey. Kurabiyeleri derin dondurucuda saklayip aniden gelen misafirlerinizi agirlayabilirsiniz.

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
güzel yorumunuz için çok teşekkürler
derindondurucu denemedim.. ama aklımda olsun :)

sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Mısır gevreği için önereceğiniz bir marka var mı gülay hanım

gülay mutfakta dedi ki...

burcu hanım,

ben nestle ninkini kullanmıştım. bizim eve öyle ürünler pek girmez,
o yüzden fazla yorum yapmam doğru olmaz.. ama nestlenin ki gayet güzel oldu.

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Nutellanın ile sıvıyağla fazla yağlı olmuyor mu onun yerine krema koysak Nasıl olur acaba??