Bu Blogda Ara

1 Şubat 2013 Cuma

Mayonezli Poğaca

Başlığı okuyunca ilk aklınıza gelen iç malzemesinde mayonez olduğunu ama değil mayonez hamurunda:) Yurt dışında yaşayan bir arkadaşım, blogtaki poğaça tariflerinin içindeki bir paket yağ ve yumurtayı çıkartıp onun yerine mayonez ekleyerek yapıyorum demişti. O günden sonra ben de bir kaç defa bu tarif ile yaptım. Evdekilerin de çok hoşuna gitti. Yerken yağ yiyormuşsunuz hissi vermeyen bu poğaçaları deneyin derim:) Kardeşim iç malzemesini kıymalı olarak hazırlamış, ve bu poğaçalar 2-3 gün bayatlamıyor diye söyledi, tabi bizim evde ömürleri o kadar uzun sürmediği için ben bişey diyemeceğim:) Aşağıdaki ölçüler ile 25 adet poğaça çıkıyor.. 
malzemeler
1 su bardağı süt (ılık)
1 çorba kaşığı toz şeker
1 küçük paket kuru maya 
2 çorba kaşığı mayonez
2 çorba kaşığı sıvı yağ
1 çay kaşığı tuz
3,5 su bardağı un
iç malzemesi
200 gr. lor
100 gr.  kaşar peyniri yada beyaz peynir
1/3 demet maydanoz
üzeri için:
1 adet yumurta sarısı
susam, çöreotu
yapılışı: Derin bir kaseye süt, toz şeker ve mayayı alın. Maya eriyip, kabarınca, mayonez, sıvı yağ ve tuzu ekleyip karıştırın. Unu yavaş yavaş ekleyip, yumuşak bir hamur yoğurun. Üzerini örtüp, 30 dakika mayalandırın. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartın. Elinizde yuvarlayıp, bastırıp açın. Ortasına peynirli karışımdan koyup, uçlarını birleştirip, kapatın. Bu kısım altta kalacak şekilde yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin. 20 dakika daha bekletip, 200 derece fırında 30-35 dakika pişirin. 
afiyet olsun...

18 yorum:

nevininyemekleri dedi ki...

İlginçmiş canım denenecekler listeme aldım.Ellerine sağlık.Hayırlı Cuma'lar.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Canımm ellerine sağlık.çok güzel olmuş..

gUnLuGuM-gOkCe dedi ki...

ilgimi çekti cidden... denemek lazım en kısa zamanda... o bir paket yağ ile yoğrulan poğaçalardan soğumuştum...

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Ellerinize sağlık, 2 çorba kaşığı mayonez'in yağ ve yumurta yerine kullanılması fikri çok hoşuma gitti.
Değişik önerilerine ihtiyacım vardı teşekkürler.
Sevgiyle,mutlu günler...

Asyadan Esintiler dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor.bloğunuzda epey gezindim.Çok güzel paylaşımlarda bulunmuşsunuz.Tarifler harika.izlemeye alıyorum.bana da beklerim.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik nefis görünüyor

Unknown dedi ki...

ilginç denemek lazım ellerine sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

Pofuduk poğaçalar enfes görünüyor.Bu arada kırklarei doğumluymuşsunuz bende kırklareliliyim hemşeri çıktık sizinle:D
www.gizemselmutfak.blogspot.com

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Elinize saglik mutlaka deneyecegim..

arsız bela dedi ki...

çok güzel bir yemek

sevgili günlük dedi ki...

denedim gayet güzel oldu.tavsiye ederim.

sevgili günlük dedi ki...

denedim gayet güzel oldu.tavsiye ederim.

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba elif,
guzel yorumun icin cok tesekkurler

sevgiler

Unknown dedi ki...

denedim çok güzel oldular...

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba fatma,

güzel yorumunuz için çok teşekkürler...


sevgilerimle...

fatime dedi ki...

Merhaba,
Poğaçanız güzel görünüyor.çorba kaşığından kastınız yemek yerken kullanılan mı yoksa servis kaşığı da denen büyük kaşık mı?

Adsız dedi ki...

Denedim. Diğer yaptığım mayalı poğaçalara göre sert oldu. İnce açıp küçük poğaçalar yaptım. Ondan mı acaba? İstediğim tadı yakalayamadım.

Adsız dedi ki...

tabiki yemek yerken kullandığımız...