Bu Blogda Ara

23 Mart 2011 Çarşamba

Cheesecake

Cheesecake uzun zamandır denemek istediğim ama bir türlü cesaret edemediğim bir lezzetti.. Hiçte gözümde büyüttüğüm kadar zor değilmiş.. Pişirme esnasında çatlamalar olabileceğini çok söylenip, yazılıyordu. Bence çatlaması lezzetinden bir kayıp olmuyor... Bundan sonra bu sayfada sık sık cheesecake tarifleri göreceksiniz:) Tarif yine kuzenim (sibel ablamdan) aldım. Malzemeler kısmında özellikle verdiği markaları da yazdım.. Tarifi ilk okuduğumda oranları konusunda biraz tereddüt yaşadıysamda aynen uyguladım gayet lezzetli bir cheesecake oldu..

malzemeler:
  • 1,5 paket petibör bisküvi
  • 175 gr. margarin (sanayağ)
  • 1 paket pınar beyaz
  • 1 paket mis krema
  • 1 çay fincanı yoğurt
  • 1 çay fincanı toz şeker
  • 3 adet yumurta
  • üzeri için:
  • 500 gr. vişne yada frambuaz
  • 1,5 su bardağı su+vişne suyu
  • 3 çorba kaşığı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 3-4 damla limon
yapılışı: Bisküvileri un haline getirin. Yağı eritin. Bisküviler ile karıştırıp iyice yoğurun. 24 cm. kelepçeli kalıbın dibine iyice bastırarak yerleştirin. Buzlukta 10 dakika bekletin. Sırası ile pınar beyaz, krema, yoğurt, toz şekeri, nişastayı (her bir malzemeyeyi ekledikçe) iyice çırpın. Yumurtalarıda teker teker ekleyip iyice çırpın. Pürüzsüz krema kıvamına gelene dek çırpma işlemine devam edin. 160 derece fırnda 45 dakika pişirin. Fırın soğuyana dek fırın kapağını açmayın. Üzeri için malzemeleri bir tencereye alın. Karıştırarak pişirin. Soğuyan kekin üzerine dökün. Kek soğuk, sos ılık olacak şekilde buzdolabına koyun. 2-3 saat buzdolabında dinlenen cheesecake dilimleyip servis yapın.
afiyet olsun...

30 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

süper sabah sabah resme takıldı gözlerim. Ellerine sağlık canım

canimçektipişirdim dedi ki...

gerçekten çok güzel olmus..resmi lezzetini anlatıyo..

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık harika olmuş bende çok seviyorum sık sık da yapıyorum,önceleri sizin gibi cesaret edemiyordum, fakat korkulacak bir şey değilmiş eliniz alışınca çok kolay oluyor.sevgilerimle hoşçakalın..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

ben de hiç yapmadım bahsettiğin sebep yüzünden, sanki çok zor olacak gibi ama neler neler yapıyoruz bunu mu yapamayacağız, haklısın denemek gerek! ellerine sağlık! fotoğrafa bayıldım!

Rozerin'in Annesi dedi ki...

ellerinize saglik, benimde yapmaya korkarak basladigim ama simdiyse ilk aklima gelen ve kolayca yaptigim tatlidir...harika gorunuyor..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güsel görünüyooo :)

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

bacımmm ellerine sağlık,
nefis görünüyor
çok öperimmm

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Kendimce Yemek Güler'im verdiği cesaretle ben de cheesecake operasyonuna başlayacağım belli ki. Hele de seninkinin güzelliğini görünce, yarın tez elden yapmaya karar verdim de kim yiyecek?

Nehir Butik Pasta dedi ki...

nefis olmuş benim gibi cheesecake seven biri için bu fotoğrafa bakmak ama tadamamak çok fena:))
ellerine sağlık arkadaşım

Unknown dedi ki...

Gülayım işte bu kadar ellerine sağlık pek güzel görünüyor

Unknown dedi ki...

Benim marifetli arkadasim keske sana komsu olsaydim.Ellerine emeklerine saglik yine cok güzel bir tarif .

Tümay Öztürk dedi ki...

Yaaa bende denemek istiyorum ve de cesaret edemiyorum. Biliyorsun çok da severim:) ELlerine sağlık Gülaycım. Heyoo artık buluşmalaımızd senden de cheesecake isteyebileceğim artık:)

Unknown dedi ki...

Mmmm... Nefis olmus, ellerine saglik.... Ben de cok severim cheecake`i,,, Yapiminda ise korkulacak hicbirsey yok.... Bu arada sana bir de tiyo vereyim,,, Kekini aksamdan pisir ve sabaha kadar firinin icinde birak... Sabah ta ilk is hemen buzdolabina kaldir, servis zamanina kadar beklesin... Inan sahane oluyor.... Sevgilerimle, Filiz

Pelin dedi ki...

Çok lezzetli olduğuna eminim. elinize sağlık
sevgiler

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Cheesecake denince akan sular duru ben de, çok severim, uzun zamandır yapmıyorum bir ara yapsam ne iyi olur. Görüntüsü harika, vişne sosu da tam benlik cheesecake de ekşili sosları seviyorum... Ellerine sağlık, sevgiler...

bünyan dedi ki...

ellerinize sağlık

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Şahane olmuş tadını merak ettim ellerine sağlık sevgiler..

Ειρήνη dedi ki...

great recipe, love it!

Unknown dedi ki...

süpersin canım..:)
ellerine sağlık pek güzel görünüyor
ellerine sağlık
sevgilerle...

durutarifler dedi ki...

Çok çok güzel görünüyor. Ellerine ve emeğine sağlık. Sevgiler

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK..GERÇEKTEN GÜZEL OLMUŞ..
SEVGİLERİMLE...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

merhabalar bende hala cheeseake denemeyenlerdenim ama çok merak ediyorum sizin tarifinizle bende açılış yapmak istiyorum ellerinize sağlık sevgiler sunuyorum

Zerrin dedi ki...

Cheesecake benim içinde cesaret etmesi zor bir lezzet.Bu aralar cheesecake tarifleri okuyorum bende ,tarifinizi not ettim .Ellerinize sağlık...
Sevgiler..

balböcükleri dedi ki...

chesecakeyi fırına koyunca fırının kenarına bir kasede su koyuyorum.çatlamayı önlüyor.buda pratik bir bilgi olsun :)ellerine sağlık

Sevil Şahin dedi ki...

hımm canım ne güzel bir chesecake olmuş ellerine sağlık
afiyet bal olsun
sevgiler

eldivenlerim dedi ki...

çooook lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

sibel dedi ki...

mükemmel olmuş. cok begendim

Biryerlerdeyim... dedi ki...

yalniz bu yazdiginiz tarifte nisastayi eklemeyi unutmussunuz. malzemeler icinde var ama karisimi hazirlarken yok. nerdeyse eksik olacakti tarifimiz.neysekki bir uste koydugunuz tarifle karsilastirmistim da hatayi son anda onledim. firina attim umarim guzel bi sey cikar.:)

Biryerlerdeyim... dedi ki...

yalniz bu yazdiginiz tarifte nisastayi eklemeyi unutmussunuz. malzemeler icinde var ama karisimi hazirlarken yok. nerdeyse eksik olacakti tarifimiz.neysekki bir uste koydugunuz tarifle karsilastirmistim da hatayi son anda onledim. firina attim umarim guzel bi sey cikar.:)

raybanoutlet001 dedi ki...

michael kors handbags
coach outlet online
salomon boots
cleveland cavaliers jerseys
jacksonville jaguars jersey
nike trainers shoes
giants jersey
coach factory outlet
coach factory outlet
nike air jordan