Bu Blogda Ara

1 Mart 2011 Salı

Susamlı Simit

Tuzlular bölümde bu simitlere benzer çok tarif var. Ama bu tarif benim için ayrı:) Geçen haftalarda Nihal arkadaşımda toplanmıştık. Kardeşi Zuhal yapıp getirmiş. Bir ısıran tahmin yapıyordu. İçinde neler olduğu, çok farklı birşeyler var desekte, aslında yokmuş.. Sanırım önemli olan oranları.. Ben geçen hafta sonu kendim yaptım. Fotoğrafını çekipte sizlerle paylaşmak için.. Benim tavsiyelerim, çok el oyalayıcı olduğu için ya geniş bir zamanda yapın, yada hamurun yarısını pişirin diğer yarısı buzluğa atıp başka bir sefer hazırlayıp, pişirin. Ve bolca susam gidiyor, kase dedim ama siz onu büyük bir kase olarak düşünün:)
malzemeler:
  • 250 gr.margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1/2 çay bardağı toz şeker
  • 1/2 çay bardağı sirke
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 kabartma tozu
  • 2,5-3 su bardağı un
  • üzeri için;
  • 1 yumurta akı
  • 1 kase susam

yapılışı: Hamur malzemlerini karıştırıp yumuşak bir hamur yoğurun. Fındıktan az büyük parça kopartıp simit şekli verin. (Susamı tavada 10 dakika kadar kavurun.) Önce yumurta akına sonra susama bulayın. Yağlı kağıt serili tepsiye dizin. 180 derece fırında 20-25 dakika pişirin.

10 yorum:

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Gülay senin tariflerin çok lezzetli oluyor bu simiti de deneyeceğim ellerine sağlık

MİHRİ GÜL dedi ki...

bunun içinde mahlep yok .denemek lazım güzel görünüyorlar ellerine sağlık şekerim.

Unknown dedi ki...

Boool susamlı,ağızda dağılan lezzetlere baylıyorum.
Öyledeee güzel görünüyor kii uzanıp bir tane alasım geldi.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Aycan dedi ki...

Off offf olsada yesem yani.Ellerinize sağlık.


sevgiler

Tümay Öztürk dedi ki...

Benim susamlı simit tarifimle hemen hemen aynı. Henüz yayınlamadım sırasını bekliyor:) Ellerine sağlık canım...

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık ben de bu tarifi uyguluyorum yaparken çok lezzetli kıyır kıyır oluyor sevgiler ayrıca pastan da çok şeker olmuş

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Harika bir tarif bu canım ellerine sağlık sevgiler..

rukenakin dedi ki...

Ben simdi attim firina simitleri, ama bana cok yagli geldi ve hatta simit sekli bile veremedim cubuk seklinde yaptim. Tadini bilmiyorum ama.

Adsız dedi ki...

Tek kelimeyle harika

raybanoutlet001 dedi ki...

uggs outlet
ray ban sunglasses outlet
cheap nba jerseys
buffalo bills jerseys
ray ban sunglasses
coach outlet
oklahoma city thunder jerseys
ugg outlet
oakley sunglasses
christian louboutin shoes