Bu Blogda Ara

29 Nisan 2011 Cuma

Bulamaç Çorbası

Maggi'nin düzenlediği YOK MU BİR TABAK DAHA yarışması için hazırladığım bu çorba bizim yöresel selanik göçmenlerine ait bir lezzet.. Tarifin orjinali pastırma veya kavurma ile yapılıyor. Ayrıca soğan da ekleniyor. Ben biraz değişiklikler yaptığım hali ile size yazıyorum. Hem çok doyurucu hemde lezzetli bu çorbayı hazırlamak çok pratik.. Çorbanın adı biraz garip ama orjinal adı bu:)
malzemler;
150 gr. kıyma
2 çorba kaşığı sıvıyağ
1 çorba kaşığı tereyağ
4 çorba kaşığı mısır unu
4.5 su bardağı su

üzeri için;
1 çorba kaşığı sıvıyağ
1/2 çay kaşığı kırmızı toz biber

yapılışı: Tencereye sıvıyağ ve tereyağı alın. Kıymayı ekleyip, kavurun. Mısır ununu eleyin. Tencereye mısır ununu da ilave edip, kıyma ile kavurmaya devam edin. Suyu ekleyip, karıştırırak kısık ateşte kaynamaya başladıktan sonra 10 dakika daha kaynatıp ocağı kapatın. Üzeri için küçük bir cezvede yağı kızdırıp, kırmızı toz biberi ekleyip, karıştırın. Çorbayı kaselere alıp, kızdırılmış yağ ile süsleyip, servis edin.

afiyet olsun...

13 yorum:

Aycan dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok güzel görünüyor çorba.

Unknown dedi ki...

ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik anne annem yapardi cok güzel bir corba .Hatirlattin bana .Size afiyetler olsun ben bu corba kasesini aliyorum sevgiler öptüm.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

bir kase olsada içsem mis gibi .
ellerinize sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

Herkesi bilmem ama bence mısır ununun içinde olduğu herşey biraz daha lezzetli oluyor. Ellerine sağlık.

Hatice Mungan dedi ki...

Ellerinize saglik... mis gibi...

kalpkurabiye dedi ki...

canımm ellerine sağlık:)
rumeli yöresinin çorbaları çok meşhur diye duyarım hep:) damak tadları pek güzel:)
mutlu pazarlar dilerim canım..

zeymurancafe dedi ki...

canım bu çorbadan bende yapıyorum ama mısır unu ıle degıl de normal un ile yapıyorum bir dahakı sefere mısır unu ıle yapayım çok lezzetlı gorunuyor ellerıne sağlık

Unknown dedi ki...

KİŞİSEL BLOGGUM ellerinize saglık gülay hhanım güzel paylasımlar ...

zeynep dedi ki...

elinize sağlık denedim bu tarifi ancak çocuklar bunu pek beğenmedi sanırım ben yapamadım:( yinede teşkkürler

gülay mutfakta dedi ki...

zeynep hanim
çocuklarınızın begenmemise üzüldüm
Bu bizim yöresel corbalarimizdan tadina cocukluktan alışık oldugunmuza mı cok severiz hatta bugünde yaptik bu defa kavurmalisini :)

raybanoutlet001 dedi ki...

zzzzz2018.4.14ralph lauren outlet
tennessee titans jersey
ravens jerseys
hermes belt
kate spade outlet
true religion outlet store
dallas cowboys jerseys
boston celtics jersey
hermes belts
polo ralph lauren

Unknown dedi ki...

goyard handbags
michael kors sale
lebron 16
balenciaga shoes
supreme hoodie
pureboost
valentino
chrome hearts outlet
yeezy boost
coach outlet stores