Bu Blogda Ara

11 Mart 2011 Cuma

Altın Toplar (Top Börek)

Geçen pazar arkadaşlarımla geleneksel gün toplatımız vardı. Bu ay sıra bendeydi. Onlar için sofra dergisinde gördüğüm bu harika böreklerden yaptım. Dergide çok farklı bir sunumu vardı.. Bu böreklerin yapımı hem basit, hem de eğlenceli.. Fırından çıkar çıkmaz kardeşimle tadına baktık.. Tadı süperdi.. Daha sonra yeme şansım olmadı.. Arkadaşlarım daha önce onlar için yaptığım galete unlu poçağaların görüntüsüne benzettiler. Benim için sıkça yapılacakların listesinde yerlerini çoktan aldılar..
Küçük bir not; börekleri bir gün önce hazırladım. Buzdolabın alt kısmında beklettim. Servis edeceğim zaman yumurta ve galete ununa bulama işlemini yapıp pişirdim. Daha denemedim ama buzluk kısmında saklayıp, dileğimiz zaman da pişerebiliriz.
malzemeler:
  • 3 adet yufka
  • 1 kutu krema (200 ml)
  • iç harçı:
  • 2 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 250 gr. kıyma
  • 1 adet soğan
  • karabiber, pulbiber, kimyon,tuz
  • üzeri için:
  • 2 adet yumurta
  • 2 su bardağı galete unu

yapılışı: Bir tencereye sıvıyağ alın. Yemeklik doğradığınız soğanı kavurun. Kıymayı ilave edip, rengi değişine kadar kavurun. Baharatlar ile tatlandırın. Tezgaha üç yufkayı üst üste koyun. Üçünçü yufkanın üzerine fırça ile kremayı sürün. Önce yufkayı 4 eşit parçaya bölün. Her bir parçayıda 5'e bölün. (sigara böreği şeklinde) Kıymalı harçı her bir parçaya eşit şekilde paylaştırın. Muska böreği yapar gibi başlayıp, daha sonra yufkanın ucundan tutup, yumak sarar gibi yuvarlak olacak şekilde sarın. Avucunuzun içinde sıkıştırarak daha yuvarlak olmasını sağlayın. Önce çırpılmış yumurtaya sonra galete ununa bulayın. Yağlanmış fırın tepsisine dizin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 30-35 dakika pişirin..

afiyet olsun....

18 yorum:

canimçektipişirdim dedi ki...

ellerinize saglık çok güzel görünüyo..yufkalı olmasına çok sasırdım,poğaça gibi görünüyor..değişik bi tarif denenecekler listeme ekledim..

sevil dedi ki...

Gülaycım bende çok beğendim ve not aldım ilk fırsatta yapacağım :)) tatlım bu arada
benim yeni adresim bu oldu beklerim :)
sevgiler
http://www.birdemliksohbet.com

Unknown dedi ki...

gerçekten çok ilginçmiş.not aldım deneyecegim.ellerine saglık.

kalpkurabiye dedi ki...

canımm ellerine sağlık Gülaycığım,
böreklerin çok güzeller tatlımmm:)
tadanlar 1-2-3 dememiş yemiştirler ohh afiyetler olsun:)

Saglıklımutfak dedi ki...

çok değişik olmuş. ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Bu börekler çok şirinler. Yufkayla yapılmış çok ilginç, tarifi kaydettim bile..
Ellerine sağlık Gülay'cım..

Unknown dedi ki...

sevgili Gülay
ilk olarak malzemeleri yazarken 250 gr. kıyma yerine "kırma" yazmışsın insanları yanıltabilir diye belirteyim dedim
Börekler güzele benziyor denemek üzere aldım canım ancak bir sorum var sadece 3. yufkayamı krema sürüyoruz diğerleri kurumu kalıyor alt katta?
cevaplarsan sevinirim
sevgiyle kal

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba papatya,
uyarman için teşekkürler...
evet iki yufka kuru oluyor son üçüncü yufkaya kremayı sürüyorsun.. zaten sararken de ve elinle sıktığında dışına kadar ıslanıyor:)

sevgiler...

Unknown dedi ki...

harika görünüyor tadı da nasıl güzeldir sıcak sıcak alabilirim...ellerine sağlık

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Gülaycım ben de görüntüsünü galeta unlu poğaçalara benzettim gerçekten. harika bir tarifmiş. ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

GÖRÜNTÜSÜ ÇOK ŞIK BU BÖREKLERİN ELLERİNE SAĞLIK..
GÜZEL BİR HAFTA SONU GEÇİRMENİZ DİLEĞİYLE..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

çok farklı bir börek içindeki krema harika bir lezzet katmıştır
ellerine sağlık arkadaşım

gibi dedi ki...

Görüntü galeta unlu poğaça gibi gerçekten ama yufka ile daha bir yenilesi olmuş sanki:)Çok da pratik bir börek olmuş ellerine sağlık..

Özgen dedi ki...

Merhaba çok değişik ve harikalar poğaça gibi duruyorlar.Yalnız birşeyi anlamadım.Üç yufka üstüste koymuştunuz, üçü de birlikte mi kesiliyor ve sarılıyor acaba ?Cevaplarsanız sevinirim yapacağım da sevgiler...

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler..

YeMeK vAkTi dedi ki...

Harika görünüyorlar canım ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Bu harika tarif için teşekkürler. Böreklerin lezzeti çok farklı oluyor. Herkesin denemesini tavsiye ederim.

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
güzel yorumunuz için çok teşekkürler...


sevgilerimle