Bu Blogda Ara

2 Kasım 2009 Pazartesi

Zeytinli Açma

Zeynep'in diş buğdayı menüsü için hazırladığım açmalar...
malzemeler:
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1,5 su bardağı ılık su
  • 1 çay bardağı zeytin yağı (yada sıvı yağ)
  • 250 gr. yumuşatılmış margarin
  • 1 kg. un
  • kibrit kutusu kadar yaş maya
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 2 yumurtanın akı (içine)
  • 2 yumurta sarısı (üzerine)
  • zeytin ezmesi
  • susam

yapılışı: Bir kabın içine ılık süt, ılık su, zeytin yağı, unu, maya, şeker ve yumurta aklarını bırakarak iyice yoğuralım ve hamur haline getirelim. Hazırladığımız hamuru üç parçaya ayırıp açalım. Her bir parçaya yumuşak haldeki margariden sürüp, rulo şeklinde sarıp buzdolabında bir saat bekletelim. Hamurdan bir yumurta büyüklüğünde parçalar kopartıp, elimizle açalım. Üzerine zeytin ezmesi sürüp açma şeklini verelim. Yağlı kağıt serili tepsiye dizip, yarım saat dinlendirelim. Üzerine yumura sarısı sürüp, susam serpelim. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirelim..

afiyet olsun...

8 yorum:

SEVGİ dedi ki...

Merhaba,zeytinli açmalarınız o kadar iştah açıcı görünüyor ki, elimi uzatsam da bir adet alabilsem keşke diye çok geçirdim aklımdan :) Ben bu ölçülerle ortalama kaç adet açma yaptığınızı öğrenmek istiyorum, ellerinize sağlık, sevgilerle...

gülay dedi ki...

sevgi canım, çok teşekkürler beğenmene çok sevindim...
ben bu ölçü ile 30 adet açma yaptım.. hamuru üç parçaya bölüp yağlıyoruz, her bir parça hamuru da 10 parçaya bölerek açma şeklini verdim... denediğiniz zaman yorumlarınızı bekliyorum:)

sevgiler...

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim ellerine saglik .Nefis görünüyorlar olsada yesem

Sevil Şahin dedi ki...

canım benim ellerine saglık mükemmel olmuş
afiyet olsun

hanife dedi ki...

eline sağlık açmalar ye beni diyor

Canan dedi ki...

Gülaycım açmaların pek lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık.

öPTÜM CANIM,
Canan

konteynerler dedi ki...

canım annecim ben ilkokula giderken dışarda yemek yemiyim diye yapar ve çantama koyardı,gülay hanım beni eski yıllarıma götürdü şu görüntü ellerinize sağlık :)

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,

aynı benim annem :)

sevgiler...