Bu Blogda Ara

16 Mart 2011 Çarşamba

Yeşil Mercimekli Börek

Ne zamandır denemek istediğim bir börekti sonunda geçen ayki gün toplantımız için yaptım. Tarifi kuzenimden aldım. Bir çok kişi de kıymalı börek diye yedi:)
malzemeler:
5 adet yufka
iç harçı:
1,5 su bardağı yeşil mercimek
1-2 adet soğan
karabiber, kimyon, pulbiber, tuz
sosu için:
1 paket margarin
1 su bardağı su
üzeri için;
mavi haşhaş
yapılışı: Mercimeği haşlayıp, suyunu süzün. Bir tencereye sıvıyağ koyup yemeklik doğradığınız soğanı kavurun. Mercimeği ekleyip 5 dakika daha kavurun. Baharatlar ile tatlandırın. Sosu hazırlamak için margarini eritin. Bir kasede su ile birlikte karıştırın. Bir yufkayı tezgaha serin. Sostan her yerine fırça ile sürün. İkinci yufkayı da üzerine serip sostan sürün. Yufkayı kare yapacak şekilde dört bir tarafında kesin. Eninden ortadan ikiye bölün. Her iki parçayı boydan 10 cm. eninde uzun şeritler halinde kesin. Mercimekli harçı paylaştırın. Yanları açık kalacak şekilde rulo olarak sarın. Yağlı kağıt serili fırın tepsine dizin. Üzerine yumurta sarısı sürüp, haşhaş tohumu serpin. Diğer yufkalara da aynı işlemi yapın. (Dört bir yanından kestiğim parçalarıda birleştirerek sardım.) 200 derece fırında 30-35 dakika pişirin.
afiyet olsun...

15 yorum:

durutarifler dedi ki...

arkadaşım çok sık yapar, bayılırım. Ellerine sağlık, sevgiler

Tümay Öztürk dedi ki...

Kesinlikle bizde de mercimekle yapılan börekler hep etli, kıymalı sanılır:) Ellerine sağlık Gülaycım. LEzzetleri görünüşlerinden belli.

Aycan dedi ki...

mercimekli börek gerçekten çok nefis oluyor.Ben yaparken haşhaşda kullanıyorum.

Ellerinize sağlık. nEFİSLER.

Unknown dedi ki...

bende bu böregin tahinlisini yapıyorum gerçekten leziz oluyor.ellerine saglık.

canimçektipişirdim dedi ki...

bayılırım bu börege,gerçekten ilk defa yiyen herkes de kıymalı zannediyor:)görüntüsü de harika..

Unknown dedi ki...

Yıllardır mercimekli poğaça yaparım ve çok severim ama çoğu kişinin hala bu konuda yanılgısı olması beni şaşırtıyor doğrusu ellerine sağlık Gülaycım nefisler her zaman ki gibi bu arada o günkü poğaçalardan o günden beri iki kez yaptım desem yakında izninle yayınlayacağım
sevgiler

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

bizde de sık yapılır anne evinde özellikle, kıymalı diye yenir hakikaten ve bence kıymalıya göre daha güzel! belki de ben mercimek severim diye:) poğaça börek hem mercimekli olur, çok da güzel olur... ellerine sağlık!

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık canım katlama şeklini pek anlamadım ama tadı harikadır eminim sevgiler...

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Çok güzel olmuş canım ellerine sağlık sevgiler..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok leziz olur bilirim,ellerinize sağlık.Bu arada evet kıymalı derseniz çok kişiyi inandırabilirsiniz birde böyle bir tarafı var:)

Adsız dedi ki...

Iyi de nasil pisiyor bu borek? Firinda mi yoksa kizariyor mu? Sanirim yazmayi unutmussunuz...

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba (adsız),
öncelikle uyardığın için çok teşekkür ederim.. gerekli düzeltmeyi yaptım.

sevgiler

ecrin dedi ki...

ilk fırsatta deniycem ellerinize sağlık nefis görünüyorlar

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Tarifi yayınlayali 1 seneyi gecmis ama ben yeni gördüm. Anlamadığım yufkalar 5 katmi olacak. Tarifte 2 katını tarif etmissiniz. Açıklarsanız sevinirim.

Selametle kalın
Vildan

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba vildan hanım
iki yufka için yapılan işlemleri yazmışım diğer yufka içinde aynı işlemler yapılacak ama haklısınız biraz karışık olmuş ben beş yufka kullandığım icin malzemelere öyle yazdım. Siz isterseniz dört yada altı yufka ile yapın. Ben beşinci yufkanin yarısına sosu sürüp diğer yarısını üzerine örtüp yaptım. Böylece yine iki kat olmuştu. iki yufkadan 14 yada 16 adet börek çıkıyor. Yufkanin büyüklüğüne göre.. bu boregin peynirli yada patatesliside çok güzel oluyor.
Umarım yardımcı olmuşumdur..
Sevgilerimle