Bu Blogda Ara

28 Nisan 2011 Perşembe

İncirli Tatlı

Zaman ne kadar hızlı akıp gidiyor, bloğa yeni birşeyler eklemeyeli bir ayı geçmiş bile.. Hiç bu kadar uzun ara verdiğimi hatırlamıyorum. Bu gün blog yazmaya başlayalı iki yıl olmuş. Son on gündür işyerindeyken, akşam eve gittiğimde yeni bir tarif eklemeliyim diye kendime söz veriyorum. Ama eve gelince bilgisayar başına bir türlü geçmek için fırsat yaratamıyorum. Böyle bir günde bloğumun sessiz kalmasına gönlüm razı olmadı. Arşivdeki fotoğraflara bakıp, sizin için bu gün incirli tatlıyı seçtim. Bu tatlıyı geçen aylarda blogger arkadaşlarımla yasemin'in evinde buluştuğumuzda bizler için hazırladığında tatmıştım. İlk fırsatta bende yaptım. Ev halkı tarafından oldukça beğeni topladı.
malzemeler:
6 adet kuru incir
1 su bardağı ceviz
3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
Şerbeti için;
1,5 su bardağı soğuk su
1 yemek kaşığı nescafe
1/2 su bardağı şeker
Muhallebi için:
1 litre süt
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un
5 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı tereyağ
1 paket toz krem şanti
yapılışı: Yumurta ve şekeri iyice köpük olana kadar çırpın. Un ve kabartma tozunu beraber eleyip karışıma ilave edin. Beraber çırpın. İncirleri minik minik doğrayıp, üzerine un serpin. Cevizi iri olacak şekilde doğrayın. Karışıma incirleri ve cevizleri ilave edip kaşıkla karıştırın. Karışımı dikdörtgen borcama dökün. Fırında 160 derecede pişirin. Şerbeti için; bir kasede su, şeker ve nescafeki karıştırın. (Şerbeti pişirmiyoruz.) Muhallebiyi kek fırında pişerken hazırlayın.
Muhallebi için; Krem şanti ve tereyağ haricindeki tüm kuru malzemeyi bir tencerede karıştırın.
Ocağın altını açıp sütü yavaş yavaş ilave ederek muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.
Kaynamaya başladıktan sonra tereyağını ilave edip karıştırın. Piştikten sonra ocaktan alın. Yaklaşık 5 dakika kadar ılınmaya bırakın. Sonra toz krem şantiyi ekleyip çırpın. Şerbetlenen kekin üzerine ılınan muhallebiyi yayın buzdolabında 2-3 saat soğutun. Üzerini dövülmüş fındık, ceviz veya antep fıstığı ile süsleyin. Dilimleyerek servis edin.
afiyet olsun...

17 yorum:

Aycan dedi ki...

Nice nice yıllar olsun inşallah ama bu kadar ara çok fazla.Tariflerinizi sıkı takip ediyorum.Özlüyorum valla.

İNCİR TATLISINI ÇOK SEVERİM.Ellerinize sağlık.Sevgiler;

anneanneninemekleri dedi ki...

Tatlı nefis görünüyor ellerinize sağlık,sevgiler

olsada yesek suzan dedi ki...

çok severim bu tatlıyı çok güzel görünüyor ellerinize sağlık ...

Saglıklımutfak dedi ki...

Bence de bu kadar ara verme Gülaycım;) Eline sağlık

Unknown dedi ki...

sevgili Gülay bende bu tatlıyı Portakal ağacından alıp yapmıştım çok lezzetliydi evde bol miktarda incir varken yapsammı? diye düşündüm şimdi?
nefis bir tatlıdır ellerine sağlık
sevgiler

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım ,çok severım incirli tatlıyı

m dedi ki...

tariflerinizi takip ediyorum. inciri hiç sevmem ama eşim bayılır:)) onun için yapıcam bu tarifi teşekkürler.
http://e-dileks.blogspot.com/

eldivenlerim dedi ki...

değişikmiş;) görüntü muhteşem ötesi, ellerine sağlık arkadaşım.....

kalpkurabiye dedi ki...

canımm nice nice yıllar olsunn:))
hepimiz bir göründük bir kaybolduk:)) yasak bitti çok şükür geri geldik:)
tatlın nefis olmuş canım ellerine sağlık olsun:)

bir dilim bir tutam dedi ki...

Gülaycim bak bu tatli cok hosuma gitti.Hemen daha dogrusu ilk firsatta deneyecegim..Tesekkürler.Sevgiler

Duru Mutfak dedi ki...

Ben de denemiştim bu tatlıyı ama tadına bile bakamamıştım:( GÖrüntüsü herşeyden önce cezbediyor. Ben de mi yapsam ne?

Özge S. dedi ki...

nice keyifli, yasaksız yıllar olsun! işten gelince ben de haftalar sonra ilk kez açıyorum blogu - hem yasak hem de yoğunluk uzaklaştırıyor heves etmeme rağmen Gülay... Tatlı tatlı başlamışsın yeniden, ellerine sağlık!

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik nefis görünüyor hem güzel bir tarif dahada ne olsun yapip yayinlamak zaman istiyor .Kilo sorunu olmasa hadi neyse ama yas ilerledikce kilo vermek cok,cok zor .Ben cok sevindim yasak kalkti isallah bir daha böyle bir sey bloglarin basina gelmez.
Sevgiler canim öptüm.

Tümay Öztürk dedi ki...

Nice yıllara olsun canım arkadaşım:) Senden bir ses duymak güzel oldu:) Tatlın her zmanki gibi süper duruyor. Ellerine sağlık:)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

ellerinize sağlık..bu tatlıyı bizde seviyoruz..

30 Nisan - 25 mayıs 2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://www.papatya68.blogspot.com tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 13.'si olan "Diyet ve diyabetik Tarifler" etkinliğine ben http://www.tadinadoyamadim.blogspot.com olarak ev sahipliği yapacağım.


Siz değerli arkadaşlarım ve katılmak isteyen herkesi etkinliğime davet ediyorum.Birden fazla tarifle katılabirsiniz
Bunun için yapmanız gerekenler:
Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınladıktan sonra benim linkimi verip hobi dünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtmeli ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber vermelisiniz.

Herkesin bu etkinlikten haberdar olabilmesi için sayfamdan html kodunu alarak etkinlik bannerını sayfanıza eklemeyi lütfen unutmayın.
Siteniz yoksa; tadinadoyamadim@hotmail.com adresime isminizi ve tarifinizi fotoğrafıyla beraber mail atmanız yeterlidir. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Diyet ve Diyabetik tariflerinizi 25 Mayıs'a kadar bekliyorum.


Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir. Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.
NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

Adsız dedi ki...

Bloğunuz gerçekten çok etkileyici ve dikkat çekici böyle başarılı bir blog oluşturduğunuz ve bizleri bilgilendirdiğiniz için Denize sıfır oteller olarak sizlere teşekkür ederiz.

Tarif Dunyam dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyor :)